ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

16/03/2007

Ταλαιπωρία Καταναλωτή με κατ εξακολούθηση λάθη και κατάχρηση συμβατικού όρου

Ερώτηση του Γιάννη Δραγασάκη προς τους Υπουργούς Οικονομίας & Οικονομικών, Ανάπτυξης



Παραλάβαμε έγγραφη καταγγελία καταναλωτή για κατʼ εξακολούθηση βλαπτική εις βάρος του χρήση καταχρηστικού συμβατικού όρου από μεγάλη ιδιωτική Τράπεζα, καθώς και για σκόπιμα λάθη.

Με βάση την καταγγελία:

α) Η Τράπεζα, αγνόησε προκλητικά τις αιτιάσεις του για σωστή και έγκαιρη ενημέρωση για τα πρόσθετα μη συμβατικά προβλεπόμενα έξοδα που επιβαρύνονταν ετησίως σε πίστωση ανοιχτού προσωπικού του δανείου, ερμηνεύοντας αυθαίρετα έναν από τους δεκάδες όρους που αναγραφόταν με ψιλά γράμματα στην 6.000 λέξεων υπογραφόμενη σύμβαση δανείου ύψους μόλις 7.000 ευρώ.

Με λίγα λόγια η εν λόγω ιδιωτική τράπεζα αξιώνει, μέσω της σύμβασης-παγίδας που έχει στήσει για χιλιάδες καταναλωτές, να αναπροσαρμόζει μονομερώς τα ετήσια έξοδα διαχείρισης του φακέλου τους με βάση το πώς η ίδια αξιολογεί το γενικό και ειδικό κίνδυνο που αυτή έχει από την ανανέωση της εν λόγω σύμβασης. Τα συμβατικά οριζόμενα κριτήρια αναπροσαρμογής λόγω γενικού κινδύνου είναι οι διεθνείς οικονομικές συνθήκες, ο εγχώριος ανταγωνισμός, ο πληθωρισμός και το  κόστος  εργασίας.   Είναι φανερό ότι, ακόμα και αν αποδεχθεί κάποιος αυτό τον εντελώς αυθαίρετο όρο, και πάλι δεν προκύπτει από πουθενά ανάγκη αύξησης κατά 66% των εξόδων διαχείρισης μέσα σε ένα διάστημα 1 έτους (από 60 σε 100 ευρώ).

β) H Τράπεζα χρέωσε "εκ παραδρομής" ετήσια έξοδα διαχείρισης σε πιστωτική κάρτα παρ όλο που είχε έγκαιρα ακυρωθεί από τον καταγγέλλοντα. Μόνο όταν εκείνος διαμαρτυρήθηκε εγγράφως, και μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα, αντιλογίσθηκε η σχετική απαίτηση χωρίς ούτε μία έγγραφη συγγνώμη για την ταλαιπωρία που ο καταναλωτής υπέστη.

Αυτή η πρακτική είναι συνήθης και γίνεται κατ εξακολούθηση εδώ και χρόνια από πολλές τράπεζες πράγμα που μας κάνει να πιστεύουμε ότι γίνεται σκοπίμως και για λόγους προσπορισμού επιπλέον εσόδων.

Ο καταγγέλλων έχει προσφύγει τρεις φορές στη Γ.Γ. Καταναλωτή, η οποία όμως όχι μόνο δεν ερεύνησε το θέμα, αλλά σύμφωνα με σχετική απάντησή της "βρήκε τις θέσεις της Τράπεζας θετικές"!

Με βάση τα ανωτέρω τεκμηριωμένη καταγγελία, η οποία είναι στη διάθεσή μας,

ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Πρόκειται να προχωρήσει άμεσα η σύνταξη ομοιόμορφων συμβατικών κανόνων και όρων στην καταναλωτική πίστη που να προστατεύουν τον καταναλωτή από τη νομική αυθαιρεσία των τραπεζών;

2. Η διαδικασία διαμόρφωσης ενός τέτοιου πλαισίου θα έχει ως ισότιμους διαμορφωτές, πέρα από τα αρμόδια υπουργεία και τα κόμματα, τις καταναλωτικές οργανώσεις και  τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους του νομικού κόσμου της χώρας;

3. Σε ποιες άλλες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε τα φαινόμενα αυτά μονομερών χρεώσεων εξόδων να εκλείψουν;

Ο ερωτών βουλευτής

Γιάννης Δραγασάκης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ