ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

23/07/2009

Στις πανελλήνιες οι μαθητές καλούνται να εξεταστούν σε ειδικά μαθήματα που δεν διδάσκονται στο δημόσιο σχολείο

Ερώτηση Τ. Κουράκη προς τον υπουργό Εθνικής Παιδείας



Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση Γ2/63447/05 (ΦΕΚ Β΄ 921) στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Μαθημάτων των τάξεων Α΄, Β και Γ΄ του Ενιαίου Λυκείου δεν προβλέπεται η διδασκαλία ειδικών μαθημάτων, στα οποία όμως οι μαθητές εξετάζονται για την εισαγωγή τους στα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα. Το παράδοξο αυτό ενισχύεται και με τη με αρ. πρωτ Γ2/4521/01 (ΦΕΚ Β΄1168)Υπουργική Απόφαση, σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας κατευθύνσεων και μαθημάτων επιλογής.

Συγκεκριμένα οι μαθητές που ενδιαφέρονται να εισαχθούν στα τμήματα Μουσικών Σπουδών των Πανεπιστημίων καλούνται να εξεταστούν στα ειδικά μαθήματα Μουσικής (ΑΡΜΟΝΙΑ και ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ), χωρίς να τους δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης αντίστοιχων μαθημάτων εκτός εάν φοιτούν σε μουσικά σχολεία. Γίνεται αντιληπτό ότι ο μικρός αριθμός των μουσικών σχολείων ανά περιφέρεια και η έλλειψη διδακτικού προσωπικού καθιστούν δύσκολη την πρόσβαση των μαθητών, εκτός εάν έχουν εγγραφεί σε αυτά από την Α΄Γυμνασίου. Διαφορετικά γίνονται δεκτοί μαθητές μόνο κατόπιν εξετάσεων και εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις

Το ίδιο συμβαίνει και με πλήθος άλλων ειδικών μαθημάτων, όπως το ΕΛΕΥΘΕΡΟ και ΓΡΑΜΜΙΚΟ σχέδιο, για τα οποία οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν ένα από τα δύο στη Β΄Λυκείου, ενώ το ΕΛΕΥΘΕΡΟ δεν διδάσκεται στη Γ΄Λυκείου, παρά το γεγονός ότι στις πανελλήνιες θα εξεταστούν και στα δύο. Είναι γνωστό επίσης ότι στο δημόσιο σχολείο δεν διδάσκονται η ισπανική και ιταλική γλώσσα, οι οποίες όμως εξετάζονται για την εισαγωγή στα αντίστοιχα φιλολογικά τμήματα.

Είναι προφανές ότι για μια ακόμη φορά υποβαθμίζεται και απαξιώνεται το δημόσιο σχολείο προς όφελος της παραπαιδείας με οικονομική επιβάρυνση χιλιάδων οικογενειών

Επειδή

  • με αυτόν τον τρόπο καταργείται το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της δημόσιας δωρεάν παιδείας
  • με το με αρ. πρωτ. 37534/Γ2/1.4.2009 έγγραφό σας δεν απαντάτε επί της ουσίας στην Ανεξάρτητη Αρχή  ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, η οποία σας έχει καλέσει να γνωστοποιήσετε τις απόψεις σας και τις  πιθανές ενέργειες στις οποίες θα προβείτε (αρ. πρωτ. 2052/09/1)
  • η ΟΛΜΕ με το με αρ. πρωτ. 452/5.12.2007 σας προτείνει την άμεση τροποποίηση του ισχύοντος προγράμματος και την ένταξη της καλλιτεχνικής παιδείας σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης με τη λειτουργία κατάλληλα διαμορφωμένων εργαστηρίων
  • δεν είναι δυνατό να υπάρχει ως προαπαιτούμενο η βάση του 10 και πόσο μάλλον για μαθήματα τα οποία δεν διδάσκονται στο δημόσιο σχολείο

ερωτάται ο κ Υπουργός;

  • για ποιο λόγο δεν έχετε απαντήσει σχετικά με τις προθέσεις σας στο ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ;
  • σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβείτε για τη διδασκαλία όλων των ειδικών μαθημάτων;
  • με ποια συγκεκριμένα μέτρα θα εφαρμοστούν οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας και η υλικοτεχνική υποδομή, όπου απαιτείται,  για τη διδασκαλία των μαθημάτων;

Ο ερωτών βουλευτής

Τάσος Κουράκης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ