ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

20/12/2023

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ανάγκη λήψης μέτρων για να τερματιστούν η συνεχιζόμενη σιδηροδρομική απομόνωση της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και η πρωτοφανής ταλαιπωρία των κατοίκων της

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ανάγκη λήψης μέτρων για να τερματιστούν η συνεχιζόμενη σιδηροδρομική απομόνωση της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και η πρωτοφανής ταλαιπωρία των κατοίκων της



Θ. Ξανθόπουλος: Να τερματιστούν η συνεχιζόμενη σιδηροδρομική απομόνωση της Αν. Μακεδονίας-Θράκης και η πρωτοφανής ταλαιπωρία των κατοίκων της-  Σε 15,5 ώρες η διαδρομή Αλεξ/πολη-Θεσ/νίκη, σε 30 ώρες για την Αθήνα! Η πολιτική της κυβέρνησης απαξιώνει τον σιδηρόδρομο

Ερώτηση 19 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Τον συνεχιζόμενο σιδηροδρομικό αποκλεισμό της περιφέρειας Αν. Μακεδονίας- Θράκης και την απίστευτη ταλαιπωρία των κατοίκων της, έφερε στη Βουλή, με Ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, βουλευτής Δράμας, Θεόφιλος Ξανθόπουλος.

Στην ερώτηση που συνυπογράφουν 19 συνολικά βουλευτές, επισημαίνεται ότι σήμερα, το ταξίδι με τρένο από την Αλεξανδρούπολη στην Θεσσαλονίκη, διαρκεί 15 ώρες και 21 λεπτά, σύμφωνα με τα δρομολόγια της ίδιας της Hellenic Train, καθώς η διαδρομή Ξάνθης-Δράμας γίνεται με λεωφορείο ενώ για να συνεχίσει ο επιβάτης το ταξίδι του για Θεσσαλονίκη πρέπει να περιμένει στη Δράμα, σχεδόν 6 ώρες!

Αν ο ίδιος επιβάτης θελήσει να συνεχίσει το ταξίδι του με τρένο από την Θεσσαλονίκη για την Αθήνα, πρέπει να περιμένει το πρωί της επόμενης ημέρας, με αποτέλεσμα η συνολική διαδρομή Αλεξανδρούπολη-Αθήνα να διαρκεί συνολικά, 30 ολόκληρες ώρες!!!

Η πρωτοφανής αυτή και απαράδεκτη για ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος κατάσταση, οφείλεται στην συνεχιζόμενη υποβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στην περιφέρεια ΑΜ-Θ με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη, επισημαίνουν οι βουλευτές.

Όπως τονίζεται στην Ερώτηση: “Οι πολίτες της ΑΜ-Θ δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας για να υποβάλλονται σε αυτή την τριτοκοσμικού τύπου ταλαιπωρία. Η σιδηροδρομική και όχι μόνο απομόνωση της περιφέρειας ΑΜ-Θ, έχει πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομική αλλά και στην κοινωνική ζωή του συνόλου της περιφέρειας. Ο συνεχιζόμενος σιδηροδρομικός αποκλεισμός της ΑΜ-Θ, δεν συνάδει με την κοινή πεποίθηση για την ενίσχυση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων και προοπτικών της ευρύτερης περιοχής που αποτελούν πρωταρχική εθνική ανάγκη, ενώ η σχεδιαζόμενη από την κυβέρνηση της ΝΔ, Σιδηροδρομική Εγνατία, δεν συμπεριλαμβάνει στη χάραξή της, την Δράμα, την Ξάνθη και την Κομοτηνή, τρεις βασικές δηλαδή πόλεις της περιφέρειες ΑΜ-Θ”.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός, ποια μέτρα θα λάβει ώστε να αναβαθμιστεί χωρίς άλλες καθυστερήσεις το σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης ώστε να τερματιστεί η σιδηροδρομική απομόνωση της περιφέρειας και η απαράδεκτη ταλαιπωρία των κατοίκων της, πότε θα επαναλειτουργήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο μεταξύ Δράμας και Ξάνθης που έχει διακοπεί τα τελευταία χρόνια καθώς και αν θα εξετάσει το θέμα των δρομολογίων και των ανταποκρίσεων ώστε να μειωθούν οι τεράστιες καθυστερήσεις και οι πολύωρες αναμονές των επιβατών.

* Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Ανάγκη λήψης μέτρων για να τερματιστούν η συνεχιζόμενη σιδηροδρομική απομόνωση της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και η πρωτοφανής ταλαιπωρία των κατοίκων της

Μετά την πρόσφατη αναγγελία επανέναρξης και επανακυκλοφορίας δρομολογίων της Hellenic Train τόσο στην διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη όσο και σε άλλες τοπικές διαδρομές, επαναβεβαιώθηκε, για πολλοστή φορά τα τελευταία χρόνια, ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης από την υπόλοιπη Ελλάδα.

Μια απλή ματιά στα στοιχεία δρομολογίων που η ίδια η εταιρεία παραθέτει, αποδεικνύει την απογοητευτική και θλιβερή πραγματικότητα. Συγκεκριμένα, αν αποφασίσει κάποιος πολίτης της Αλεξανδρούπολης, να ταξιδέψει με τρένο στην Θεσσαλονίκη, υπάρχει ένα και μοναδικό δρομολόγιο που αναχωρεί στις 05.55 το πρωί και διαρκεί συνολικά 15 ώρες και 21 λεπτά. Και αυτό γιατί στη Δράμα, όπου θα φτάσει με λεωφορείο από την Ξάνθη, θα πρέπει να περιμένει σχεδόν 6 ώρες για την μοναδική ανταπόκριση που υπάρχει και η οποία αναχωρεί στις 17.07 το απόγευμα και φτάνει στην Θεσσαλονίκη λίγο μετά τις 9 το βράδυ!!!

Αν ο ίδιος επιβάτης θελήσει να συνεχίσει το ταξίδι του σιδηροδρομικά ως την Αθήνα, θα πρέπει υποχρεωτικά να περιμένει το πρωί της επόμενης ημέρας καθώς το τελευταίο από τα 4 ανακοινωθέντα δρομολόγια Θεσσαλονίκης-Αθήνας, είναι προγραμματισμένο για τις 17.10 το απόγευμα. Έτσι, η συνολική διαδρομή με τρένο από την Αλεξανδρούπολη ως την Αθήνα, συμπεριλαμβανομένων των ενδιάμεσων αναμονών και καθυστερήσεων, διαρκεί σήμερα, ούτε λίγο ούτε πολύ, 30 ολόκληρες ώρες!!!

Είναι χαρακτηριστική η αναφορά που υπάρχει σε σχετικό δημοσίευμα του in Komotini με χαρακτηριστική ειρωνική προσέγγιση, που χαρακτηρίζει “εμπειρία ζωής” το συγκεκριμένο ταξίδι και θέτει μερικά ερωτήματα σχετικά “με το αν έπρεπε η εταιρεία να μεριμνήσει για κάποιες έξτρα αναγκαίες υπηρεσίες: α. Όπως αυτό της διανυκτέρευσης σε ξενοδοχείο στην πόλη της Θεσσαλονίκης (για να μην ταλαιπωρηθούμε) αφού θα πρέπει υποχρεωτικά να διανυκτερεύσουμε; β. Ή της εξεύρεσης συμβεβλημένων με την εταιρεία καταστημάτων εστίασης στην πόλη της Θεσσαλονίκης αλλά και της Δράμας για λήψη πρωινού, μεσημεριανού και βραδινού γεύματος, αναλαμβάνοντας φυσικά και τα σχετικά έξοδα; Έτσι, ναι, τότε θα μπορούσαμε να το δούμε και σαν εκδρομή!
https://inkomotini.news/empeiria-zois-taksidepse-tora-kai-esi-sidirodromikos-apo-komotini-pros-thessaloniki-kai-athina-i-kai-antistrofa/

Η πρωτοφανής αυτή και απαράδεκτη για ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, κατάσταση, οφείλεται στην συνεχιζόμενη υποβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στην περιφέρεια ΑΜ-Θ. Είναι ενδεικτικό ότι το μοναδικό σιδηροδρομικό δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη, ξεκινά στις 15.15 το μεσημέρι, σταματά στη Δράμα, οι επιβάτες μεταφέρονται οδικώς με λεωφορεία στην Ξάνθη, καθώς εδώ και χρόνια έχει διακοπεί στο σημείο εκείνο η σιδηροδρομική σύνδεση και από εκεί πάλι συνεχίζουν σιδηροδρομικά το ταξίδι τους έως την Αλεξανδρούπολη, με συνολικό χρόνο ταξιδιού τις 8.5 ώρες.! Το ίδιο ταξίδι αντίστροφα, δηλαδή από Αλεξανδρούπολη προς Θεσσαλονίκη, διαρκεί όπως είδαμε παραπάνω, 15 ώρες και 21 λεπτά, καθώς υπάρχει αναμονή 6 ωρών στη Δράμα και η διαδρομή από την Δράμας ως την Θεσσαλονίκη, διαρκεί 4 ώρες και 9 λεπτά!

Είναι προφανές ότι οι κάτοικοι της περιφέρειας ΑΜ-Θ και ιδίως της Θράκης, είναι πλήρως αποκομμένοι σιδηροδρομικά από την υπόλοιπη χώρα, εξαιτίας της πολιτικής απαξίωσης και εγκατάλειψης των σιδηροδρόμων που ακολουθεί συστηματικά τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη. Είναι προφανές ότι όλη αυτή η εντελώς αναχρονιστική και παντελώς ανακόλουθη με τη λειτουργία σύγχρονων σιδηροδρόμων, κατάσταση, λειτουργεί ως αντικίνητρο για τη χρήση του σιδηροδρόμου από τους κατοίκους της περιφέρειας.

Επειδή οι πολίτες της ΑΜ-Θ δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας για να υποβάλλονται σε αυτή την τριτοκοσμικού τύπου ταλαιπωρία και σε πρόσθετα έξοδα, εάν θελήσουν να ταξιδέψουν σιδηροδρομικά.

Επειδή, η σιδηροδρομική και όχι μόνο απομόνωση της περιφέρειας ΑΜ-Θ, έχει πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομική αλλά και στην κοινωνική ζωή του συνόλου της περιφέρειας

Επειδή, ο συνεχιζόμενος σιδηροδρομικός αποκλεισμός της ΑΜ-Θ, δεν συνάδει με την κοινή πεποίθηση για ενίσχυση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων και προοπτικών της ευρύτερης περιοχής που αποτελούν πρωταρχική εθνική ανάγκη.

Επειδή η κυβέρνηση έχει την αποκλειστική ευθύνη για την συνεχιζόμενη υποβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων σιδηροδρομικών υπηρεσιών και της ασφάλειας των μετακινήσεων,
Επειδή η Σιδηροδρομική Εγνατία, όπως σχεδιάζεται από την κυβέρνηση, δεν συμπεριλαμβάνει στη χάραξή της, την Δράμα, την Ξάνθη και την Κομοτηνή, τρεις βασικές μεγάλες πόλεις της περιφέρειες ΑΜ-Θ.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1. Σε ποια μέτρα προτίθεται να προβεί ώστε να αναβαθμιστεί χωρίς άλλες καθυστερήσεις το σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και να σταματήσει η συνεχιζόμενη σιδηροδρομική υποβάθμιση της ακριτικής αυτής περιφέρειας και η πρωτοφανής, για τη σύγχρονη εποχή, ταλαιπωρία των κατοίκων της;

2. Πότε θα επαναλειτουργήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο μεταξύ Δράμας και Ξάνθης που έχει διακοπεί τα τελευταία χρόνια ώστε να μην αναγκάζονται οι επιβάτες του τρένου, να διανύουν την συγκεκριμένη ενδιάμεση διαδρομή με λεωφορείο;

3. Προτίθεται να εξετάσει το ζήτημα των δρομολογίων και των ανταποκρίσεων ώστε να μειωθούν οι μεγάλες καθυστερήσεις και οι πολύωρες αναμονές των επιβατών;


Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Αυλωνίτης Αλέξανδρος

Βέττα Καλλιόπη

Γαβρήλος Γιώργος

Δούρου Ρένα

Θρασκιά Ουρανία

Καραμέρος Γιώργος

Κασιμάτη Νίνα

Κεδίκογλου Συμεών

Κοντοτόλη Μαρίνα

Μάλαμα Κυριακή

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κώστας

Νοτοπούλου Κατερίνα

Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

Παππάς Νίκος

Παππάς Πέτρος

Πούλου Γιώτα

Χρηστίδου Ραλλία

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ