ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

04/10/2012

Ενημερωτική σύσκεψη των βουλευτών των νησιών με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου



Νίκος Συρμαλένιος:

«Καμιά νησιωτική πολιτική δεν μπορεί να έχει τύχη, όταν όλα υποτάσσονται στα μνημόνια»

Στην πρώτη ενημερωτική σύσκεψη που έγινε χθες στη Βουλή για θέματα νησιωτικής πολιτικής μεταξύ όλων των βουλευτών των νησιωτικών περιοχών, παρουσία του υπουργού Κώστα Μουσουρούλη και του γενικού γραμματέα Γιάννη Σπιλάνη, ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Νίκος Συρμαλένιος, τόνισε μεταξύ άλλων, τα παρακάτω:

«….Είναι φανερό ότι, παρά την κατοχύρωση της νησιωτικής ιδιαιτερότητας τόσο από τις ευρωπαϊκές συνθήκες, όσο και από το ελληνικό Σύνταγμα, μέχρι σήμερα δεν έχουν εφαρμοστεί εξειδικευμένες νησιωτικές πολιτικές, πλην των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ στο Αιγαίο, οι οποίοι καθόλου δεν είναι σίγουρο ότι θα παραμείνουν, εφόσον επίκεινται τα επώδυνα μέτρα, αλλά και ο νέος φορολογικός νόμος, που όπως έγραφαν και τα κείμενα του 2ου Μνημονίου και του ΔΝΤ, όλα τα ειδικά φορολογικά καθεστώτα θα καταργηθούν.

Το 2ο ζήτημα που μπαίνει είναι ότι, μας λέτε για βιωσιμότητα και αειφορία, στην πράξη όμως οι πολιτικές που εφαρμόζονται, μας οδήγησαν σε άναρχη, ανεξέλεγκτη ανάπτυξη, που εξάντλησε εν πολλοίς τους φυσικούς πόρους (ενέργεια, νερό), κατέστρεψε το φυσικό περιβάλλον και το τοπίο. Ο χωροταξικός σχεδιασμός ουσιαστικά δεν προχώρησε, το κράτος και μεγάλο μέρος και της αυτοδιοίκησης, ανέχθηκε μεγάλα και μικρότερα συμφέροντα.

Τα ερωτήματα που μπαίνουν και πάλι είναι:

•    Θα προχωρήσει η κυβέρνηση στην κατάργηση του χωροταξικού του Τουρισμού (νόμος Σουφλιά), που προωθεί τη σύνθετη τουριστική κατοικία (παραθεριστική κατοικία) και που προωθεί τη δόμηση στις ακτές, στις βραχονησίδες, σε περιοχές natura;

•    Θα προχωρήσει η κυβέρνηση σε ειδικό χωροταξικό ανά νησί;

•    Θα προχωρήσει η κυβέρνηση στη σταδιακή κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης;

Επιπλέον, βιώσιμη ανάπτυξη δεν υπάρχει χωρίς πολιτική για τις μεταφορές. Για μας, επαναλαμβάνουμε ότι η ακτοπλοΐα είναι κοινωνικό αγαθό. Αυτό επιτάσσει, τουλάχιστον, οι γραμμές δημοσίου συμφέροντος να αναληφθούν από ένα δημόσιο- κοινωνικό φορέα, όπως συμβαίνει και στις σκανδιναβικές χώρες. Μια τέτοια κοινοπραξία με συμμετοχή του δημοσίου, μπορεί να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια, όπως από καιρό έχει ομολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Μιλάτε ακόμα για συνολικό ενεργειακό σχεδιασμό και πολιτική διαχείρισης του νερού. Με ποια πολιτική, με ποιο αναπτυξιακό μοντέλο; Αν δεν υπάρξει η οπτική της εξοικονόμησης, τότε θα συνεχιστεί το εκτατικό μοντέλο, με ότι αυτό συνεπάγεται. Η αξιοποίηση των ΑΠΕ, είναι κι αυτό ζήτημα χωροταξικό, αλλά εδώ επιβάλλεται να δούμε τη χρήση τους και στις αφαλατώσεις. Όμως το κράτος που είχε αναλάβει σοβαρό μέρος των λειτουργικών εξόδων για τις αφαλατώσεις, τώρα προχωρά σε περικοπές με κίνδυνο η λειτουργία τους να τιναχθεί στον αέρα. Οι Δήμοι δικαίως έχουν βγει στα κεραμίδια.

Τέλος, καμιά νησιωτική πολιτική δεν μπορεί να έχει τύχη, όταν όλα υποτάσσονται στα μνημόνια. Για ποια κοινωνική πολιτική, για ποιο σχέδιο για τους νέους, όταν η ανεργία έχει τιναχθεί στα ύψη, όταν οι πόροι παντού περικόπτονται. Εδώ άρχισαν ήδη οι περικοπές των δρομολογίων της ακτοπλοϊκής ενδοεπικοινωνίας, χωρίς καν να ρωτηθεί η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, που και κατά το νόμο έχει την αρμοδιότητα….»

  4/10/2012



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ