ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

13/05/2021

Κατατεθείσα τροπολογία του Τομεάρχη Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Α. Χαρίτση στο Σ/Ν του ΥπΑν για τη φαρμακευτική κάνναβη

Κατατεθείσα τροπολογία του Τομεάρχη Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Α. Χαρίτση στο Σ/Ν του ΥπΑν για τη φαρμακευτική κάνναβη



Τροπολογία στο Σ/Ν του υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων για τη φαρμακευτική κάνναβη κατέθεσε ο τομεάρχης Ανάπτυξης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Α. Χαρίτσης με θέμα: «Άδεια παραγωγής τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης με τη μορφή ξηρού ανθού για εξαγωγή και εγχώρια διάθεση».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τροπολογίας

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τίτλο: «Παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L περιεκτικότητας σε τετραϋδροκανναβινόλη (THC) άνω του 0,2».

Θέμα : «Άδεια παραγωγής τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης με τη μορφή ξηρού ανθού για εξαγωγή και εγχώρια διάθεση»

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με την παρούσα βουλευτική τροπολογία προτείνεται η παραγωγή τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης, τόσο με τη μορφή του ξηρού ανθού, όσο και εκχυλίσματος, το οποίο βρίσκεται σε μεγάλη ζήτηση στη διεθνή αγορά. Ταυτόχρονα διαπιστώνεται ότι η συσκευασία έως τριάντα (30) γραμμαρίων, όπως ρυθμίζεται στο σχέδιο νόμου, για τον αποξηραμένο ανθό θα επιβαρύνει με ένα εξαιρετικά υψηλό κόστος τις εταιρείες παραγωγής αφού απαιτούνται εξοπλισμοί ακριβείας που στοιχίζουν πολύ ακριβά και παράλληλα θα πρέπει να ανταγωνιστούν εταιρείες άλλων χωρών όπου το επιτρεπόμενο βάρος ξηρού ανθού για εξαγωγή φθάνει τα 400 gr (Πορτογαλία). Είναι αυτονόητο
ότι όσο ελαττώνεται το επιτρεπόμενο βάρος συσκευασίας του ξηρού ανθού φαρμακευτικής κάνναβης, τόσο αυξάνεται το τελικό κόστος παραγωγής του προϊόντος, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα μη φιλικό επενδυτικό περιβάλλον και να αποτρέπονται επενδύσεις στον κλάδο. Για το λόγο αυτό προτείνεται η προσαρμογή της ποσότητας της συσκευασίας σύμφωνα με τις προβλεπόμενες ποσότητες που καθορίζονται στη διεθνή αγορά, όπως π.χ. στην Πορτογαλία, η οποία είναι μια χώρα ανάλογου μεγέθους με την χώρα μας και ανταγωνιστική προς εμάς.

Προτείνεται επίσης, η κατάργηση της παραγράφου 2 που επιβάλλει στον παραγωγό, την υποχρεωτική κατάθεση αίτησης για προϊόν άλλη μορφής από αυτήν του αποξηραμένου ανθού. Μια τέτοια υποχρέωση συνιστά έναν υπέρμετρο παρεμβατισμό στην δυνατότητα των επιχειρήσεων να διαμορφώνουν οι ίδιες, το business plan τους και να εφαρμόζουν τις αναπτυξιακές τους πολιτικές. Επιπλέον η υποχρεωτική κατάθεση αίτησης για προϊόν άλλης μορφής, που θα ελέγχεται από τον ΕΟΦ θα προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις ,αφού στην παρούσα φάση ο ΕΟΦ δεν είναι σε θέσει ακόμη να αξιολογήσει τις φαρμακοτεχνικές μορφές των τελικών προϊόντων της φαρμακευτικής κάνναβης, ελλείψει επαρκών καταχωρημένων επιστημονικών δεδομένων (π.χ. αποτελέσματα κλινικών μελετών). Επιπλέον, η υποχρέωση αυτή θα συνιστούσε μια περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση στις εταιρείες παραγωγής ξηρού ανθού.


Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Άρθρο ………..

Το άρθρο 14 του σχεδίου νόμου «Παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L περιεκτικότητας σε τετραϋδροκανναβινόλη (THC) άνω του 0,2» αντικαθίσταται ως εξής:


«Άδεια παραγωγής τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης»

Η αίτηση για την έκδοση άδειας παραγωγής επιτρέπεται για εγχώρια διάθεση ή εξαγωγή να αφορά στην παραγωγή τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης με τη μορφή ξηρού ανθού ή εκχυλίσματος κάνναβης για ιατρικούς και φαρμακευτικούς σκοπούς. Η ποσότητα της συσκευασίας τελικών προϊόντων καθορίζεται από Κοινή Υπουργική Απόφαση, λαμβάνοντας υπόψη τις προβλεπόμενες ποσότητες που καθορίζονται στη διεθνή αγορά. Η εξαγωγή επιτρέπεται ανεξάρτητα αν στη χώρα εισαγωγής τα προϊόντα του προηγούμενου εδαφίου προορίζονται να χρησιμοποιηθούν ως τελικό ή ενδιάμεσο προϊόν ή πρώτη ύλη για ιατρικούς και φαρμακευτικούς σκοπούς και ανεξαρτήτως των
θεραπευτικών τους ενδείξεων. Στην περίπτωση αυτή, εκτός των δικαιολογητικών της παραγράφου 1του άρθρου 2ΙΑ, ο αιτών προσκομίζει στον ΕΟΦ:

α) τεκμηριωμένη συμφωνία του ανθού ή του εκχυλίσματος της κάνναβης με τα γενικά κείμενα της ευρωπαϊκής φαρμακοποιίας…

β) περιγραφή της παραγωγικής διαδικασίας του προϊόντος του αποξηραμένου ανθού ή του εκχυλίσματος κάνναβης και επικύρωση της αξιοπιστίας της

γ)τη βεβαίωση της Διεύθυνσης…»

 

Αθήνα,

13 Μαΐου 2021

Ο προτείνων βουλευτής

Αλέξης Χαρίτσης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ