ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

27/11/2008

Τι κρύβεται πίσω και ποιοι ωφελούνται προνομιακά από τις αμφισβητούμενης νομιμότητας συμφωνίες της ελληνικής Κυβέρνησης καιτου Ο.Λ.Π. με την Κίνα και την Cosco;

Ερώτηση Θ.Δρίτσα, Π.Λαφαζάνη προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης, Ε.Ν.Α.Ν.Π.



Η Σύμβαση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ.) μεταξύ της Cosco και του Ο.Λ.Π. υπεγράφη στις 25/11/2008 με τελετουργικό τρόπο κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης του προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, παρά το γεγονός ότι εκκρεμούσε η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην αίτηση ανάκλησης της 274/2008 πράξης του Ζ΄ κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου την οποία κατέθεσαν η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.) και η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών στον Ο.Λ.Π.. Η επίσπευση της διαδικασίας υπογραφής της Σύμβασης συνιστά νομική αυθαιρεσία.

Επιπλέον, τόσο η ταυτόχρονη υπογραφή μνημονίου κατανόησης μεταξύ ελληνικού και κινέζικου συστήματος διαπίστευσης, όσο και οι κοινές δηλώσεις του Προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας κ. Χ. Ζιντάο και του Πρωθυπουργού της Ελλάδας κ. Κ. Καραμναλή επιβεβαίωσαν τις μέχρι πρότινος φήμες ότι η κινέζικη εταιρία Cosco, σε μυστική προφανώς συμφωνία με την ελληνική Κυβέρνηση έχει προχωρήσει στην υλοποίηση εμπορικών-επιχειρηματικών σχεδίων στον Πειραιά και στην ευρύτερη περιοχή, για τη δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρου και πύλης εισόδου των κινέζικων προϊόντων στην Ευρώπη, κέντρου logistics και «σταθμού» πιστοποίησης και επεξεργασίας, δηλαδή ένα πλήρες σχέδιο μετατροπής κινέζικων εμπορικών προϊόντων σε «ευρωπαϊκά».

Πέρα από τις πολλαπλές οδυνηρές κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες  της ιδιωτικοποίησης του κερδοφόρου στρατηγικού τομέα της ελληνικής οικονομίας, όπως είναι το λιμάνι του Πειραιά, όλες αυτές οι εξελίξεις δημιουργούν ένα εντελώς νέο τοπίο για την ελληνική και ιδιαίτερα για την πειραϊκή οικονομία και για το ιστορικό εμπόριο της πόλης, χωρίς καμιά προηγούμενη ενημέρωση, χωρίς διαβούλευση και προφανώς χωρίς καμιά μελέτη συνολικής αξιολόγησης όλων των παραμέτρων και των επιπτώσεων μιας τέτοιας επιλογής.

Είναι φανερό πλέον ότι ενώ μέχρι τώρα το Κοινοβούλιο, τα Κόμματα, τα Επιμελητήρια, οι Ενώσεις Εργαζομένων συζητούσαν με βάση ένα σχέδιο ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, τώρα βρισκόμαστε μπροστά σε ένα συνολικότερο σχέδιο «αποικιοκρατικού» τύπου εισβολής στη χώρα μας. Τώρα αναδεικνύεται ολοφάνερα ο ρόλος ελλήνων μεγαλοεπιχειρηματιών που συμμάχησαν και συνεργάζονται με τους κινέζους σε αυτό το σχέδιο και των οποίων τις επιδιώξεις ανέλαβε να υλοποιήσει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός από την (προ διετίας περίπου) επίσκεψη του στην Κίνα. 

Με βάση τα παραπάνω,

ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.    Ποια η νομιμότητα υπογραφής της Σύμβασης παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ./Ο.Λ.Π. όταν σε αντίθεση με το Σύνταγμα, τους νόμους και τις δικονομικές διατάξεις του ελληνικού Κράτους αγνοείται η εκκρεμούσα και αναμενόμενη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην αίτηση ανάκλησης που έχει κατατεθεί;

2.    Έχουν μελετηθεί οι συνολικές επιπτώσεις για την ελληνική οικονομία και ιδιαίτερα για το πειραϊκό εμπόριο από το σύνολο των συμφωνιών που υπεγράφησαν στις 25/11/2008 με την Kίνα και την Cosco; Εάν ναι γιατί η Κυβέρνηση δεν προχώρησε σε ανοιχτό διάλογο με τους φορείς της κοινωνίας του Πειραιά; Εάν όχι ποια είναι τα κίνητρα επίσπευσης υλοποίησης ενός τέτοιου σχεδίου του οποίου η προφανής άμεση συνέπεια είναι να υποστούν βαρύτατο πλήγμα τόσο το εμπόριο, όσο και η οικονομική ζωή του Πειραιά και όλης της χώρας, σε μια περίοδο διεύρυνσης των ελλειμμάτων στο εμπορικό ισοζύγιο και το ισοζύγιο πληρωμών;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Θοδωρής Δρίτσας
Α Πειραιά και Νησιών

Παναγιώτης Λαφαζάνης
Β Πειραιά



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ