ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

15/11/2023

Θ. Ξανθόπουλος για Τέμπη: Τρία αμείλικτα ερωτήματα ζητούν απαντήσεις και δείχνουν τις ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ για την τραγωδία των Τεμπών-Να στηριχθεί και η σύσταση προκαταρκτικών επιτροπών

Θ. Ξανθόπουλος για Τέμπη: Τρία αμείλικτα ερωτήματα ζητούν απαντήσεις και δείχνουν τις ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ για την τραγωδία των Τεμπών-Να στηριχθεί και η σύσταση προκαταρκτικών επιτροπών



Τρία αμείλικτα ερωτήματα που δείχνουν τις πολιτικές και ποινικές ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ για την τραγωδία των Τεμπών, έθεσε ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Θεόφιλος Ξανθόπουλος μιλώντας στη Βουλή για την πρόταση σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής του ΚΚΕ, που υπερψηφίζει και η ΝΔ.

Οπως τόνισε: Εμείς στηρίζουμε την πρόταση του ΚΚΕ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη. Και ρωτάμε όλες τις δυνάμεις: θα στηρίξετε τις δύο προτάσεις για σύσταση προκαταρκτιικών επιτροπών ώστε να διερευνηθούν οι ποινικές διαστάσεις και για την σύμβαση 717 και για αυτή καθ’ εαυτή την τραγωδία των Τεμπών. Ζητάμε από όλους να στηρίξετε την σύσταση των προκαταρκτικών επιτροπών γιατί πρέπει να φανούμε αντάξιοι της ευθύνης μας απέναντι στη κοινωνία και γιατί όλοι μαζί πρέπει να ψάξουμε και να ​αποδώσουμε τις ευθύνες όσο ψηλά κι αν βρίσκονται”.

“Τα ερωτήματα που προκύπτουν αμείλικτα είναι τρία, επεσήμανε ο κ. Ξανθόπουλος, αναφέροντας συγκεκριμένα:

- Η ευθύνη του σταθμάρχη, το πως τοποθετήθηκε, αν είχε τα προσόντα και γιατί δεν ήταν δύο οι σταθμάρχες, όπως προβλέπεται για σημαντικούς κομβικούς σταθμούς της εμβέλειας του ΣΣ Λάρισας.

- Είναι κοινό τοις πάσι ότι δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση. Υπήρξε μια πυρκαγιά το 2019 που έθεσε τη διοίκηση εκτός λειτουργίας και δυστυχώς μια ελάχιστη δαπάνη που θα αποκαθιστούσε το πρόβλημα δεν έγινε ποτέ. Και αυτό βαρύνει τόσο τους υπηρεσιακούς όσο και τους πολιτικούς υπεύθυνους.

- Δεν λειτουργούσε ούτε η τηλεδιοίκηση της Καρόλου που είχε εποπτική εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου. Είχε τεθεί εκτός λειτουργίας από το 2020. Αυτά τα τρία ερωτήματα είναι ο πυρήνας της αναζήτησης των ευθυνών”.

Και συμπλήρωσε: “Υπάρχουν και τα εξώδικα των εργαζομένων που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης, προς την διοίκηση και τον τότε υπουργό Κ. Καραμανλή, τα οποία μιλούν για τις ευθύνες και το πρόβλημα ασφάλειας των συρμών.

Αυτά τα κρίσιμα ερωτήματα δεν έτυχαν καμίας απάντησης. Υπάρχει κατά τραγική ειρωνεία της ιστορίας και η προκλητική στάση του κ. Καραμανλή, που απαντώντας με οργίλο ύφος σε ερώτηση του βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλ.Μεϊκόπουλου, είπε ότι είναι ντροπή να μιλάτε για ασφάλεια των τρένων”.

“Καταρρίπτεται με πανηγυρικό τρόπο η επιχειρηματολογία της κυβέρνησης ότι ο λαός μίλησε και με 41% έδωσε απάντηση σε όλα τα κορυφαία ζητήματα που απασχολούν την ελληνική κοινωνία, μεταξύ των οποίων και το δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς βλέπουμε να σύρεται η κυβερνητική πλειοψηφία στη πρόταση του ΚΚΕ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής< σημείωσε ο κ. Ξανθόπουλος.

“Σας μιλώ για τα Τέμπη, ως βουλευτής Δράμας κι ενώ στη περιοχή μας εδώ και 4 χρόνια δεν έχει κυκλοφορήσει τρένο. Η σιδηροδρομική γραμμή έγινε τον προπερασμένο αιώνα από τον σουλτάνο Αμπντούλ Χαμίτ τον Β” Για να καταλάβετε την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο ΟΣΕ με ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ