ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

05/01/2024

Ερώτηση Θρασκιά: Κτιριακά προβλήματα θέτουν στον αέρα τη λειτουργία του 1ου και του 2ου Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., καθώς και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με αυτισμό, στον Δήμο Πυλαίας - Χορτιάτη

Ερώτηση Θρασκιά: Κτιριακά προβλήματα θέτουν στον αέρα τη λειτουργία του 1ου και του 2ου Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., καθώς και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με αυτισμό, στον Δήμο Πυλαίας - Χορτιάτη



ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
• Εσωτερικών
• Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Κτιριακά προβλήματα θέτουν στον αέρα τη λειτουργία του 1ου και του 2ου Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., καθώς και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με αυτισμό, στον Δήμο Πυλαίας - Χορτιάτη»

Στον αέρα βρίσκεται η λειτουργία του 1ου και του 2ου Εργαστήριου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.), καθώς και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με αυτισμό, που βρίσκονται στον Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη, εξαιτίας σοβαρών κτιριακών προβλημάτων. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί οδηγούνται σε απόγνωση, διεκδικώντας το αυτονόητο: την απρόσκοπτη και ισότιμη πρόσβαση των μαθητών με αναπηρία στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Πιο συγκεκριμένα, το 1ο E.E.E.E.K. στεγάζεται στη δεξιά πτέρυγα του Ιδρύματος Κωφών στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης, κατόπιν παραχώρησής της από το Ίδρυμα στον Δήμο Πυλαίας - Χορτιάτη με χρησιδάνειο, το οποίο όμως έληξε πριν από ένα μήνα (στις 23/11/2023). Το γεγονός ότι δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό αν θα ανανεωθεί εγείρει σοβαρές ανησυχίες για τη συνέχιση της λειτουργίας του σχολείου.
Τον περασμένο Σεπτέμβρη μάλιστα η πολεοδομία του Δήμου, μετά από αυτοψία, κατέστησε σαφές ότι αυτή η πτέρυγα του κτιρίου που στεγάζει το 1ο E.E.E.E.K. δεν είναι ασφαλής και πρέπει να αποκατασταθούν τα σαθρά τμήματα, δίνοντας προθεσμία τεσσάρων μηνών προκειμένου να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες εργασίας. Οι εν λόγω εργασίες δεν έχουν γίνει κι έκτοτε το τμήμα της αυλής του σχολείου, όπου υπάρχει το θερμοκήπιο (στο οποίο και λειτουργεί το εργαστήριο γεωπονίας, δηλαδή το ένα από τα δύο εργαστήρια που παρέχει το εν λόγω σχολείο) και ο περιβάλλων χώρος, αποκλείστηκε για τους μαθητές για λόγους ασφαλείας. Έτσι, αφενός καθίσταται αδύνατος ο προαυλισμός των παιδιών αφετέρου ακυρώνεται επί της ουσίας η εκπαιδευτική διαδικασία.
Ωστόσο, τα προβλήματα αυτά που αφορούν στις εγκαταστάσεις δεν είναι τα μόνα. Δεδομένου ότι το κτίριο του σχολείου εκτείνεται σε τρεις ορόφους (υπάρχουν επιπλέον και δυο αίθουσες στο δώμα της ταράτσας) κι από τη στιγμή που υπάρχουν μόνο σκάλες, καθίσταται ανέφικτη η μετακίνηση με αμαξίδια. Επίσης, δεν έχουν γίνει οι αναγκαίες μονώσεις και οι επεμβάσεις που θα προστάτευαν την εξωτερική όψη του κτιρίου από την υγρασία, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πτώσεις σοβάδων και αποκάλυψη σιδερένιου οπλισμού και η όψη του κτιρίου να δείχνει εγκαταλειμμένη, αλλά πρωτίστως να εγκυμονούνται κίνδυνοι για την ασφάλεια των μαθητών.
Ως προς το κτιριακό πρόβλημα του 2ου Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με αυτισμό: Τα δύο αυτά σχολεία συστεγάζονται σε ένα βιομηχανικού τύπου κτίριο στα Κωνσταντινοπολίτικα, με μια εν ενεργεία βιοτεχνία κι ένα εργοτάξιο, που δεν διαθέτει τις προϋποθέσεις για σχολείο. Δεν υπάρχει χώρος για προαυλισμό, έξοδος κινδύνου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ούτε πιστοποιητικό πυροπροστασίας. Η ακαταλληλότητα του συγκεκριμένου κτιρίου έχει τονιστεί επανειλημμένα, κι έχει κριθεί κι από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη. Όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, ο Δήμος μην μπορώντας να εγγυηθεί για την καταλληλότητα του κτιρίου και την ασφάλεια των μαθητών και του προσωπικού θα προχωρήσει στο κλείσιμό του μετά τις γιορτές, κι «εκ των πραγμάτων τα παιδιά είτε θα σταματήσουν να πηγαίνουν σχολείο είτε θα μοιραστούν όπως όπως σε άλλα ειδικά σχολεία προκαλώντας σειρά προβλημάτων (στον προγραμματισμό των γονιών, στην αναστάτωση των μαθητών κ.ά.)».
Επειδή η ειδική αγωγή και εκπαίδευση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ενιαίας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας.
Επειδή οι μαθητές με αναπηρία έχουν τα ίδια μορφωτικά δικαιώματα με τους υπόλοιπους μαθητές και το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού οφείλει να διασφαλίσει με κάθε τρόπο την ισότιμη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Επειδή η προστασία και η αξιοπρέπεια των μαθητών με αναπηρία, η διασφάλιση της υγείας και της υγιεινής προϋποθέτουν την εξασφάλιση ενός περιβάλλοντος κατάλληλου για τη φιλοξενία και τη φοίτησή τους.
Επειδή, σχετικά με το 1ο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Πυλαίας – Χορτιάτη, δεν έχει ακόμη επιλυθεί το θέμα της ανανέωσης ή μη του χρησιδανείου αλλά και ούτε της αποκατάστασης των φθορών του κτιρίου.
Επειδή οι καθυστερήσεις και η ανασφάλεια οδηγούν το 1ο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. σε ένα ιδιότυπο καθεστώς ομηρίας, ενισχύοντας τους φόβους της εκπαιδευτικής κοινότητας για τη συνέχιση της λειτουργίας του.
Επειδή πρόσφατο παράδειγμα της δυσλειτουργίας του 1ου Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. είναι ότι δεν επιτράπηκε -λόγω της επικινδυνότητας του κτιρίου- η διοργάνωση χριστουγεννιάτικης γιορτής αλλά και ούτε βρέθηκε έτερος χώρος ικανός να φιλοξενήσει την εν λόγω γιορτή και την προσέλευση γονέων και κηδεμόνων.
Επειδή η ακαταλληλότητα του κτιρίου που στεγάζει το 2ο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο για παιδιά με αυτισμό, οδηγεί στο κλείσιμο των σχολείων μετά τις γιορτές, αφήνοντας μετέωρους μαθητές, γονείς και κηδεμόνες.
Επειδή το κτιριακό πρόβλημα του 2ου Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για παιδιά με αυτισμό είναι γνωστό εδώ και χρόνια και παρόλα αυτά δεν έχει εξευρεθεί λύση. Να σημειωθεί δε ότι ακόμα και η περσινή πρόταση για μεταφορά των μαθητών αυτών στην Περαία, που εντέλει δεν έγινε δεκτή, δημιουργούσε επίσης προβλήματα.
Επειδή, αντί να επιλύονται τα προβλήματα που αφορούν στην εκπαίδευση, μέρα με τη μέρα προστίθενται όλο και περισσότερα. Χαρακτηριστικότατο παράδειγμα ότι, τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η μεταφορά των μαθητών με αναπηρία από και προς τις σχολικές μονάδες της Θεσσαλονίκης.
Επειδή ο Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη καλείται να σηκώσει το βαρύ φορτίο των εν λόγω διαδημοτικών σχολείων.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Σε ποιες κατεπείγουσες ενέργειες προτίθενται να προβούν προκειμένου να βρεθεί άμεσα λύση στο κτιριακό πρόβλημα των προαναφερόμενων σχολείων;
2. Εξετάζουν το ενδεχόμενο κατασκευής νέου σχολείου στη Θεσσαλονίκη για τη φοίτηση μαθητών με αναπηρία, που θα διαθέτει και τον απαραίτητο εξοπλισμό;

Η ερωτώσα βουλευτής

Θρασκιά Ουρανία (Ράνια)



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ