ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

21/12/2020

Τροπολογία βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία: «Εργασιακή προοπτική των συμβασιούχων του ΟΑΕΔ που υπηρετούν στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας»

Τροπολογία βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία: «Εργασιακή προοπτική των συμβασιούχων του ΟΑΕΔ που υπηρετούν στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας»



Τροπολογία για την εργασιακή προοπτική των συμβασιούχων του ΟΑΕΔ που υπηρετούν στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Υγείας Ανδρέα Ξανθού, στο επείγον σ/ν του Υπ. Υγείας που συζητείται σήμερα στην Ολομέλεια.

Η προτεινόμενη διάταξη δίνει οριστική λύση στο ενδεχόμενο μαζικής διαρροής ανθρώπινου δυναμικού από το Δημόσιο Σύστημα Υγείας εν μέσω πανδημικής έξαρσης , με δεδομένο ότι το Φεβρουάριο του 2021 λήγει η παράταση συμβάσεων περίπου 2800 εργαζομένων.

 

Η αιτιολογική έκθεση της εν λόγω τροπολογίας αναφέρει χαρακτηριστικά: Με το άρθρο 64 του ν.4430/2016 κατέστη δυνατή η ένταξη ομάδων ανέργων εγγεγραμμένων στα μητρώα του Ο.Α.Ε.Δ., με προτεραιότητα στους μακροχρόνια ανέργους και τις ευπαθείς ομάδες ανέργων, σε ειδικά προγράμματα απασχόλησης στο δημόσιο τομέα, όπως αυτός οριοθετείται από το άρθρο 51 του ν. 1892/1990 (Α` 101), με της έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης μετά από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.).
Στο δημόσιο τομέα της υγείας η προαναφερόμενη διάταξη ενεργοποιήθηκε τόσο για την άμεση αντιμετώπιση της μακροχρόνιας ανεργίας πληθυσμιακών ομάδων που πλήττονται εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της μακράς ύφεσης που υφίσταται η ελληνική οικονομία, όσο και για την κάλυψη ζωτικών και πάγιων αναγκών του δημόσιου συστήματος υγείας.

Έτσι, μεταξύ άλλων προκηρύχθηκαν και καλύφθηκαν 4.000 θέσεις εργασίας για μακροχρόνια ανέργους σε δευτεροβάθμιους και πρωτοβάθμιους φορείς παροχής φροντίδας υγείας, ήτοι τα Γενικά Νοσοκομεία, τα Γενικά Νοσοκομεία- ΚΥ, τα Πανεπιστημιακά Γενικά Νοσοκομεία, οι Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών για τις Κεντρικές τους Υπηρεσίες, τα Κέντρα Υγείας, τα ΠΕΔΥ- Μονάδες Υγείας και τα ΠΕΔΥ-ΠΙ ή ΠΕΔΥ-ΠΠΙ, το Υπουργείο Υγείας για την Κεντρική Υπηρεσία του καθώς και οι εποπτευόμενοι από το Υπουργείο Υγείας φορείς που είναι ο ΕΟΠΥΥ, ο ΟΚΑΝΑ, το ΚΕΘΕΑ, ο ΕΟΦ, το ΕΚΕΑ και το ΕΚΑΒ.

Το πρόγραμμα αφορούσε σε πολλές κατηγορίες εργαζομένων, στις οποίες περιλαμβάνονται πολλοί υποστηρικτικοί κλάδοι και ειδικότητες: το Νοσηλευτικό προσωπικό όλων των κατηγοριών (ΠΕ Νοσηλευτικής, ΤΕ Νοσηλευτικής, ΔΕ Νοσηλευτικής, ΥΕ Βοηθητικό Υγειονομικό Προσωπικό, ΤΕ Επισκεπτών-τριών Υγείας, ΤΕ Μαιευτικής), ΠΕ Βιολόγων, ΠΕ Χημικών – Βιοχημικών, ΠΕ Ακτινοφυσικών, ΤΕ Ιατρικών Εργαστηρίων, ΔΕ Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων, ΤΕ Ραδιολογίας-Ακτινολογίας, ΔΕ Χειριστών Ιατρικών Συσκευών, ΥΕ Προσωπικό Καθαριότητας, σειρά τεχνικών κλάδων και ειδικοτήτων(ΔΕ Θερμουδραυλικών-Υδραυλικών, ΔΕ Τεχνικού Aερίων, ΔΕ Συντηρητών Κτιρίων, ΔΕ Ελαιοχρωματιστών, ΔΕ Ηλεκτρολόγων, ΔΕ Ηλεκτρονικών, ΔΕ Θερμαστών, ΔΕ Ηλεκτροτεχνιτών, ΔΕ Μηχανοτεχνιτών, ΔΕ Ψυκτικών, ΔΕ Ξυλουργών, ΔΕ Φανοποιών, ΔΕ Αποστειρωτών-Κλιβανιστών, ΠΕ Μηχανολόγων Μηχανικών, ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών, ΤΕ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, ΤΕ Μηχανικών και ΤΕ Μηχανικών ειδικότητας Ηλεκτρονικών τεχνικών), το προσωπικό που εργάζεται στην εστίαση και τον ιματισμό με τις αντίστοιχες ειδικότητες (ΥΕ Βοηθητικό προσωπικό Εστίασης , ΔΕ Μαγείρων) καθώς και οι ΥΕ Εργατών και ΥΕ Γενικών Καθηκόντων.

Η προαναφερόμενη απόφαση τροποποιήθηκε αρκετές φορές προκειμένου να παραταθεί χρονικά το αρχικό χρηματοδοτούμενο από τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ πρόγραμμα 12 μηνών και η αντίστοιχη διάρκεια της απασχόλησης. Οι διαρκείς παρατάσεις είναι προφανές ότι αντικατοπτρίζουν την πάγια και διαρκή φύση των αναγκών δημοσίου συμφέροντος που καλύπτουν οι προαναφερόμενες συμβάσεις εργασίας προσωπικού , καθώς και την επιτακτικότητα της συστηματικής αξιοποίησης των σημαντικών αυτών ανθρωπίνων πόρων.

Ενόψει των παραπάνω, η προτεινόμενη διάταξη δίνει οριστική λύση στο ενδεχόμενο μαζικής διαρροής ανθρώπινου δυναμικού από το Δημόσιο Σύστημα Υγείας εν μέσω πανδημικής έξαρσης , με δεδομένο ότι το Φεβρουάριο του 2021 λήγει η παράταση της πρώτης σειράς συμβάσεων (περίπου 2800 εργαζομένων ) .


ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
στο Επείγον σ/ν του Υπουργείου Υγείας με τίτλο:
“Ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVlD-19, την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, την επιτάχυνση της απονομής των συντάξεων, τη ρύθμιση οφειλών προς τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις”
ΘΕΜΑ: «Εργασιακή προοπτική των συμβασιούχων του ΟΑΕΔ που υπηρετούν στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας»

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με το άρθρο 64 του ν.4430/2016 (Α’205) κατέστη δυνατή η ένταξη ομάδων ανέργων εγγεγραμμένων στα μητρώα του Ο.Α.Ε.Δ., με προτεραιότητα στους μακροχρόνια ανέργους και τις ευπαθείς ομάδες ανέργων, σε ειδικά προγράμματα απασχόλησης στο δημόσιο τομέα, όπως αυτός οριοθετείται από το άρθρο 51 του ν. 1892/1990 (Α` 101), με της έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης μετά από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.). Στο δημόσιο τομέα της υγείας η προαναφερόμενη διάταξη ενεργοποιήθηκε τόσο για την άμεση αντιμετώπιση της μακροχρόνιας ανεργίας πληθυσμιακών ομάδων που πλήττονται εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της μακράς ύφεσης που υφίσταται η ελληνική οικονομία, όσο και για την κάλυψη ζωτικών και πάγιων αναγκών του δημόσιου συστήματος υγείας.
Έτσι, μεταξύ άλλων, βάσει της υπ’αριθμ.55932/1016/2-12-2016 ΚΥΑ (Β’3888), προκηρύχθηκαν και καλύφθηκαν 4.000 θέσεις εργασίας για μακροχρόνια ανέργους σε δευτεροβάθμιους και πρωτοβάθμιους φορείς παροχής φροντίδας υγείας, ήτοι τα Γενικά Νοσοκομεία, τα Γενικά Νοσοκομεία- ΚΥ, τα Πανεπιστημιακά Γενικά Νοσοκομεία, οι Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών για τις Κεντρικές τους Υπηρεσίες, τα Κέντρα Υγείας, τα ΠΕΔΥ- Μονάδες Υγείας και τα ΠΕΔΥ-ΠΙ ή ΠΕΔΥ-ΠΠΙ, το Υπουργείο Υγείας για την Κεντρική Υπηρεσία του καθώς και οι εποπτευόμενοι από το Υπουργείο Υγείας φορείς που είναι ο ΕΟΠΥΥ, ο ΟΚΑΝΑ, το ΚΕΘΕΑ, ο ΕΟΦ, το ΕΚΕΑ και το ΕΚΑΒ.
Το πρόγραμμα αφορούσε σε πολλές κατηγορίες εργαζομένων, στις οποίες περιλαμβάνονται πολλοί υποστηρικτικοί κλάδοι και ειδικότητες: το Νοσηλευτικό προσωπικό όλων των κατηγοριών (ΠΕ Νοσηλευτικής, ΤΕ Νοσηλευτικής, ΔΕ Νοσηλευτικής, ΥΕ Βοηθητικό Υγειονομικό Προσωπικό, ΤΕ Επισκεπτών-τριών Υγείας, ΤΕ Μαιευτικής), ΠΕ Βιολόγων, ΠΕ Χημικών – Βιοχημικών, ΠΕ Ακτινοφυσικών, ΤΕ Ιατρικών Εργαστηρίων, ΔΕ Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων, ΤΕ Ραδιολογίας-Ακτινολογίας, ΔΕ Χειριστών Ιατρικών Συσκευών, ΥΕ Προσωπικό Καθαριότητας, σειρά τεχνικών κλάδων και ειδικοτήτων(ΔΕ Θερμουδραυλικών-Υδραυλικών, ΔΕ Τεχνικού Aερίων, ΔΕ Συντηρητών Κτιρίων, ΔΕ Ελαιοχρωματιστών, ΔΕ Ηλεκτρολόγων, ΔΕ Ηλεκτρονικών, ΔΕ Θερμαστών, ΔΕ Ηλεκτροτεχνιτών, ΔΕ Μηχανοτεχνιτών, ΔΕ Ψυκτικών, ΔΕ Ξυλουργών, ΔΕ Φανοποιών, ΔΕ Αποστειρωτών-Κλιβανιστών, ΠΕ Μηχανολόγων Μηχανικών, ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών, ΤΕ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, ΤΕ Μηχανικών και ΤΕ Μηχανικών ειδικότητας Ηλεκτρονικών τεχνικών), το προσωπικό που εργάζεται στην εστίαση και τον ιματισμό με τις αντίστοιχες ειδικότητες (ΥΕ Βοηθητικό προσωπικό Εστίασης , ΔΕ Μαγείρων) καθώς και οι ΥΕ Εργατών και ΥΕ Γενικών Καθηκόντων.
Η προαναφερόμενη απόφαση τροποποιήθηκε αρκετές φορές προκειμένου να παραταθεί χρονικά το αρχικό χρηματοδοτούμενο από τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ πρόγραμμα 12 μηνών και η αντίστοιχη διάρκεια της απασχόλησης. Έτσι, η παρ.3 του άρθρου 4 ως προς την χρονική διάρκεια της απασχόλησης αντικαταστάθηκε με την ΚΥΑ Αριθμ. οικ. 546/11 (Β’16/11.1.2018), δίνοντας αυτοδίκαια παράταση 12 μηνών και περαιτέρω με την παρ. Β του άρθρου μόνον της ΥΑ οικ. 2657/48 (Β’68/22.01.2019), προκειμένου να χορηγηθεί νέα παράταση 12 μηνών, ενώ με την υπ’αριθμ. 3284/59/2020 ΚΥΑ (Β’ 86/24-01-2020) δόθηκε επιπλέον παράταση άλλων 12 μηνών. Οι ανωτέρω διαρκείς παρατάσεις είναι προφανές ότι αντικατοπτρίζουν την πάγια και διαρκή φύση των αναγκών δημοσίου συμφέροντος που καλύπτουν οι προαναφερόμενες συμβάσεις εργασίας προσωπικού , καθώς και την επιτακτικότητα της συστηματικής αξιοποίησης των σημαντικών αυτών ανθρωπίνων πόρων.
Ενόψει των παραπάνω, η προτεινόμενη διάταξη δίνει οριστική λύση στο ενδεχόμενο μαζικής διαρροής ανθρώπινου δυναμικού από το Δημόσιο Σύστημα Υγείας εν μέσω πανδημικής έξαρσης , με δεδομένο ότι το Φεβρουάριο του 2021 λήγει η παράταση της πρώτης σειράς συμβάσεων ( περίπου 2800 εργαζομένων ) .
Έτσι με την παρ.1 της ρύθμισης , προβλέπεται η δυνατότητα σύστασης νέων οργανικών θέσεων στους οργανισμούς των φορέων που συμμετείχαν στα χρηματοδοτούμενα από τον ΟΑΕΔ προγράμματα, με αντιστοίχιση στους κλάδους, ειδικότητες, κατηγορίες και αρμοδιότητες απασχόλησης των ήδη εργαζομένων στους φορείς αυτούς. Εάν ήδη υφίστανται αντίστοιχες θέσεις δεν απαιτείται η εκ νέου τροποποίηση του οργανισμού. Οι ανωτέρω πάγιες και διαρκείς ανάγκες των φορέων αυτών ήδη καλύπτονται από την χρηματοδότηση του δημοσίου, δηλαδή από εθνικούς και όχι ευρωπαϊκούς πόρους του ΟΑΕΔ-Υπουργείου Εργασίας και είναι απόλυτα κοστολογημένες. Η προβλεπόμενη μισθολογική κατάταξη του άρθρου 3 της υπ’αριθμ.55932/1016/2-12-2016 ΚΥΑ για τις μηνιαίες απολαβές των απασχολούμενων, αντιστοιχούν στις μισθολογικές κατατάξεις του ν.4354/2015 (Α’176), με ειδικές μάλιστα προβλέψεις για τα αντίστοιχα επιδόματα επικίνδυνης εργασίας, υπερωριακής και νυχτερινής εργασίας και διάκρισης μεταξύ κλάδων ειδικοτήτων (ΥΕ, ΤΕ και ΠΕ) και μέγιστη προϋπολογιζόμενη δαπάνη τα 50.000.000 ευρώ ανά έτος, που καλύφθηκαν από τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ (κωδ: 2493). Προς τούτο, πρόκειται ουσιαστικά για ήδη υπάρχουσα δημοσιονομική επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, που πρόκειται να μετακυληθεί στους προϋπολογισμούς των φορέων που δέχονται τις υπηρεσίες αυτές από την επιβαρυμένη χρηματοδότηση του ΟΑΕΔ. Συνεπώς, απαιτείται απλώς η γνωμοδότηση της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Υγείας, για την κάλυψη της δαπάνης του μέγιστου μισθολογικού κόστους κατάταξης των εργαζομένων από τον προϋπολογισμό των φορέων πρόσληψής τους, ο οποίος δύναται να τροποποιηθεί εφόσον απαιτείται.
Στην παρ.2, προβλέπεται ειδικά η διαδικασία προκήρυξης των θέσεων αυτών. Έτσι, ακολουθείται η διαδικασία του ΑΣΕΠ με κάποιες ωστόσο εξαιρέσεις που κρίνονται εύλογες ώστε να επιταχυνθεί και να καταστεί πιο αξιοκρατική η διαδικασία σε σχέση με τις ανάγκες των φορέων που θα την διενεργήσουν. Έτσι: α) Δεν απαιτείται η έκδοση εγκριτικών αποφάσεων της Επιτροπής της παρ.1 του άρθρου 2 της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) 33/2006 (Α’280), αφού όπως ήδη τονίστηκε πρόκειται για προϋπολογισμένη και ήδη εγγεγραμμένη δημοσιονομική δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό που θα συνεπάγεται μεταφορά του κόστους από τον ΟΑΕΔ προς τον ωφελούμενο φορέα, β) η εμπειρία στο αντικείμενο της θέσης, η οποία προβλέπεται στην περίπτωση Β` της παρ. 2 του άρθρου 18 του ν. 2190/1994 (Α` 28), εφόσον έχει διανυθεί σε ομοειδείς θέσεις (κατά κλάδο, ειδικότητα και καθήκοντα) υπηρεσιών εντός του δημόσιου συστήματος υγείας, βαθμολογείται με δεκαεπτά (17) μονάδες ανά μήνα και για συνολική εμπειρία μέχρι ογδόντα τέσσερις (84) μήνες (έναντι των προβλεπόμενων επτά (7) μονάδων της γενικής κατάταξης). Η ενίσχυση αυτή της αποκτώμενης εμπειρίας προς τον σκοπό της αναβάθμισής της ως κριτήριο πρόσληψης έναντι υπολοίπων κοινωνικών κριτηρίων, κρίνεται απαραίτητη στον δημόσιο τομέα υγείας αφού στις περισσότερες εκ των περιπτώσεων για την παροχή των αντίστοιχων υπηρεσιών, εργάζονται πρόσωπα, τα οποία έχουν αποκτήσει εξειδικευμένη γνώση μέσω της προϋπηρεσίας τους, που κρίνεται ιδιαιτέρως σημαντική. Ειδικότερα, οι εργαζόμενοι στους χώρους των νοσοκομείων, κέντρων υγείας και λοιπούς χώρους των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Υγείας, είναι εργαζόμενοι αυξημένης ευθύνης και επαγγελματικού κινδύνου , και προς τούτο έχουν λάβει εκπαίδευση και έχουν αποκτήσει εμπειρία για την ανάληψη ειδικών καθηκόντων (όπως στην διαχείριση νοσοκομειακών αποβλήτων , τη χρήση εξειδικευμένων ιατροτεχνολογικών προϊόντων , την ασφαλή και ποιοτική φροντίδα ασθενών με ειδικά προβλήματα , τη διαφύλαξη της Υγιεινής και Ασφάλειας στο χώρο εργασίας ). Η εργασιακή αυτή εξειδίκευση συνεπώς είναι κρίσιμη για την απρόσκοπτη συνέχεια των παρεχόμενων υπηρεσιών , καθώς προϋποθέτει την απασχόληση προσώπων που είναι ήδη εξοικειωμένα με αυτές. γ) Προβλέπεται η άμεση πρόσληψη μετά την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων και πριν τον δευτερογενή έλεγχο (μετά από ένσταση ή αυτεπάγγελτα από το ΑΣΕΠ), θα είναι δυνατή η άμεση πρόσληψη των εργαζομένων. Η δυνατότητα αυτή προβλέπεται ήδη στην παρ.18 του άρθρου 18 του ν.2190/1994 (Α’28), με την μόνη διαφορά ότι δεν απαιτείται έκδοση απόφασης κατανομής του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της παρ. 5 του άρθρου II του ν. 3833/2010 (Α` 40), ή ειδική πράξη αιτιολόγησης του φορέα πρόσληψης, καθώς η κάλυψη των επιτακτικών λειτουργικών αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας συνιστά εξαιρετική περίσταση και επείγουσα υπηρεσιακή ανάγκη, ειδικά την συγκεκριμένη περίοδο της υγειονομικής κρίσης λόγω covid-19.
Με την παρ.3, προβλέπεται ένα αναγκαίο μεταβατικό καθεστώς παράτασης ισχυουσών συμβάσεων έως ότου ολοκληρωθεί κατά τρόπο πάγιο και αποτελεσματικό η παροχή των υπηρεσιών που ήδη καλύπτονται από τα χρηματοδοτικά εργαλεία του ΟΑΕΔ κατά τρόπο προσωρινό. Αυτή η παράταση είναι αναγκαία, για λόγους που συνέχονται με το δημόσιο συμφέρον, και συγκεκριμένα με τη διαρκή και απρόσκοπτη συνέχιση υπηρεσιών υγείας και υποστηρικτών εργασιών. Υπό αυτή την έννοια είναι συνταγματικά και κατά το Ευρωπαϊκό δίκαιο ανεκτή μία νομοθετική ρύθμιση, στον ιδιαίτερης φύσης και ευαίσθητο τομέα της υγείας, που θα ικανοποιεί τις προαναφερόμενες απαιτήσεις δημοσίου συμφέροντος, ακόμη και εάν εισάγεται εξαίρεση ως προς την ανώτατη διάρκεια απασχόλησης του άρθρου 5 παρ.1 του π.δ.164/2004 [Α’134, που θεσπίστηκε κατά τη μεταφορά της Οδηγίας 1999/70 ΕΚ (E.E.L.175/ 10.7.1999) στην ελληνική έννομη τάξη]. Προς τούτο, τίθενται συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια που συνέχονται προς τις τρέχουσες διαδικασίες επαναφοράς στην κανονικότητα των θεσμικών μηχανισμών πλήρους αναπλήρωσης του αντίστοιχου προσωπικού (βλ. και ΕλΣυν Τμήμα Ι, Πράξη 0042/2017) και αντίστοιχες θεσμικές εγγυήσεις, όπως η διασφάλιση της έναρξης και αποτελεσματικής διενέργειας διαγωνιστικής διαδικασίας. Σε αυτές τις εγγυήσεις περιλαμβάνεται και αιτιολογημένη απόφαση των αρμόδιων μονομελών ή συλλογικών οργάνων διοίκησης των φορέων της παρ.1, στην οποία τεκμηριώνεται μία σειρά από κρίσιμες παραμέτρους, όπως: α) Η επιτακτική δημόσια ανάγκη ως προς την παροχή υπηρεσιών υγείας που καλύπτουν αυτές οι συμβάσεις, β) η συνάρτηση προς τις αντίστοιχες προς πλήρωση οργανικές θέσεις και γ) το ευλόγως προσδοκώμενο χρονικό διάστημα πλήρωσης των θέσεων αυτών, για το οποίο θα παραταθούν αντίστοιχα οι σχετικές συμβάσεις. 
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο:
“Ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVlD-19, την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, την επιτάχυνση της απονομής των συντάξεων, τη ρύθμιση οφειλών προς τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις”
ΘΕΜΑ: Εργασιακή προοπτική των συμβασιούχων του ΟΑΕΔ που υπηρετούν στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας

ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας, Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Υγείας, μετά από γνώμη των φορέων της παρ.3 του άρθρου 2 της υπ’αριθμ.55932/1016/2-12-2016 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’3888), όπως ισχύει και στην περίπτωση των πρωτοβάθμιων μονάδων μετά από γνώμη της αρμόδιας Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.ΠΕ.), τροποποιούνται οι οργανισμοί των φορέων αυτών και συστήνονται, εφόσον δεν υπάρχουν, οργανικές θέσεις αντίστοιχες με τον κλάδο, την ειδικότητα, την κατηγορία και τις αρμοδιότητες των εργαζομένων στους φορείς αυτούς δυνάμει συμβάσεων ορισμένου χρόνου που έχουν καταρτιστεί με βάση την προαναφερόμενη ΚΥΑ και το άρθρο 64 του ν.4430/2016 (Α’205). Ειδικά, για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων στις υπηρεσίες αυτές, η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου λαμβάνεται ύστερα από βεβαίωση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (Γ.Δ.Ο.Υ.) του Υπουργείου, ύστερα από εισήγηση των φορέων και των Γ.Δ.Ο.Υ. των συναρμόδιων Υπουργείων ότι η ετήσια δαπάνη του βασικού μισθού του καταληκτικού κλιμακίου των προτεινόμενων θέσεων καλύπτεται από τις εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό πιστώσεις του φορέα, όπως ο προϋπολογισμός αυτός δύναται να τροποποιηθεί σε περίπτωση που απαιτείται.
2. Ως προς το σύνολο των προσλήψεων τακτικού προσωπικού που πραγματοποιούνται με την ειδική διαδικασία της παρ.1, οι θέσεις προκηρύσσονται σύμφωνα με τον ν.2190/1994 από τους αντίστοιχους φορείς και το κανονιστικό πλαίσιο του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού χωρίς να απαιτείται η έκδοση εγκριτικών αποφάσεων της Επιτροπής της παρ.1 του άρθρου 2 της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) 33/2006 (Α’280). Κατ΄ εξαίρεση του προηγούμενου εδαφίου, η εμπειρία στο αντικείμενο της θέσης, η οποία προβλέπεται στην περίπτωση Β` της παρ. 2 του άρθρου 18 του ν. 2190/1994 (Α` 28), εφόσον έχει διανυθεί σε ομοειδείς θέσεις (κατά κλάδο, ειδικότητα και καθήκοντα) σε υπηρεσίες εντός του δημόσιου συστήματος υγείας, βαθμολογείται με δεκαεπτά (17) μονάδες ανά μήνα και για συνολική εμπειρία μέχρι ογδόντα τέσσερις (84) μήνες. Επιπρόσθετα, κατά παρέκκλιση της παρ.18 του άρθρου 18 του ν.2190/1994 (Α’28), όπως προστέθηκε με το άρθρο 8 του ν.4210/2013 (Α’254), μετά την κατάρτιση και δημοσίευση των προσωρινών πινάκων κατάταξης των υποψηφίων και πριν τον αυτεπάγγελτο ή κατ` ένσταση έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π., επιτρέπεται η πρόσληψη με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, μέχρι του αριθμού των προκηρυχθεισών θέσεων, υποψηφίων κατά τη σειρά εγγραφής των στους προσωρινούς αυτούς πίνακες χωρίς να απαιτείται έκδοση απόφασης κατανομής του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της παρ. 5 του άρθρου II του ν. 3833/2010 (Α` 40), όπως ισχύει ή ειδική πράξη αιτιολόγησης του φορέα πρόσληψης. Για τις προσλήψεις που διενεργούνται με τη διαδικασία της παρούσας παραγράφου δεν εφαρμόζονται τα ανώτατα ανά ειδικότητα, όρια ηλικίας διορισμού.
3. Έως την ολοκλήρωση των διαδικασιών και την πλήρωση των κενών ή κενούμενων θέσεων σύμφωνα τις παρ.1 και 2 του παρόντος, δύνανται να παραταθούν όλοι οι ισχύουσες συμβάσεις ορισμένου χρόνου που έχουν συναφθεί δυνάμει της υπ’αριθμ.55932/1016/2-12-2016 κοινής υπουργικής απόφασης και του άρθρου 64 του ν.4430/2016 (Α’205) Η χρονική παράταση των συμβάσεων γίνεται ύστερα από αιτιολογημένη απόφαση των αρμόδιων μονομελών ή συλλογικών οργάνων διοίκησης των φορέων της παρ.1, στην οποία τεκμηριώνεται: α) Η επιτακτική δημόσια ανάγκη ως προς την παροχή υπηρεσιών υγείας που καλύπτουν αυτές οι συμβάσεις, β) η συνάρτηση προς τις αντίστοιχες προς πλήρωση οργανικές θέσεις και γ) το ευλόγως προσδοκώμενο χρονικό διάστημα πλήρωσης των θέσεων αυτών, για το οποίο θα παραταθούν αντίστοιχα οι σχετικές συμβάσεις. Ο χρόνος παράτασης δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 18 μήνες. Οι αναγκαίες πιστώσεις για την εφαρμογή της παρούσας καλύπτονται από ισόποση επιχορήγηση από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υγείας.
Αθήνα, 21/12/2020
Οι προτείνοντες βουλευτές

Ξανθός Ανδρέας

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Παπαδόπουλος Αθανάσιος

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ