ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

01/11/2023

Ερώτηση Π. Παππά: Επείγουσα ανάγκη αναβάθμισης του οδικού υποτμήματος «Χαλάστρα – Πολύκαστρο του οδικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι (Α1)

Ερώτηση Π. Παππά: Επείγουσα ανάγκη αναβάθμισης του οδικού υποτμήματος «Χαλάστρα – Πολύκαστρο του οδικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι (Α1)



Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς τους κ.κ. Υπουργούς

Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Επείγουσα ανάγκη αναβάθμισης του οδικού υποτμήματος «Χαλάστρα – Πολύκαστρο του οδικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι (Α1)»
Ο κάθετος οδικός άξονας «Χαλάστρα – Εύζωνοι» του εθνικού οδικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι ΑΘΕ (Α1) συνολικού μήκους 60 χιλιομέτρων δόθηκε σε χρήση ως «νέα εθνική οδός» το 1972, κατασκευασμένος με έργα του Υπουργείου Δημοσίων Έργων, βάσει των τότε ισχυουσών μελετών. Πρόκειται για τμήμα ταχείας κυκλοφορίας του εθνικού οδικού δικτύου που διέρχεται το νομό Κιλκίς και καταλήγει στο συνοριακό σταθμό Ευζώνων, πύλη εισόδου και εξόδου της χώρας για τη διεθνή οδική διέλευση προσώπων και διακίνηση αγαθών. Η συγκεκριμένη οδική αρτηρία αποτελεί παράλληλα τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 75 (Ε75) που ενώνει την Ευρώπη από το Βορρά έως το Νότο μέσω μιας σειράς κεντρικών αυτοκινητοδρόμων.
Το υπο-τμήμα του παραπάνω άξονα που εκτείνεται από τη Χαλάστρα έως το Πολύκαστρο Κιλκίς, μήκους 45 χιλιομέτρων λειτουργεί έως σήμερα με βάση τις αρχικές προδιαγραφές κατασκευής του: με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και χωρίς κεντρική διαχωριστική νησίδα για την αναχαίτηση οχημάτων. Η μη ανακατασκευή και μετατροπή σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο έχει ως αποτέλεσμα, στο συγκεκριμένο οδικό υπο-τμήμα, να καταγράφεται υψηλή συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων, χωρίς δυνατότητα περιορισμού των συνεπειών τους (συγκράτηση των οχημάτων που παρεκκλίνουν ή εκτρέπονται από την πορεία τους και προστασία επιβαινόντων από την υψηλή πιθανότητα σύγκρουσης των οχημάτων τους με τα οχήματα της αντίθετης κατεύθυνσης).
Τον Ιούνιο του 2018, προς το δημόσιο συμφέρον των κατοίκων του νομού Κιλκίς αλλά και όλων των πολιτών που διέρχονται τον κάθετο άξονα Εύζωνοι – Χαλάστρα, η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων τροποποίησε την απόφαση για τη σύμβαση παραχώρησης, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού κατά τέτοιο τρόπο ώστε να συμπεριληφθεί στο αντικείμενο της σύμβασης και η αναβάθμιση του τμήματος «Χαλάστρα – Πολύκαστρο» σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο (μελέτη και κατασκευή του έργου της αναβάθμισης με προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου) (ΦΕΚ Β΄ 2274/15.06.2018).
Τον Αύγουστο του 2021 το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΑΕ (ΤΑΙΠΕΔ) ανακοίνωσε με δελτίο τύπου τον «προτιμητέο επενδυτή» για την ως άνω σύμβαση, τμήμα της οποίας είναι και η ανακατασκευή του οδικού υποτμήματος Χαλάστρας - Πολυκάστρου. Επεσήμαινε μάλιστα, ότι ο ανάδοχος υποχρεούται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει τις υποχρεωτικές εργασίες (επενδύσεις) σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών.
Έκτοτε όμως δεν έχει γίνει γνωστό σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαδικασίες ανάθεσης της σύμβασης παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ. Έχουν περάσει ήδη δύο χρόνια και δεν έχει γνωστοποιηθεί ούτε το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού παραχώρησης ούτε το συμβατικό χρονοδιάγραμμα για την αναβάθμιση του κάθετου άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι, τμήμα του οποίου αποτελεί το επικίνδυνο οδικό τμήμα μέχρι το Πολύκαστρο, που έχει προκαλέσει σοβαρότατα τροχαία ατυχήματα με θανάτους, τραυματισμούς και μεγάλες υλικές ζημίες.
Επειδή οι απαρχαιωμένες προδιαγραφές κατασκευής και η πολυετής παραμέληση από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε. και το Ελληνικό Δημόσιο του οδικού τμήματος από τη Χαλάστρα μέχρι το Πολύκαστρο δεν ανταποκρίνονται στον ολοένα αυξανόμενο αριθμό οχημάτων που κινούνται επί αυτού,
Επειδή η κατηγορία επικινδυνότητας του οδικού αυτού τμήματος είναι ιδιαιτέρως υψηλή, γεγονός που τεκμηριώνεται με τα στατιστικά στοιχεία τροχαίων ατυχημάτων που λαμβάνουν χώρα σε αυτό,
Επειδή εδώ και 51 χρόνια δεν έχει διασφαλιστεί ένα επαρκές επίπεδο κυκλοφοριακής ασφάλειας στο νομό Κιλκίς
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
1. Για ποιους λόγους δεν έχουν ξεκινήσει μέχρι σήμερα οι εργασίες στο οδικό τμήμα «Χαλάστρα – Εύζωνοι» για την ανακατασκευή του με προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου;
2. Γιατί δεν εκτελούνται εργασίες αναβάθμισης και βελτίωσης από την (κεντρική διαχωριστική νησίδα με στηθαία ασφαλείας) στο υποτμήμα «Χαλάστρα – Πολύκαστρο» του οδικού άξονα Α1 από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε. και το Ελληνικό Δημόσιο, αφού εξακολουθούν να διατηρούν την κατά περίπτωση αρμοδιότητα κατασκευής των μη ολοκληρωμένων τμημάτων των κάθετων αξόνων;
3. Σε τι χρονικό ορίζοντα και με ποιο χρονοδιάγραμμα θα αποκατασταθεί επιτέλους το επίπεδο οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα «Χαλάστρα – Εύζωνοι», ώστε να εμπεδωθεί το αίσθημα οδικής ασφάλειας στους κατοίκους του νομού Κιλκίς αλλά και στους διερχόμενους Έλληνες και αλλοδαπούς πολίτες;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Παππάς Πέτρος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ