ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

22/02/2011

Ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Τ.Κουράκη: Η κυβέρνηση θυσιάζει την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις ανάγκες του μνημονίου

Προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων



Εδώ και εβδομήντα περίπου χρόνια λειτουργεί ο μοναδικός μόνιμος θεσμός επιμόρφωσης των δασκάλων και των νηπιαγωγών το αποκαλούμενο «διδασκαλείο», το οποίο τα τελευταία χρόνια επεκτάθηκε σε κάθε σχεδόν Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης, με πολύ μεγάλη αποδοχή στις τάξεις των δασκάλων και των νηπιαγωγών και με πολύ καλά αποτελέσματα. Μάλιστα πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών είναι η καθιέρωση της μετεκπαίδευσης και στις άλλες ειδικότητες των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,. Αντί η κυβέρνηση να διευρύνει το θεσμό της μετεκπαίδευσης  για όλους τους εκπαιδευτικούς  επιλέγει την κατάργηση των διδασκαλείων, τη μοναδική όαση επιμόρφωσης στο χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας, αγνοώντας τη θέση και τις προτάσεις  όλων των εκπαιδευτικών φορέων . 

Αλλά  η κυβέρνηση πέραν των σκοπιμοτήτων που σχετίζονται με τις περικοπές και την μνημονιακή της  πολιτική προχωρά στην κατάργηση των διδασκαλείων και για άλλο λόγο. Η μετεκπαίδευση στα διδασκαλεία γίνεται χωρίς τη δική της παρέμβαση στο πρόγραμμα σπουδών, τέτοιο που να καθορίζει στο τι και στο πώς  θα μετεκπαιδευτούν οι εκπαιδευτικοί. Είναι φανερό ότι το Υπουργείο δεν επιθυμεί  η μετεκπαίδευση των δασκάλων και των νηπιαγωγών να γίνει σε συνθήκες ακαδημαϊκής ελευθερίας αλλά με «συντεταγμένο» πρόγραμμα που θα το καθορίζει αυτή. Οι «δεξιότητες», η εργαλειακή αντίληψη της εκπαίδευσης που οδηγεί σε μηχανιστικές επιμορφώσεις με απώτερο σκοπό τη δημιουργία εκπαιδευτικών- «καλών υπαλλήλων», τέτοιων που δε θα συγκρούονται  με αγοραίες  παιδαγωγικές αντιλήψεις είναι, όπως φαίνεται, οι κύριες επιδιώξεις του Υπουργείου.

Επειδή η μετεκπαίδευση σε συνθήκες ακαδημαϊκού περιβάλλοντος όπου η συνεργασία και η ελευθερία της σκέψης είναι κύρια χαρακτηριστικά δεν μπορεί να αντικατασταθεί από κανένα  σπασμωδικό και  ταχύρρυθμο πρόγραμμα επιμόρφωσης.

Επειδή η δήθεν νέα στρατηγική για την επιμόρφωση που επικαλείται το Υπουργείο δεν είναι τίποτα άλλο από την ιδιωτικοποίηση της επιμορφωτικής διαδικασίας και η μετατροπή της σε μια υποχρέωση χωρίς αποζημίωση για το σύνολο των εκπαιδευτικών, εντασσόμενη στα πλαίσια της εντατικοποίησης της και της εξουθένωσης των εκπαιδευτικών.

Επειδή η κυβέρνηση του «αποφασίζουμε και διατάσσουμε» δεν έλαβε υπόψη της ούτε τη θέση των Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων που αποφάσισαν πρόσφατα.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1)Θα συνεχίσει το Υπουργείο αυτή την άκαμπτη στάση σε όλα τα ζητήματα, αγνοώντας για μια ακόμη φορά τις προτάσεις και τις διατυπώσεις της εκπαιδευτικής και ακαδημαϊκής κοινότητας;

2)Προτίθεται να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση της αυτή και να γίνουν κανονικά φέτος οι εξετάσεις των δασκάλων και των νηπιαγωγών για την εισαγωγή τους στα διδασκαλεία;

Ο ερωτών βουλευτής

Τάσος Κουράκης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ