ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

23/02/2021

Θ. Φωτίου: Δεν αναβαθμίζονται διοικητικά τα ζητήματα της αναπηρίας, αλλά σαφώς υποβαθμίζονται - βίντεο

Θ. Φωτίου: Δεν αναβαθμίζονται διοικητικά τα ζητήματα της αναπηρίας, αλλά σαφώς υποβαθμίζονται - βίντεο



Εισήγηση της Αναπλ. Τομεάρχη για την Κοινωνική Αλληλεγγύη της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην Ολομέλεια επί του Σ/Ν «Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής»

 

Στην εισήγησή της στην Ολομέλεια επί του Σ/Ν «Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής, η Θ. Φωτίου τόνισε:

Ζητάμε από την κυβέρνηση τώρα να σεβαστεί και να εφαρμόσει στην περίπτωση του Δ. Κουφοντίνα τους νόμους και να αποδείξει ότι η Ελληνική Δημοκρατία είναι κράτος δικαίου, δεν αδιαφορεί απέναντι στη ζωή και τον θάνατο του οποιουδήποτε και λειτουργεί μέσα στο Ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο. Δεν μπορούμε να αφήσουμε τον Δημήτρη Κουφοντίνα να πεθάνει.

Στην περίπτωση Λιγνάδη, η κορυφή της Ελληνικής Πολιτείας, ο Πρωθυπουργός και η Υπουργός Πολιτισμού δήλωσαν «εξαπατημένοι» από τον άνθρωπο που διόρισαν αφού κατήργησαν τη διαγωνιστική διαδικασία και επί τρεις εβδομάδες δια της σιωπής τους σηματοδότησαν μία έμπρακτη συγκάλυψη.

Με το υπό συζήτηση Σ/Ν, η κυβέρνηση εισάγει τρεις δικαιωματικές αρχές-επιτροπές. Κατά την πάγια τακτική της, πολλαπλασιάζει τις δήθεν «ανεξάρτητες» αρχές και επανασυστήνει όσες δεν μπορεί να ελέγξει. Η Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας παρά τω Πρωθυπουργώ είναι ένα απλό συμβουλευτικό όργανο, χωρίς αποφασιστική και ελεγκτική αρμοδιότητα, όπου ο Πρωθυπουργός διορίζει τα 6 από τα 11 μέλη. Με τον τρόπο αυτόν, όχι απλώς δεν αναβαθμίζονται διοικητικά τα ζητήματα της αναπηρίας, αλλά σαφώς υποβαθμίζονται.

Στρατηγική και πολιτική αναβάθμιση είναι η πρόταση που έκανε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξης Τσίπρας και περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα του κόμματος για τη δημιουργία υφυπουργείου για ζητήματα αναπηρίας, όπως ισχύει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, (Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Βέλγιο, Ιρλανδία, Γερμανία, Φινλανδία κ.ά.). Το υφυπουργείο αυτό θα σχεδιάζει, παρακολουθεί, συντονίζει και αξιολογεί οριζόντιες πολιτικές όπου θα συμμετέχουν όλα τα Υπουργεία και θα δημιουργεί κουλτούρα πλήρους κοινωνικής συμπερίληψης των αναπήρων.

Δεν εμπιστευόμαστε τον κ. Μητσοτάκη στο ζήτημα των αναπήρων γιατί το 2014, ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, κατήργησε τα γραφεία δημοσίων υπηρεσιών για την προσβασιμότητα. Ήταν μνημονιακή υποχρέωση η συρρίκνωση του δημόσιου τομέα, έπρεπε όμως να την εφαρμόσει στους ανάπηρους; Γιατί, επί ενάμιση χρόνο δεν έκανε τίποτα για εφαρμογή του σχετικού νόμου για τη δόμηση που έληγε στις 31/12/2021, γιατί μείωσε τις δαπάνες του 2020 και 2021 για την αναπηρία σε σχέση με το 2019, γιατί απέρριψε όλες τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για ενίσχυση των αναπήρων στη διάρκεια της πανδημίας.

· Εμείς, το 2015-19 αποκρούσαμε τις απαιτήσεις των δανειστών για εφαρμογή της λειτουργικότητας στην αξιολόγηση των αναπήρων ώστε να κοπούν συντάξεις και επιδόματα αν κάποιος κριθεί ικανός προς εργασία. Αντιπροτείναμε και εφαρμόσαμε τον ηλεκτρονικό φάκελο του ανάπηρου, που τον απαλλάσσει από την ταλαιπωρία, και του δίνει δικαίωμα σε επιδόματα, δωρεάν παροχές και υπηρεσίες. Η ΝΔ πάγωσε την πανελλαδική επέκτασή του και σήμερα επαναφέρει το θέμα της λειτουργικότητας στο σχέδιο Πισσαρίδη και στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την αναπηρία.


Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ εδράζεται πλαίσιο των αρχών του κοινωνικού μοντέλου που θεωρεί ότι οι θεσμοποιημένες αντιλήψεις και πρακτικές της ίδιας της κοινωνίας είναι που μετατρέπουν ανθρώπους με βλάβες σε ανάπηρους. Γι αυτό το κράτος οφείλει να διασφαλίζει στους ανάπηρους:

· ανεξάρτητη και αξιοπρεπή διαβίωση και δικαίωμα στην αυτοδιάθεση

· ισότιμη πρόσβαση σε όλους τους τομείς της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ζωής

· δεδομένου του σχεδόν τριπλάσιου κόστους διαβίωσης των αναπήρων, επιδόματα, παροχές και υπηρεσίες δεν θα συμψηφίζονται με εισόδημα από εργασία, σύνταξη κλπ.

· θεσμοθέτηση προσωπικού βοηθού και επί 24ώρου βάσης, αν αυτό απαιτείται

Η κυβέρνηση επανανομοθετεί την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου η οποία λειτουργούσε πολύ ικανοποιητικά, με στόχο να αλλάξει τη σύνθεσή της που ορίσθηκε τον Μάρτιο του 2019, να χαλαρώσει τους δεσμούς της με το Κοινοβούλιο, να αλλάξει τον τρόπο επιλογής των εκπροσώπων της ακαδημαϊκής κοινότητας και να συρρικνώσει την εκπροσώπηση της κοινωνίας των πολιτών ώστε να αποφεύγονται «ενοχλητικές» φωνές.

Η εξαιρετική Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής επανανομοθετείται επίσης, με πρόσχημα την προσθήκη της Τεχνοηθικής, αλλά με ουσιαστικό στόχο την πλήρη ελευθερία του Πρωθυπουργού να επιλέγει και τα 11 μέλη της χωρίς να προέρχονται από συγκεκριμένα επιστημονικά πεδία, όπως ο υφιστάμενος νόμος ορίζει. Οι «άριστοι» δεν είναι σίγουροι ότι θα έβρισκαν «δικά τους παιδιά» να επιλέξει ο πρωθυπουργός.

Συγχρόνως, οι αμοιβές των μελών και της Αρχής Προσβασιμότητας, και των δύο Εθνικών Επιτροπών και η πρόσληψη και οι αμοιβές των επιστημονικών συνεργατών υλοποιούνται κατά παρέκκλιση όλων των υφιστάμενων διατάξεων για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Η κυβέρνηση έχει δώσει πολλά δείγματα της τακτικής της να καταργεί και επανασυστήνει φορείς και όργανα που δεν μπορεί να ελέγξει. Αυτό έκανε με την κατάργηση των ελεγκτικών σωμάτων της διοίκησης και τη δημιουργία της κατ’ επίφαση «ανεξάρτητης», αλλά στην πραγματικότητα απολύτως ελεγχόμενης Εθνικής Αρχής Διαφάνειας. Το ίδιο έπραξε με την καρατόμηση της ηγεσίας της Επιτροπής Ανταγωνισμού και την εκ των υστέρων θέσπιση των ασυμβιβάστων, κατά παράβαση κάθε έννοιας διοικητικής δεοντολογίας. Αυτό επιχειρεί και τώρα, με την κατάργηση και επανασύσταση των δύο Επιτροπών, της ΕΕΔΑ και της Βιοηθικής.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν συναινεί και καταψηφίζει το νομοσχέδιο επί της αρχής.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ