ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

10/01/2023

Δ. Τζανακόπουλος: Ανάγκη διαμόρφωσης μιας προοδευτικής κυβέρνησης ήδη από τις πρώτες εκλογές - ηχητικό

Δ. Τζανακόπουλος: Ανάγκη διαμόρφωσης μιας προοδευτικής κυβέρνησης ήδη από τις πρώτες εκλογές - ηχητικό



Συνέντευξη του Βουλευτή Α΄ Αθήνας ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στον ραδιοφωνικό σταθμό Realfm 97,8 ( N.Χατζηνικολάου)

«Είναι λογικό, για τα ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής και τα εθνικά θέματα, οι πολίτες να ζητούν τη συνεννόηση μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων. Συνεννόηση βεβαίως μπορεί να υπάρξει, στον βαθμό όμως που η εκάστοτε κυβέρνηση, δεν επιλέγει στροφές στην εξωτερική πολιτική της χώρας, οι οποίες βρίσκονται, εκτός του δεδομένου δόγματος εξωτερικής πολιτικής που ακολουθεί η Ελλάδα ή εφόσον θέλει να γίνουν τέτοιες στροφές, θα πρέπει και η κυβέρνηση που έχει την πρωταρχική ευθύνη να εκκινήσει το σχετικό διάλογο», ξεκαθάρισε ο Βουλευτής Α΄ Αθήνας ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Δημήτρης Τζανακόπουλος σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στον Real FM και πρόσθεσε: «δυστυχώς, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, έχει επιλέξει να αλλάξει το δόγμα της ενεργητικής και πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής και να λειτουργήσει σαν αυτό που ο ίδιος κύριος Μητσοτάκης έχει χαρακτηρίσει, προβλέψιμος σύμμαχος των Ηνωμένων Πολιτειών, χωρίς όμως να βλέπουμε δεδομένα ανταλλάγματα από την άλλη μεριά του Ατλαντικού. Παρόλα αυτά, εφόσον μια κυβέρνηση επιδιώκει την εθνική συνεννόηση, οφείλει να εξαντλεί το διάλογο σε όλα τα μεγάλα ζητήματα, πράγμα το οποίο δε φαίνεται να κάνει η Νέα Δημοκρατία, η οποία ούτως ή άλλως υπό την ηγεσία του Κυριάκου Μητσοτάκη, λειτουργεί με μια καθεστωτική λογική και αυτό το έχουμε επισημάνει και πλέον είναι επιβεβαιωμένο σε όλα τα πεδία της πολιτικής και κοινωνικής ζωής.»

Κληθείς να σχολιάσει το αν θα συναινούσε ο ΣΥΡΙΖΑ να παραμείνουν οι σημερινοί Υπουργοί Άμυνας και Εξωτερικών στη θέση τους την περίοδο της υπηρεσιακής κυβέρνησης, ο κ. Τζανακόπουλος τόνισε: «Φυσικά κάτι τέτοιο δεν έχει συζητηθεί συλλογικά στο κόμμα, όμως δύο υπουργοί οι οποίοι έχουν παίξει κομβικό ρόλο στη διακυβέρνηση Μητσοτάκη, δε θα μπορούσε να γίνει αποδεκτό από τον ΣΥΡΙΖΑ να παραμείνουν στη θέση τους. Μπορούν να βρεθούν πρόσωπα στην υπηρεσιακή κυβέρνηση, τα οποία με τη στήριξη όλων των πολιτικών κομμάτων στην περίοδο μεταξύ των δύο εκλογών, εφόσον κάτι τέτοιο χρειαστεί, να έχουν την ευθύνη της άσκησης πολιτικής.»

Αναφερόμενος στα ζητήματα της οικονομίας και της ανάπτυξης, ο βουλευτής είπε χαρακτηριστικά: «Πάντοτε, στις εκλογές το θέμα το οποίο κυριαρχεί στη διαμόρφωση της πολιτικής βούλησης των πολιτών και της ψήφου, είναι πρώτιστα η οικονομία και η δυνατότητα της αγοραστικής δύναμης της κοινωνικής πλειοψηφίας, αλλά και η γενικότερη πορεία της οικονομίας. Επομένως, ένα από τα κύρια ζητήματα είναι το θέμα της ακρίβειας με τις εναλλακτικές προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι σε μια πολιτική της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία αποδεδειγμένα είναι αποτυχημένη.

Και συνέχισε, σημειώνοντας: «Σήμερα είναι η 21η μέρα όπου η Ελλάδα είναι η ακριβότερη χώρα σε ότι αφορά τη χονδρική τιμή του ρεύματος. Είμαστε η τρίτη χειρότερη χώρα με όρους αγοραστικής δύναμης σε ότι αφορά την ενεργειακή ακρίβεια. Είμαστε στην κορυφή, στην αύξηση των τιμών της ενέργειας, δηλαδή στον ενεργειακό πληθωρισμό. Όλα αυτά επιβεβαιώνουν μια αποτυχημένη πολιτική της Νέας Δημοκρατίας και του κυρίου Μητσοτάκη, που στοχεύει κατά κύριο λόγο στην υπερσυσσώρευση κερδών πολύ μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, οι οποίοι λειτουργούν με καρτελοποιημένο τρόπο στην αγορά ενέργειας και ιδιαίτερα στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.

Στη συνέχεια, ο Δημήτρης Τζανακόπουλος, σημείωσε: «Υπάρχουν οικονομικές κινήσεις αλλά και συγκεκριμένα θεσμικά μέτρα, τα οποία μπορούν να ανατάξουν την ελληνική οικονομία, σε ότι αφορά την ακρίβεια. Μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα, που αυτή τη στιγμή έχει εκτοξευθεί περίπου κατά τέσσερα δισεκατομμύρια σε σχέση με την περίοδο προ της κρίσης ακρίβειας και στην πραγματικότητα χρησιμοποιούνται αυτά τα χρήματα από τον φόρο προστιθέμενης αξίας, έτσι ώστε να επιδοτούνται οι μεγάλες επιχειρήσεις ηλεκτρικής ενέργειας με τη μορφή των λεγόμενων επιδοτήσεων, που δεν καταλήγουν στις τσέπες των πολιτών. Επίσης, θεσμικά μέτρα όπως το πλαφόν στη λιανική τιμή του ρεύματος και φυσικά η κινητοποίηση όλων των ελεγκτικών αρχών, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η καρτελοποίηση της ελληνικής αγοράς ενέργειας. Αυτά είναι μερικές από τις διαφορετικές πολιτικές επιλογές, που μπορούν να δοθούν στο πρόβλημα της ακρίβειας. Από την άλλη μεριά έχουμε μιλήσει και για την ενίσχυση του εισοδήματος.”

Στη συνέχεια, ο βουλευτής τόνισε: «Η αύξηση του κατώτατου μισθού τον Απρίλιο, έρχεται πάρα πολύ αργά. Ο νόμος που ισχύει για την αύξηση του κατώτατου μισθού, προβλέπει τη συγκρότηση μιας επιτροπής η οποία διερευνά τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας και καταλήγει σε μια πρόταση προς την κυβέρνηση. Προσέξτε τη διαφορά διακυβερνητικής πρακτικής την περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ. Η επιτροπή αυτή αποτελούνταν από πανεπιστημιακούς καθηγητές και ειδικούς στα οικονομικά της εργασίας, οι οποίοι δε δέχτηκαν ούτε ένα ευρώ για τη γνωμοδότηση, στην οποία κατέληξαν και φτάσαμε στην αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 11%. Αυτή τη στιγμή, η Νέα Δημοκρατία έχει δώσει με απευθείας ανάθεση ενός εκατομμυρίου ευρώ την εργασία αυτή σε μια επιτροπή η οποία συγκροτήθηκε με outsourcing.”

Ακολούθως συνέχισε λέγοντας: «Μιλάμε για μια καθυστερημένη και ανεπαρκή αύξηση του κατώτατου μισθού. Ο κατώτατος μισθός πρέπει να διαμορφωθεί στα 880 ευρώ, δηλαδή 800 ευρώ αύξηση, με απόφαση της κυβέρνησης και τιμαριθμική αναπροσαρμογή, ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε τον κατώτατο μισθό σε τέτοιο βαθμό που να μπορεί να απορροφήσει σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον τον τεράστιο πληθωρισμό που έχει πλήξει ιδιαίτερα τα λαϊκά στρώματα. Από την άλλη μεριά, ο κατώτατος μισθός δεν αρκεί. Πρέπει οι αυξήσεις να συμπαρασύρουν το σύνολο των μισθών προς τα πάνω για να έχουμε αύξηση και του μέσου μισθού στη χώρα, πράγμα το οποίο η Νέα Δημοκρατία από ότι φαίνεται αρνείται. Δηλαδή θα αυξήσει τον κατώτατο μισθό, κρατώντας καθηλωμένους όλους τους υπόλοιπους και την ίδια στιγμή δεν βλέπουμε και καμία διάθεση για αύξηση των μισθών στο δημόσιο τομέα, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι για 15η χρονιά οι δημόσιοι υπάλληλοι θα δουν τους μισθούς τους καθηλωμένους. Πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική πολιτική, η οποία δεν περιορίζεται , στη μικρή αύξηση του κατώτατου μισθού που θα κάνει η Νέα Δημοκρατία, αλλά σε μια εντελώς διαφορετική αντίληψη για τη μισθολογική αναβάθμιση του συνόλου των εργαζομένων, του συνόλου των μισθωτών.

Απαντώντας σε ερώτηση ακροατή ότι επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ υπήρξε η μεγαλύτερη αύξηση φόρων στη χώρα, επεσήμανε, «Η μεγαλύτερη αύξηση φόρων στη χώρα έγινε την περίοδο 2012-2014. Επί διακυβέρνησης λοιπόν Νέας Δημοκρατίας επιβλήθηκε ο ΕΝΦΙΑ για πρώτη φορά με τη μορφή του χαρατσιού, αρχικά μέσω της ΔΕΗ, πράγμα το οποίο επιβάρυνε κατά 3 δισεκατομμύρια ευρώ τους πολίτες. Επίσης, για πρώτη φορά τότε επιβλήθηκε το τέλος επιτηδεύματος σε όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες, σε όλους όσους ασκούν εμπορική δραστηριότητα, σε όλους όσους ασκούν εταιρική δραστηριότητα. Μιλάμε για μια επιβάρυνση του προϋπολογισμού τουλάχιστον της τάξης του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Επίσης την ίδια περίοδο επιβλήθηκε, αν θυμάμαι καλά, ίσως να είχε γίνει και νωρίτερα το 2011 η εισφορά αλληλεγγύης, ενώ την ίδια περίοδο 2012-2014 είχαμε και την αύξηση του ΦΠΑ από το 13 στο 23%.”

«Εκείνη ήταν η περίοδος όπου η χώρα βίωσε την πιο εκρηκτική αύξηση φόρων κατά τη διάρκεια της μεταπολίτευσης, φόρους τους οποίους η Τράπεζα της Ελλάδος έχει υπολογίσει σε συνολικό ποσό που υπερβαίνει τα 30 δισεκατομμύρια ευρώ. Από κει και πέρα, ο ΣΥΡΙΖΑ αυτό το οποίο προσπάθησε να κάνει κατά τη δική του διακυβέρνηση, ήταν να βγάλει τη χώρα από τα μνημόνια με όσο το δυνατόν μικρότερες επιβαρύνσεις για τους πολίτες. Η φορολογική επιβάρυνση που πράγματι ήρθε να προστεθεί σε δυσβάστακτους φόρους, ήταν της τάξεως των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Είναι λίγο δύσκολο να καταλάβει κανείς πώς είναι δυνατόν να ξεχνούν τουλάχιστον κάποιοι από τους πολίτες την περίοδο 2012 -2014, που ήταν και η χειρότερη σε ότι αφορά την αύξηση των φόρων. Το 2023 δεν είναι 2015. Είναι μια διαφορετική περίοδος. Η χώρα βρίσκεται εκτός μνημονιακής επιτροπείας. Βρίσκεται εκτός δημοσιονομικής προσαρμογής, άρα υπάρχει δυνατότητα για προϋπολογισμούς επεκτατικούς, οι οποίοι αποφασίζονται από τις ελληνικές κυβερνήσεις. Οι επιλογές που έγιναν το 2015 -2018, ήταν υπό την ασφυκτική πίεση και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και της Επιτροπής Άμυνας.

«Αυτή τη στιγμή υπάρχει η δυνατότητα διαμόρφωσης προοδευτικής διακυβέρνησης με κρίσιμη μεταβλητή την πρωτιά του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές της απλής αναλογικής. Μια κυβέρνηση που είναι αναγκαία με δεδομένη την θεσμική κατάρρευση, η οποία έχει πλέον γίνει σαφής όχι μόνο στη χώρα, αλλά και σε διεθνές επίπεδο και για την οποία ευθύνεται προσωπικά ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Και ήθελα να επιμείνω σ αυτό το ζήτημα των θεσμών της δημοκρατίας, της πλήρους απαξίωσης των θεσμών του κράτους δικαίου. Διότι σήμερα είχαμε πάλι μια είδηση η οποία είναι συγκλονιστική. Σύμφωνα με την ισραηλινή εφημερίδα Haaretz, πράκτορες από το Μπαγκλαντές ήρθαν στην Ελλάδα σε γνώση μάλιστα των ελληνικών αρχών για να εκπαιδευτούν στη χρήση παράνομων λογισμικών παρακολούθησης της εταιρείας Intellexa, δηλαδή της εταιρείας

η οποία εμπορεύεται στην Ελλάδα το Predator. Πλέον οι αποκαλύψεις σε σχέση με τα ζητήματα αυτά είναι καταιγιστικές, είναι διεθνούς βεληνεκούς, είναι διεθνούς εμβέλειας και δημιουργούν πάρα πολλά ερωτηματικά για την ίδια την ποιότητα της δημοκρατίας στη χώρα. Και μ αυτή την έννοια, συσχετίζω την ανάγκη διαμόρφωσης μιας προοδευτικής κυβέρνησης ήδη από τις πρώτες εκλογές με αυτήν την κατάρρευση των δημοκρατικών και δημοκρατικών θεσμών στην Ελλάδα, οι οποίοι πραγματικά περνάνε ίσως τις χειρότερες μέρες τους από το 1974 και μετά.

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ