ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

04/01/2013

Το μέλλον του Παραρτήματος Ρεθύμνου του ΤΕΙ Κρήτης στο πλαίσιο των συγχωνεύσεων και καταργήσεων Τμημάτων του Σχεδίου «Αθηνά» - Ερώτηση Α.Ξανθού, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού



Το Πρόγραμμα «Αθηνά» του Υπουργείου Παιδείας που αφορά σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων ΑΕΙ (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ) έρχεται ως συνέχεια του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, της οικονομικής/διοικητικής ασφυξίας των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και του νόμου Διαμαντοπούλου (Συμβούλια Διοίκησης) και συμπληρώνει την προσπάθεια απαξίωσης του παιδαγωγικού, ερευνητικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα των ΑΕΙ ανοίγοντας τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση τους.

Στο Ρέθυμνο λειτουργεί το Τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής ως Παράρτημα του ΤΕΙ Κρήτης, με σημαντικό εκπαιδευτικό και πρωτοποριακό ερευνητικό έργο, όπως είναι το πρόγραμμα HiPER (High Power Experimental Research Facility) που αφορά στην πυρηνική σύντηξη ταχείας ανάφλεξης με χρήση laser, το οποίο βραβεύτηκε πρόσφατα από τη δράση «Ακαδημαϊκή και Επιστημονική Αριστεία» του Υπουργείου Παιδείας. Το ΤΕΙ Κρήτης είναι πανευρωπαϊκά ο συντονιστής της «Βασικής Επιστήμης» του HiPER (www.hiper.org) και ο συντονιστής του HiPER-GR (http://www.hiper-hellas.teicrete.gr/), όπου συμμετέχουν 12 ελληνικά Πανεπιστήμια και 2 ελληνικές εταιρίες.

Το ΤΕΙ Κρήτης έχει αποδείξει με πρόσφατα στοιχεία που τεκμηριώνουν την αξία και τις προοπτικές του (ερευνητικές δημοσιεύσεις, διεθνείς συνεργασίες, εξωτερική αξιολόγηση, κ.ά.) ότι μπορεί να εγγυηθεί την παροχή ποιοτικής Ανώτατης Εκπαίδευσης, την παραγωγή ερευνητικού έργου αιχμής και την ακόμα πιο ουσιαστική συμβολή του στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του τόπου. Στο πλαίσιο αυτό έχει προταθεί από το ΤΕΙ Κρήτης η ίδρυση νέου Τμήματος Επεξεργασίας Τεχνολογίας Εικόνας στο Παράρτημα του ΤΕΙ Κρήτης στο Ρέθυμνο.

Επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ δεν συμφωνεί με την λογική συγχωνεύσεων και καταργήσεων Τμημάτων με τον τρόπο που προσπαθεί η κυβέρνηση να εκβιάσει.

Επειδή δεν είναι δυνατόν οι όποιες αποφάσεις για συγχωνεύσεις και καταργήσεις πανεπιστημιακών τμημάτων, να παίρνονται από το Υπουργείο Παιδείας χωρίς ανοικτό διάλογο με την ακαδημαϊκή κοινότητα (καθηγητές, φοιτητές, εργαζομένους) και την κοινωνία.

Επειδή στο Παράρτημα Ρεθύμνου του ΤΕΙ Κρήτης και στην κοινωνία του Ρεθύμνου υπάρχει ανησυχία για το μέλλον του Τμήματος Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής, που διαθέτει αξιόλογη θέση στην εκπαιδευτική κοινότητα και την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Υπάρχει η πολιτική βούληση να γίνει η αναδιάρθρωση του Χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε συνεννόηση και διάλογο με την ακαδημαϊκή κοινότητα και με ακαδημαϊκά κριτήρια ή θα έχουμε οριζόντιες καταργήσεις και συγχωνεύσεις με αποκλειστικό σκοπό την εξοικονόμηση πόρων;

2.    Ποιό είναι το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις διαδικασίες και ποιά τα συγκεκριμένα κριτήρια (πέραν των γενικών του νόμου)  που θα διέπουν την εφαρμογή του εν λόγω σχεδίου;

3.    Υπάρχει περίπτωση μεμονωμένα τμήματα με εξαιρετική εξωτερική αξιολόγηση να κλείσουν, να συγχωνευτούν η να  μεταφερθούν, όπως π.χ. το Παράρτημα Ρεθύμνου του ΤΕΙ Κρήτης;  Αν προβλέπεται να μεταφερθούν, έχει συνυπολογιστεί το μεγάλο κόστος μετεγκατάστασης λόγω του ειδικού εξοπλισμού τους;

4.    Πως προτείνεται τόσο αυθαίρετα μείωση κατά 90% του έκτακτου προσωπικού στα ΑΕΙ; Μήπως το μοναδικό κριτήριο θα είναι η εξοικονόμηση πόρων;

5.    Σε περίπτωση κατάργησης ή μεταφοράς τμήματος ΑΕΙ τι θα ισχύσει για τους καθηγητές ΑΕΙ που είναι δημόσιοι λειτουργοί προστατευόμενοι από το Σύνταγμα και έχουν το αμετάθετο της οργανικής τους θέσης και τι θα εφαρμοστεί για το λοιπό προσωπικό;

6.    Θα εξετάσει το Υπουργείο την πρόταση του ΤΕΙ Κρήτης να ιδρυθεί νέο Τμήμα Τεχνολογίας Εικόνας στο Παράρτημα του ΤΕΙ Κρήτης στο Ρέθυμνο;

Ο ερωτών βουλευτής

Ξανθός Ανδρέας



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ