ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

02/04/2024

Ερώτηση Μεϊκόπουλου - Παππά: Άμεση ανάγκη επιδότησης της ακτοπλοϊκής γραμμής Θεσσαλονίκης –Β. Σποράδων

Ερώτηση Μεϊκόπουλου - Παππά: Άμεση ανάγκη επιδότησης της ακτοπλοϊκής γραμμής Θεσσαλονίκης –Β. Σποράδων



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Θέμα: Άμεση ανάγκη επιδότησης της ακτοπλοϊκής γραμμής Θεσσαλονίκης –Β. Σποράδων

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σκιάθο, τη Σκόπελο και την Αλόννησο άρχισε το 2021. Συνάντησε τεράστια ανταπόκριση εκ μέρους των ενδιαφερόμενων επισκεπτών και συνέβαλε καθοριστικά στην τόνωση της τουριστικής κίνησης και στην ενίσχυση της οικονομίας των νησιών των Βορείων Σποράδων.
Το τεράστιο ενδιαφέρον των επισκεπτών επιβεβαιώνουν τα επίσημα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία την τελευταία τριετία με τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Σποράδες ταξίδεψαν πάνω από 200.000 επιβάτες, με την κίνηση να ακολουθεί κάθε χρόνο μια ανοδική πορεία.
Συγκεκριμένα, το 2021 είχαν καταγραφεί περίπου 66.000 επιβάτες, το 2022 πάνω από 69.500, ενώ το 2023 καταγράφηκε ρεκόρ με περίπου 73.300 επιβάτες.
Σήμερα το ζήτημα της επαναδρομολόγησης του ταχύπλοου πλοίου που θα συνδέει τις Βόρειες Σποράδες με τη Θεσσαλονίκη προκειμένου να εξυπηρετήσει τους ενδιαφερόμενους επισκέπτες και τη φετινή τουριστική σεζόν, βρίσκεται ακόμα «στον αέρα».
Πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής ευρεία σύσκεψη για το θέμα στην οποία συμμετείχαν ο Υπουργός, ο αρμόδιος ΓΓ του Υπουργείου και το σύνολο των εμπλεκόμενων αυτοδιοικητικών φορέων Β. Σποράδων και Θεσσαλονίκης.
Κοινό αίτημα των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ήταν η επαναδρομολόγηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκης - Β. Σποράδων, με σκοπό την εξυπηρέτηση των χιλιάδων ενδιαφερόμενων πολιτών και την τόνωση των τοπικών οικονομιών.
Βασική προϋπόθεση για την επιδότηση της γραμμής Θεσσαλονίκης – Β. Σποράδων είναι η κήρυξή της ως άγονη. Την ίδια ώρα, φέτος όπως και κάθε χρόνο, αυτή την περίοδο πραγματοποιούνται οι δημοπρασίες για τις γραμμές του Νοτίου Αιγαίου.
Κάθε χρόνο τα τελευταία χρόνια, κατ’ εξαίρεση και από τα αδιάθετα χρήματα από τις δημοπρασίες, επιδοτείται η γραμμή της Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας αποδέχεται την κήρυξη της γραμμής άγονης, ωστόσο αρμόδιο να εγκρίνει την εκταμίευση των αδιάθετων των Υπουργείων είναι το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών.
Σήμερα, που βρισκόμαστε μία «ανάσα» από την έναρξη της θερινής τουριστικής σεζόν, η κυβέρνηση οφείλει να διευκολύνει με κάθε δυνατό τρόπο την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Β. Σποράδων, προκειμένου να δοθεί η αναγκαία αναπτυξιακή ώθηση και οικονομική τόνωση στα νησιά.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Eρωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Προτίθεται να προσχωρήσει άμεσα και σύμφωνα με τις αρμοδιότητές του στην έγκριση των αδιάθετων χρημάτων από τις δημοπρασίες για τις γραμμές του Νοτίου Αιγαίου προκειμένου να επιδοτηθεί για τη φετινή θερινή σεζόν η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Β. Σποράδων που θα δώσει απτή αναπτυξιακή ώθηση στα νησιά και θα τονώσει σημαντικά την τοπική οικονομία;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Παππάς Νίκος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ