ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

07/12/2020

Μ. Ξενογιαννακοπούλου: Το κόστος θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι, οι συνταξιούχοι και οι εργαζόμενοι

Μ. Ξενογιαννακοπούλου: Το κόστος θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι, οι συνταξιούχοι και οι εργαζόμενοι



Δήλωση Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου, Τομεάρχη Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχίακαι βουλευτή Β1’ Βόρειας Αθήνας με αφορμή την συνέντευξη του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Π.Τσακλόγλου στην Εφημερίδα των Συντακτών

«Μια τόσο σοβαρή υπόθεση όπως το Ασφαλιστικό Σύστημα αντιμετωπίζεται από την κυβέρνηση με νεοφιλελεύθερη εμμονή, ευσεβείς πόθους και πλασματικές εκτιμήσεις, ενώ το κόστος θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι, οι συνταξιούχοι και οι εργαζόμενοι»

«Ο κ.Τσακλόγλουδηλώνει ότι το κόστος μετατροπής της επικουρικής ασφάλισης σε κεφαλαιοποιητικό σύστημα θα καλυφθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ εκτι-μά πως ένα πολύ μεγάλο μέρος του κόστους θα καλυφθεί από το «μέρισμα ανάπτυ-ξης» που θα προκύψει από την επιτάχυνση της αναπτυξιακής διαδικασίας. Είναι μάλιστα αποκαλυπτικός, καθώς ομολογεί ότι δεν γνωρίζει το κόστος της μετάβασης, αφού αυτό θα προκύψει από την αναλογιστική μελέτη, τη μελέτη των μακροοικο-νομικών επιπτώσεων της μεταρρύθμισης και την ανάλυση βιωσιμότητας του δημό-σιου χρέους.
Η αλήθεια όμως είναι ότι η ιδιωτικοποίηση της Επικουρικής Ασφάλισης που επιδιώκει η κυβέρνηση της ΝΔ αναιρεί τον χαρακτήρα της δημόσιας κοινωνικής ασφάλισης και τον αναδιανεμητικό της χαρακτήρα, καταλύει την βασική αρχή «της αλληλεγγύης των γενεών» και θα θέσει σε κίνδυνο τις σημερινές επικου-ρικές συντάξεις. Είναι φανερό ότι οι φορολογούμενοι, οι συνταξιούχοι και οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν το κόστος των αλλαγών μέσω του κρατικού προϋ-πολογισμού και η νέα γενιά καταδικάζεται στην επισφάλεια τόσο στον εργασια-κό χώρο, όσο και στην ασφαλιστική κάλυψη. Όσον αφορά στο κόστος, είναι εν-δεικτικό ότι στο σχέδιο Προϋπολογισμού 2021 δεν αναφέρεται ούτε πώς θα καλυφ-θεί το κόστος της μετάβασης ούτε πόσο τελικά είναι. Εξάλλου, η κυβέρνηση δια του αρμοδίου υφυπουργού ομολογεί ότι δεν γνωρίζει το ακριβές κόστος. Όσον αφορά στην εκτίμηση ότι μεγάλο μέρος του κόστους θα καλυφθεί από το μέρισμα ανάπτυ-ξης σε μια περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης και αυξανόμενης ύφεσης, αποδει-κνύει ότι μια τόσο σοβαρή υπόθεση όπως το Ασφαλιστικό Σύστημα αντιμετωπίζεται από την κυβέρνηση με νεοφιλελεύθερη εμμονή, ευσεβείς πόθους και πλασματικές εκτιμήσεις.
Σε σχέση με τις επιπτώσεις της σχεδιαζόμενης ασφαλιστικής «μεταρρύθμισης» και με δεδομένο ότι το κόστος της μετάβασης υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 55 δισ. Ευρώ, η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υφυπουργός οφείλουν να απαντήσουν σε ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα:
1ον ΟΥπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Βρούτσης, δήλωνε πριν από εννέα μήνες στη Βουλή ότι, η μεταρρύθμιση του ν.4670/2020, «παρέχει πλήρη βιωσιμότητα στο ασφαλιστικό, μέχρι το 2070» και μάλιστα «με αξιοπρεπείς παρο-χές». Αντίθετα, το σχέδιο Πισσαρίδη αναφέρει ότι, με την υφιστάμενη κατάσταση του ασφαλιστικού συστήματος «το ύψος των συντάξεων θα πρέπει να μειώνεται διαρκώς» και «το ύψος των εισφορών και φόρων θα αυξάνεται». Τι ισχύει τελικά;
2ον Το σχέδιο Πισσαρίδη, παρά τη νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης τον περα-σμένο Φεβρουάριο, θεωρεί ότι, το σύστημα εξακολουθεί να έχει πρόβλημα ανταπο-δοτικότητας «φωτογραφίζοντας» τις χαμηλές συντάξεις, που λόγω της κάθετης ανα-διανομής, παρουσιάζουν υψηλότερα ποσοστά αναπλήρωσης. Σχεδιάζεται δηλαδή μείωση των πιο χαμηλών συντάξεων;
3ον Εφόσον το κράτος θα αποδίδει μέρος από το όφελος της ανάπτυξης στην κάλυ-ψη του κόστους μετάβασης, τότε ποιο θα είναι το όφελος για την οικονομία, αφού αυτοί οι πόροι θα στερούνται από τη χρηματοδότηση των παραγωγικών τομέων της οικονομίας, του Κοινωνικού Κράτους και των δημόσιων επενδύσεων;
4ον Εφόσον ο Κρατικός Προϋπολογισμός θα χρηματοδοτήσει το κόστος της μετάβα-σης, σημαίνει ότι οι φορολογούμενοι θα χρηματοδοτούν τα κέρδη αυτών που θα διαχειρίζονται την κεφαλαιοποίηση της επικουρικής κοινωνικής ασφάλισης;
5ον Η αναφορά στην «μεταρρύθμιση» του συστήματος Επικουρικής Ασφάλισης στο σχέδιο που υπέβαλε η κυβέρνηση της ΝΔ στην ΕΕ για το Ταμείο Ανάκαμψης (Άξο-νας 3.1) τι εξυπηρετεί; Μήπως σχεδιάζεται ένα μέρος των κονδυλίων, που προορίζο-νται για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, τη στήριξη των μικρομεσαίων επι-χειρήσεων και της εργασίας, να χρηματοδοτήσει τελικά το κόστος της ιδιωτικοποίη-σης της επικουρικής ασφάλισης προς όφελος των ιδιωτικών πολυεθνικών εταιριών που θα συμμετάσχουν;

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ