ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

22/01/2021

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία: Επανέναρξη δρομολογίων του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων προς και από τα χωριά του Νομού

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία: Επανέναρξη δρομολογίων του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων προς και από τα χωριά του Νομού



ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Θέμα: «Επανέναρξη δρομολογίων του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων προς και από τα χωριά του Νομού»

Από το Νοέμβριο του 2020 και στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας του κορονοϊού, καταγράφεται μείωση ή κατάργηση των υπεραστικών δρομολογίων των ΚΤΕΛ που συνδέουν τα αστικά κέντρα με τα χωριά των Νομών.

Ενδεικτικά, εδώ και δύο μήνες, στο Νομό Ιωαννίνων καταγράφεται πλήρης απουσία μεταφορικής σύνδεσης της πόλης των Ιωαννίνων με τη συντριπτική πλειοψηφία των χωριών του Ζαγορίου, των Βορείων Τζουμέρκων, του Πωγωνίου, της Δωδώνης, της Ζίτσας και του Μετσόβου, ενώ περιορισμένα και αραιά δρομολόγια πραγματοποιούνται από και προς την Κόνιτσα.

Ο περιορισμός ή η παύση των δρομολογίων έχουν ως αποτέλεσμα την απομόνωση των κατοίκων των απομακρυσμένων περιοχών, η πλειοψηφία των οποίων είναι άτομα μεγάλης ηλικίας. Συνεπώς, η μετακίνησή τους καθίσταται αδύνατη ακόμα και για βασικές ανάγκες (πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες, τράπεζες κ.λ.π). Εν όψει, μάλιστα, της έναρξης εμβολιασμών για τον covid-19 σε ανθρώπους των 85+, το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο σοβαρό.

Για παράδειγμα, στο Νομό Ιωαννίνων τα εμβολιαστικά κέντρα βρίσκονται στα δύο μεγάλα νοσοκομεία της πόλης και στο Κέντρο Υγείας Ιωαννίνων. Πρακτικά, λοιπόν, είναι αδύνατη η μετακίνηση των κατοίκων από ένα απομακρυσμένο χωριό προς το κέντρο εμβολιασμού και η επιστροφή τους στο σπίτι, εκτός και αν χρησιμοποιήσουν ταξί.

Επειδή, σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Οικ. Β-15596/1141/2003 (ΦΕΚ Β’ 330) «Όροι και προϋποθέσεις καθορισμού ελαχίστου αριθμού υποχρεωτικών δρομολογίων των συγκοινωνιακών φορέων», στο άρθρο 1 ορίζεται ότι «για τον καθορισμό του ελαχίστου αριθμού υποχρεωτικών δρομολογίων στις ενδο-νομαρχιακές επιβατικές γραμμές λαμβάνονται υποχρεωτικά υπόψη, από τους οικείους Νομάρχες πριν την έκδοση της σχετικής απόφασης, τα παρακάτω: α) σε κάθε υπεραστική επιβατική γραμμή, που βρίσκεται μέσα στα όρια του νομού, πρέπει να γίνεται περιοδικά, ανά μία, δύο, κλπ, μέρες ένα τουλάχιστο δρομολόγιο […]».

Επειδή ο περιορισμός των δρομολογίων προς και από τις περιοχές αυτές απομονώνει περαιτέρω τους κατοίκους ή/και τους αναγκάζει να επιβαρύνονται με δυσβάσταχτα έξοδα μετακίνησης (χρήση ταξί).

Επειδή τα υπεραστικά ΚΤΕΛ οφείλουν να επιδεικνύουν το κοινωνικό τους πρόσωπο, ειδικά σε περιστάσεις όπως αυτές που προέκυψαν λόγω της πανδημίας του Covid-19 και με δεδομένο ότι έχουν αποζημιωθεί από το κράτος για την οικονομική ζημιά την οποία έχουν υποστεί εξαιτίας της πανδημίας.

Επειδή, το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών έχει προχωρήσει μόνο σε απλές συστάσεις προς τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, σχετικά με την αύξηση ή την επανέναρξη των δρομολογίων.

Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:

1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να αποκατασταθεί η υπεραστική συγκοινωνία τόσο εντός του Νομού Ιωαννίνων από το υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων όσο και σε όλη την Επικράτεια από τα κατά τόπους υπεραστικά ΚΤΕΛ;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Τζούφη Μερόπη

Γεροβασίλη Όλγα

Κάτσης Μάριος

Μπάρκας Κωνσταντίνος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ