ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

23/04/2013

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ προς: τον Υπουργό Οικονομικών: Απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τα ΕΛΤΑ με ευθύνη της κυβέρνησης Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜ.ΑΡ.



       Τα ΕΛΤΑ και το ΤΤ υπήρξαν από τη σύστασή τους δυο Οργανισμοί με παράλληλη και συμπληρωματική λειτουργία, προσφέροντας επί δεκαετίες σημαντικές υπηρεσίες στη χώρα μας. Το 2002 η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ανοίγοντας το δρόμο για ιδιωτικοποιήσεις και άλλων, μετά τον ΟΤΕ, κερδοφόρων δημόσιων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, έφερε στη Βουλή και ψήφισε  το ν. 3082/2002 περί Σύστασης Ανωνύμου Τραπεζικής Εταιρίας με την Επωνυμία Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο Ελλάδας Ανώνυμη Τραπεζική Εταιρία, ο οποίος, μεταξύ  άλλων, προέβλεπε και ανταλλαγή μετοχών ανάμεσα στα  ΕΛΤΑ και το ΤΤ. 

    Το 2006, η κυβέρνηση της Ν.Δ. με βάση το ν.3082/2002 επέβαλε αγορά από τα ΕΛΤΑ  του 10% του ΤΤ στην χρηματιστηριακή του αξία με έκπτωση 10%.   Το κόστος που κατέβαλαν τα ΕΛΤΑ ανήλθε στα 212 εκατ. ευρώ εκ των οποίων ένα  μικρό μέρος του κόστους κάλυψε το Ελληνικό Δημόσιο και το υπόλοιπο τα ΕΛΤΑ από τα διαθέσιμά τους. Επιπρόσθετα, το 2009 τα ΕΛΤΑ για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα ρευστότητας λόγω της παραπάνω αναγκαστικής απόφασης αναγκάστηκαν να λάβουν δάνειο από τη Γενική Τράπεζα ύψους 42 εκατομμυρίων ευρώ.

    Όταν με απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδας φέτος το Φεβρουάριο ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας του ΤΤ, δημιουργήθηκε το Νέο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο με μοναδικό μέτοχο το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας ( ΤΧΣ ) και το ΤΤ διαχωρίστηκε σε «καλή» και «κακή» τράπεζα, το 10 % των μετοχών του παλαιού ΤΤ που κατείχαν τα ΕΛΤΑ μηδενίστηκε, προκαλώντας σημαντική βλάβη στα ίδια και στο δημόσιο συμφέρον. Παρά ταύτα, και ενώ οι μετοχές ενός σημαντικότατου περιουσιακού τους στοιχείου αχρηστεύθηκαν, τα ΕΛΤΑ, πληρώνοντας υπέρογκα ποσά, συνεχίζουν να εξυπηρετούν το δάνειο που πήραν για να τις αγοράσουν.

    Επειδή είναι φανερό ότι, με μια σκανδαλώδη απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδας, τα ΕΛΤΑ απώλεσαν  δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, πράγμα που οδήγησε στο να καταστεί ζημιογόνος μια επιχείρηση η οποία ήταν πάντα κερδοφόρα, θέτοντας επιπλέον θέμα βιωσιμότητάς τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους σε αυτά και προπαντός για την κοινωνία, 

          Επειδή είναι αδήριτη η ανάγκη ανασυγκρότησης και αναβάθμισης των Τ.Τ. και ΕΛΤΑ ως δημόσιων συνεργαζόμενων επιχειρήσεων με ένα νέο αναπτυξιακό – κοινωνικό και περιφερειακό ρόλο,

          Επειδή τα ΕΛΤΑ έχουν κομβικό ρόλο επιχείρησης στρατηγικής σημασίας στις μεταφορές και επικοινωνίες, υπογραμμίζοντας την ανάγκη της πιο στενής συνεργασίας και αλληλοσύνδεσης των ΕΛΤΑ και ΤΤ ως δημόσιων επιχειρήσεων      

Ερωτάται ο κ. υπουργός:

1.    Σε τι άμεσα μέτρα προτίθεται να προβεί η κυβέρνηση για να καλύψει τις απώλειες των ΕΛΤΑ,  που προκλήθηκαν με ευθύνη της Τράπεζας της Ελλάδας και της ίδιας της κυβέρνησης μέσω της αναγκαστικής μετοχικής συνεργασίας με το ΤΤ, ώστε να αποτραπεί η  καταστροφική τους κατάληξη και να διασφαλισθεί η υγιής βιωσιμότητά τους;

2.    Προτίθεται η Κυβέρνηση να ανακόψει τη πορεία εκποίησης των ΕΛΤΑ και ΤΤ μετά από συγχώνευση του τελευταίου με  τράπεζα υπό την ευθύνη του Ελληνικού ΤΧΣ, ώστε να υπάρξει αναβαθμισμένος δημόσιος κοινοπρακτικός ρόλος των δυο επιχειρήσεων με αναπτυξιακό-κοινωνικό και περιφερειακό ρόλο;

Οι ερωτώντες βουλευτές:

Βαλαβάνη Όλγα-Νάντια

Γελαλής Δημήτριος

Διαμαντόπουλος Ευάγγελος

Τσακαλώτος Ευκλείδης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ