ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

27/07/2021

Δ. Αυγέρη: Κοίτα ποιος μιλά για αξιολόγηση! Αυτός που δεν αξιολογεί τον ίδιο και τους υπουργούς του και δεν λογοδοτεί για το πόθεν έσχες του! - βίντεο

Δ. Αυγέρη: Κοίτα ποιος μιλά για αξιολόγηση! Αυτός που δεν αξιολογεί τον ίδιο και τους υπουργούς του και δεν λογοδοτεί για το πόθεν έσχες του! - βίντεο



Ομιλία της Αναπλ. Τομεάρχη Υγείας και Βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο για την Παιδεία


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Εικάζω ότι αν ήμασταν σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα, από αυτές που θεωρούμε ως υποδείγματα εξαιρετικών πολιτικών συστημάτων και υψηλής πολιτικής κουλτούρας, δεν θα συζητούσαμε σήμερα αυτό εδώ το νομοσχέδιο.

Γιατί, απλά ο πρωθυπουργός δεν θα ένιωθε πολύ βολικά στη θέση του, για λόγους ευθιξίας τουλάχιστον, μετά από τις αποκαλύψεις σχετικά με τον πόθεν έσχες του.
Δυστυχώς, εδώ είναι μέρα Τρίτη κι ο πρωθυπουργός απλά περνά καλά.

Και δυστυχώς, ολοένα και περισσότεροι πολίτες συνειδητοποιούν ότι τα έργα και οι ημέρες της κυβέρνησης Μητσοτάκη έχουν τραγικές συνέπειες για τις ζωές των ίδιων και των παιδικών τους, ότι διαβρώνουν την κοινωνική συνοχή και την ποιότητα της δημοκρατίας μας.

Γι΄ αυτό και αποτελεί ειρωνεία της ιστορίας το γεγονός ότι έρχεται αυτή η κυβέρνηση, αυτού του πρωθυπουργού, να ορίσει τα μέτρα και τα σταθμά του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου: να θέσει όρους αξιολόγησης στα σχολεία.

Όπως σε τόσες άλλες περιπτώσεις, έτσι και τώρα η κυβέρνηση διαστρεβλώνει τις έννοιες και αντιστρέφει το νόημα των όρων.

Το ίδιο έκανε με τις προανακριτικές επιτροπές, όπου οι ελεγχόμενοι έγιναν κατήγοροι.

Το ίδιο έκανε με την πανδημία, αντικαθιστώντας τις κυβερνητικές ευθύνες με τη λεγόμενη ατομική ευθύνη.

Το ίδιο κάνει και τώρα. Αντιστρέφει την πραγματικότητα, οικειοποιείται τους όρους. Η ΝΔ επιμένει να οικειοποιείται τον όρο «αξιολόγηση» σαν να είναι ιδιοκτησία της και ιδιότητά της.

Αλήθεια, είναι ίδιον της ΝΔ η αξιολόγηση;

Αξιολόγησε η ΝΔ και η κυβέρνηση τα στελέχη χωρίς πτυχία που κατέλαβαν θέσεις στον κρατικό μηχανισμό κατά παράβαση των κείμενων διατάξεων;
Αξιολόγησε η ΝΔ και η κυβέρνηση τούς υπουργούς της;
Αξιολόγησε η ΝΔ και η κυβέρνηση την κωμόπολη των μετακλητών που ίδρυσε στις παρυφές του Μεγάρου Μαξίμου;
Αξιολόγησε η ΝΔ και η κυβέρνηση τη διαχείριση της πανδημίας;

Τι από όλα αυτά κάνατε κυρίες και κύριοι της ΝΔ. Τίποτα απολύτως.

Κι όταν το πράξατε, το πράξατε με τον παλιό, κλασικό τρόπο της δεξιάς: τα καλά και συμφέροντα, συγκαλύπτοντας ευθύνες και προπαγανδίζοντας ανύπαρκτες επιτυχίες.
Κατά κανόνα, λοιπόν, η ΝΔ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης αφαιρεί τη λογοδοσία και της προσθέτει τον κοινωνικό αυτοματισμό.
Επικοινωνώντας ως «αξιολόγηση» τον νεοσυντηρητικό αυταρχισμό και την ενός ανδρός αρχή.
Ξέρετε, όλα αυτά μπορεί να διεγείρουν το νεοσυντηρητικό ακροατήριό σας, αλλά να μην μας κοροϊδεύει ο πρωθυπουργός ότι είναι προοδευτικός άνθρωπος.

Στο πόθεν έσχες των πολιτικών του αξιών, η προοδευτικότητά του είναι αδήλωτη και καλά κρυμμένη από τον κοινωνικό έλεγχο.
Ποιος, λοιπόν, αξιολογεί; Μπορεί να αξιολογεί αυτός που δεν λογοδοτεί και δεν αξιολογείται;
Ας απαντήσει η κυβερνητική πλειοψηφία.
Δεν μπορούν να μιλούν περί αξιολόγησης μετά το φιάσκο της ελάχιστης βάσης εισαγωγής ο πρωθυπουργός και η υπουργός Παιδείας.
Δεν μπορούν να αξιολογούν αυτοί που καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης και, αντί να αναγνωρίζουν τα λάθη τους, απαντούν με κυνισμό και αναισθησία στους μαθητές, τους γονείς σε ολόκληρη την κοινωνία.



Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία που προηγήθηκαν και χθες με τις ομιλίες τους, ήδη αποδόμησαν σημείο προς σημείο άλλο ένα νομοθετικό έκτρωμα της κυβέρνησης της ΝΔ.
Ό,τι και να αντιτάξει η κυβερνητική πλειοψηφία, η λογική των επιχειρημάτων της καταδεικνύει ένα πράγμα: τα περί αναβάθμισης του σχολείου και ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών είναι κενά νοήματος.
Το μόνο νόημα που έχει η αξιολόγηση της ΝΔ είναι να εγκαθιδρυθεί ένας σκληρά γραφειοκρατικός, πολυδαίδαλος και πανάκριβος μηχανισμός ελέγχου στα σχολεία, προκειμένου το μοντέλο νεοφιλελεύθερης ανάπτυξης που ευαγγελίζεται το κατεστημένο, γίνει ιδεολογία του κράτους και κανονικότητα στη συνείδηση των πολιτών (των μαθητών, των γονιών, των εκπαιδευτικών) από την πρώτη μέρα στο σχολείο.
Δήθεν αξιολόγηση, που αποσκοπεί στο να βγάλει μαθητές απ’ τα σχολεία και να τα στρέψει σε μια αγορά-ζούγκλα, χαμηλής εξειδίκευσης και προσόντων εργατών, για να τους δίνει μισό ευρώ αύξηση την ημέρα, όπως έκανε χθες ο κ. Μητσοτάκης.
Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε δηλώσει ότι η κοινωνική ισότητα είναι ενάντια στην ανθρώπινη φύση.
Λες και οι κοινωνικές αδικίες είναι φυσικό φαινόμενο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι και πολίτες που μας ακούτε,
Την πραγματική αριστεία η κυβέρνηση την πετσόκοψε. Απέκλεισε άριστους μαθητές, προερχόμενους μάλιστα από πρότυπα σχολεία, από τις σχολές προτίμησής τους.
Η κυβέρνηση υλοποιεί μια πολιτική που καταστρέφει το μορφωτικό δυναμικό της κοινωνίας, θεωρώντας ότι η αριστεία προέρχεται μόνον από τους γόνους των πλούσιων υποστηρικτών σας.
Εφαρμόζει, δηλαδή, ένα σχέδιο εσωτερικής υποτίμησης και στην παιδεία, υποβαθμίζοντας το εκπαιδευτικό έργο, αποστερώντας την εκπαίδευση από πόρους.
Μεταφέρει πόρους από το δημόσιο τομέα στον ιδιωτικό, διευρύνει το μερίδιο της αγοράς εις βάρος της δημόσιας παιδείας- το ίδιο έκανε και κάνει και με την υγεία- προς όφελος κατεστημένων συμφερόντων που κάποτε λειτουργούσαν παρασκηνιακά, αλλά σήμερα δεν κρύβουν τη χαρά τους.
Και βγάζει από την εκπαιδευτική διαδικασία την εξάσκηση των μαθητών στην κοινωνική δικαιοσύνη, την ισότητα και τις δημοκρατικές αρχές.
Για να εμπεδωθούν οι ανισότητες για τις οποίες ο πρωθυπουργός είπε ότι είναι φυσικό φαινόμενο.
Κι έτσι να νοείται η αξιολόγηση: ο διαρκής έλεγχος των κάτω από τους πάνω.
Η κυβέρνηση νομοθετεί για να αποκλείει και να κάνει διαλογή.
Αποκλείει τους εργαζόμενους από έναν αξιοπρεπή εργασιακό βίο, τον οποίο περιορίζει μόνο σε όσους είναι προσδεμένοι στο άρμα της εξουσίας της.
Αποκλείει τα παιδιά των λαϊκών και μεσαίων στρωμάτων από μια υψηλού επιπέδου εκπαίδευση, την οποία κρατά μόνο για όσους έχουν να πληρώσουν.
Αποκλείει ακόμα και τους μικροεπιχειρηματίες από τη χρηματοδότηση, την οποία διοχετεύει αποκλειστικά προς τα συμφέροντα που τη στηρίζουν.
Στην Ελλάδα που έχουν κατά νου η ΝΔ και ο κ. Μητσοτάκης, δεν έχουν θέση τα παιδιά των λαϊκών και μεσαίων στρωμάτων.
Δεν έχουν θέση καθηγητές που εμπνέουν και ηγούνται, αλλά καθηγητές που τιμωρούν και καθοδηγούνται.
Δεν έχουν θέση πολίτες που συνεργάζονται, αλλά πολίτες που ανταγωνίζονται.
Τα βιβλία της ιστορίας δεν θα γράψουν ποτέ γι’ αυτήν την δυστοπία, γιατί δεν θα καταφέρετε να την επιβάλλετε, κυρίες και κύριοι της Νέας Δημοκρατίας.
Κοιτάτε αλλού από ‘κει που δείχνει το βέλος του χρόνου, κυρία Κεραμέως.
Η κοινωνία κινείται και ήδη είστε πολύ πίσω. Δεν τη φτάνετε ούτε στο τόσο δα!

 

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ