ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

25/11/2023

Γ. Παπαηλιού: Όλα στο φως, ουσιαστικά, και όχι για λόγους και με τρόπο μικροκομματικής επικοινωνιακής διαχείρισης του θέματος, όπως πράττει η κυβέρνηση της ΝΔ, για να καλύψει τις βαρύτατες ευθύνες της

Γ. Παπαηλιού: Όλα στο φως, ουσιαστικά, και όχι για λόγους και με τρόπο μικροκομματικής επικοινωνιακής διαχείρισης του θέματος, όπως πράττει η κυβέρνηση της ΝΔ, για να καλύψει τις βαρύτατες ευθύνες της



Ομιλία του Γιώργου Παπαηλιού, βουλευτή Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, κατά τη συζήτηση επί των προτάσεων του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. και του ΠΑΣΟΚ σύστασης Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης …… για τη διερεύνηση τυχόν εγκλημάτων που έχει τελέσει ο πρώην Υπουργός κ. Κ. Καραμανλής ……»

Πριν ερευνηθούν τα πάντα, ο Μάκης Βορίδης «το ξεκαθάρισε» «δεν υπάρχουν ποινικές ευθύνες» !

Η ΝΔ απορρίπτει την έρευνα σε όλα τα επίπεδα, προεξοφλώντας τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης και προσβάλλοντάς την

Η δήλωση του Α. Γεωργιάδη, ότι ο ελληνικός λαός δεν ενδιαφέρεται για την τραγωδία των Τεμπών, είναι η πλέον απεχθής-αποκρουστική εκδοχή του γνωστού επιχειρήματος 41 % (αφού πήραμε 41 % όλα διαγράφονται, όλα «σβήνονται» ακόμη και η διάπραξη παράνομων πράξεων).

Όλα στο φως, ουσιαστικά, και όχι για λόγους και με τρόπο μικροκομματικής επικοινωνιακής διαχείρισης του θέματος, όπως πράττει η κυβέρνηση της ΝΔ, για να καλύψει τις βαρύτατες ευθύνες της.

Η πλήρης διερεύνηση της εθνικής τραγωδίας (του «εγκλήματος»-του δυστυχήματος) των Τεμπών, αλλά και ευρύτερα της πολιτικής για το σιδηρόδρομο και το σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα, αφορά στην αναζήτηση των αιτίων σε όλες τις πτυχές της, αλλά και στις πολιτικές και, ενδεχόμενες, ποινικές ευθύνες που έχουν αναδειχθεί και αναδεικνύονται κατά τη δημόσια συζήτηση και κατά τη δικαστική διαδικασία, εντός της χώρας και στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επιβάλλεται η Βουλή, με όλα τα κοινοβουλευτικά μέσα που διαθέτει, να πράξει αυτά που της αναλογούν.

Την προηγούμενη εβδομάδα, η Βουλή ψήφισε την πρόταση του ΚΚΕ για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, η οποία θα αναζητήσει τις σχετικές πολιτικές ευθύνες.

Ο ελληνικός λαός απαιτεί να μάθει την αλήθεια, αφού ερευνηθεί κάθε πτυχή της υπόθεσης και αποδοθούν ευθύνες σε όσους εμπλέκονται. Και βέβαια απαιτεί, να υπάρχουν ασφαλείς και σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές.

Η θετική ψήφος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής και η εκ μέρους του κατάθεση πρότασης για τη σύσταση Προκαταρκτικής Επιτροπής, αυτόν το σκοπό υπηρετούν. Όλα στο φως.

Ο τρόπος λειτουργίας της Εξεταστικής Επιτροπής (εκλογή προεδρείου, δημοσιότητα, κλήση μαρτύρων κλπ), όπως προέκυψε από τη χθεσινή πρώτη συνεδρίασή της, απέδειξε, ότι η κυβέρνηση της ΝΔ επιδιώκει όχι τη διαλεύκανση αλλά τη συγκάλυψη της υπόθεσης.

Εξάλλου ο Υπουργός Εργασίας Α. Γεωργιάδης, προσβάλλοντας τη μνήμη των θυμάτων, τους συγγενείς τους αλλά και τον ελληνικό λαό στο σύνολό του, το είπε καθαρά, ότι ο ελληνικός λαός δεν ενδιαφέρεται για την υπόθεση ! Είναι η πλέον απεχθής-αποκρουστική εκδοχή του γνωστού επιχειρήματος 41 % (αφού πήραμε 41 % όλα διαγράφονται, όλα «σβήνονται» ακόμη και η διάπραξη παράνομων πράξεων).

Όσον αφορά τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, κατά το άρθρο 86 παρ. 3 του Συντάγματος, ο Υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης ήταν απολύτως σαφής, λέγοντας ότι «δεν υπάρχουν ποινικές ευθύνες», εν προκειμένω του Κώστα Αχ. Καραμανλή, και επομένως, η ΝΔ θα καταψηφίσει τις προτάσεις, «για να το ξεκαθαρίσει» !, όπως είπε.

Αυτή είναι η αντίληψη της ΝΔ, που απορρίπτει τις προτάσεις της αντιπολίτευσης πριν αυτές συζητηθούν, ακόμη και πριν κατατεθούν, προσβάλλοντας τη Βουλή, τη Δικαιοσύνη, το αίτημα της ελληνικής κοινωνίας να ερευνηθούν τα πάντα και με όλα τα διατιθέμενα πρόσφορα μέσα, αλλά και το περί δικαίου αίσθημα. Πριν ερευνηθούν τα πάντα, η ΝΔ απορρίπτει την έρευνα σε όλα τα επίπεδα, προεξοφλώντας τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης.

Ως προς την πρόταση του ΠΑΣΟΚ, η έρευνα και ο έλεγχος αναφέρονται στη σύμβαση 717/2014, που αφορά το έργο της τηλεδιοίκησης και της φωτοσήμανσης στο σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα για την αναβάθμιση των εμπορευματικών μεταφορών και ερείδονται στην έρευνα που διεξάγεται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Όμως, και σε αντίθεση με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, δεν εξετάζεται το, χρονικό και ουσιαστικό, αφετηριακό σημείο της, επί υπουργίας Κ, Χατζηδάκη και Μιχ. Χρυσοχοϊδη. Με αυτό τον τρόπο, δεν εξηγείται γιατί το Ελεγκτικό Συνέδριο και η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου ζήτησαν αλλαγές στη σύμβαση.

Στο έγγραφο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας προς τη Βουλή επισημαίνονται πολλές ατέλειες και κενά στη σύμβαση που οδηγούσαν σε αδυναμία εκτέλεσής της,

Το 2018, προκειμένου να μην απενταχθεί το έργο και διακοπεί η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, συνάπτεται συμπληρωματική σύμβαση, που εγκρίνεται από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Η σύμβαση-το έργο θα ολοκληρώνονταν εντός του 2021.

Όμως η νέα Κυβέρνηση της ΝΔ με Υπουργό Υποδομών-Μεταφορών τον Κώστα Αχ. Καραμανλή αλλάζει το αντικείμενο της ήδη εγκεκριμένης από το Ελεγκτικό Συνέδριο συμπληρωματικής σύμβασης. Και μάλιστα παρά την αντίθετη γνώμη των υπηρεσιακών παραγόντων και χωρίς νέα έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Παράλληλα, καταβάλλει αποζημίωση για καθυστερήσεις στον ανάδοχο, ενώ αυτός, από το 2019. βρίσκονταν υπό καθεστώς ειδικής εντολής.

Υπογράφει τελικά την παράτυπη και μη εγκεκριμένη από το Ελεγκτικό Συνέδριο συμπληρωματική σύμβαση, μόλις τον Μάιο 2021, 19 μήνες μετά την ολοκλήρωση της έγκρισής της, παρατείνοντας έτσι, τον χρόνο ολοκλήρωσής της μέχρι το τέλος του 2023, με αποτέλεσμα, το έργο να μην είναι έτοιμο και σε λειτουργία, όταν έλαβε χώραν το «έγκλημα» των Τεμπών. Σε αυτό το πλαίσιο, προκλήθηκε οικονομική ζημία, τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στο Ελληνικό Δημόσιο.

Έτσι για την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, ο πρώην Υπουργός Κώστας Αχ Καραμανλής φέρεται ότι διέπραξε το αδίκημα της κακουργηματικής απιστίας.

Όλο αυτό το διάστημα οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο προειδοποιούσαν με συνεχείς εκκλήσεις για θέματα ασφαλείας και για την κάλυψη κρίσιμων ειδικοτήτων με εξώδικα και επιστολές. Ο Υπουργός εκώφευε.

Έτσι, μεταξύ των άλλων, προωθήθηκε η υποχρέωση παρουσίας δεύτερου σταθμάρχη και ο διορισμός σταθμάρχη κατά παράβαση των κείμενων διατάξεων (όριο ηλικίας και επάρκεια). Πελατειακή πρακτική που επιβεβαιώνεται και από το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων.

Μετά την πυρκαγιά του 2019 και για τέσσερα ολόκληρα χρόνια δεν είχε αποκατασταθεί η ζημία στις εγκαταστάσεις τηλεδιοίκησης στη Λάρισα. Αυτή η βλάβη έπρεπε και μπορούσε να έχει αποκατασταθεί, ώστε το τρένο να μην κινείται «στα τυφλά».

Όσον αφορά το φερόμενο αδίκημα της παράβασης καθήκοντος του πρώην Υπουργού Χρ. Σπίρτζη, εκτός του ότι δεν τεκμηριώνεται με οποιονδήποτε τρόπο από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, αφού μάλιστα δεν είχε σχετική αρμοδιότητα, ήδη, ως πλημμέλημα, έχει παραγραφεί. Ο ίδιος πάντως έχει ζητήσει να γίνουν όλες οι αναγκαίες κινήσεις, ώστε η παραγραφή να μην αποτελέσει εμπόδιο «να ριχτεί» άπλετο φως στην υπόθεση.

Η ευθύνη όλων μας έναντι της μνήμης των αθώων θυμάτων, των συγγενών τους και συνολικά του ελληνικού λαού, είναι τεράστια.

Όλα στο φως, ουσιαστικά και όχι για λόγους και με τρόπο μικροκομματικής επικοινωνιακής διαχείρισης του θέματος, όπως πράττει η κυβέρνηση της ΝΔ, για να καλύψει τις βαρύτατες ευθύνες της.

.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ