ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

03/02/2014

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς τον Υπουργό Παιδείας: Απαιτούνται διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, πραγματική στήριξη και ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου για να αντιμετωπιστούν οι πολλαπλές ανάγκες της εκπαίδευσης...



Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Απαιτούνται διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, πραγματική στήριξη και ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου για να αντιμετωπιστούν οι πολλαπλές ανάγκες της εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων και αυτές της  αντισταθμιστικής εκπαίδευσης

Το Κοινωνικό Φροντιστήριο είναι ένας νέος θεσμός αντισταθμιστικής εκπαίδευσης,  που εξάγγειλε πρόσφατα η κυβέρνηση με διακηρυγμένο ως διττό στόχο από το Υπουργείο Παιδείας:     

- Να απασχολήσει νέους άνεργους εκπαιδευτικούς και μακροχρόνια άνεργους εκπαιδευτικούς και

-  Να παράσχει διδακτική στήριξη σε μαθητές οικογενειών με κριτήριο τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Όμως το μεγάλο έλλειμμα σταθερών μέτρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης όπως και οι γενικότερες απαιτήσεις  της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας  εκπαίδευσης δεν μπορούν να καλυφθούν με αποσπασματικά μέτρα και βραχυχρόνιες δράσεις. 

Δράσεις  όπως το Κοινωνικό Φροντιστήριο που στηρίζουν την οικονομική τους βιωσιμότητα αποκλειστικά σε βραχυπρόθεσμα ή μεσοπρόθεσμα κονδύλια από το ΕΣΠΑ και προτείνεται να εφαρμοστούν καταρχήν στο τελευταίο τετράμηνο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς και όχι από την αρχή της, δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ανάγκη λειτουργίας της  Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης.  

Η δε εφαρμογή της συγκεκριμένης δράσης στο τέλος της χρονιάς θα έχει ήδη αφήσει τους υποτιθέμενους αποδέκτες της (μαθητές) τουλάχιστον για ένα 5μηνο χωρίς εκπαιδευτική στήριξη. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται στις γνώσεις αλλά και την ψυχολογία τους, όταν θα είναι αργά για να καλυφθούν τα γνωστικά τους ελλείμματα.

Η πραγματική στήριξη της διδασκαλίας μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν στηριχθεί επιμορφωτικά, οργανωτικά, σε επίπεδο υποδομών και μισθολογικά το έργο των εκπαιδευτικών στο βασικό ωρολόγιο πρόγραμμα. Όταν όμως οι πρόσφατες κυβερνητικές «μεταρρυθμίσεις»  επέβαλαν την αύξηση των αριθμό των μαθητών ανά αίθουσα ουσιαστικά όξυναν όλα τα εκπαιδευτικά και διδακτικά προβλήματα και έκαναν επιτακτική την ανάγκη για Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη που όμως δεν κάλυψαν με τις ανάλογες προβλέψεις οι τελευταίες κυβερνήσεις. Η αύξηση των αριθμών ανά αίθουσα ιδιαιτέρα στα μεγάλα αστικά κέντρα, η καθυστέρηση τοποθέτησης εκπαιδευτικών στις θέσεις τους, η καθυστέρηση παροχής των συγγραμμάτων σε μία σειρά από μαθήματα κάνει ακόμη πιο δύσκολη την ποιοτική παροχή εκπαιδευτικού έργου προς όλους τους μαθητές και επομένως εντείνει στο έπακρο τις ανισότητες που μετά καλείται να αμβλύνει η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη.

Επειδή το πρόβλημα της άμβλυνσης των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων στο σχολείο απαιτεί σταθερά μακροχρόνια μέτρα, με μόνιμους εκπαιδευτικούς  για να είναι οργανικά κομμάτια του σχολικού παιδαγωγικού περιβάλλοντος,

Επειδή η εκπαιδευτική δραστηριότητα κυρίως όταν απευθύνεται στις πιο ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες πρέπει να αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερη σοβαρότητα και πρόνοια,

Επειδή χρονίζει η ανάγκη να καθιερωθεί ένα σταθερό αντικειμενικό σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαίδευσης,

Επειδή σε κάθε εκπαιδευτικό μέτρο ή δράση, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και η εκπαιδευτική εμπειρία των εκπαιδευτικών

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Θα οργανωθούν σωστά και θα ενισχυθούν οι ιδιαίτερα αναγκαίοι θεσμοί της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας;

2.    Θα υπάρξει και πότε ένα σταθερό αντικειμενικό σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες διορισμών στο δημόσιο σχολείο;

3.    Με ποιο τρόπο και πότε θα αξιοποιηθούν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που διαθέτουν ένα μεγάλο μορφωτικό και εμπειρικό κεφάλαιο μέσα από την προϋπηρεσία τους στο δημόσιο σχολείο; 

Οι ερωτώντες  βουλευτές

Τάσος Κουράκης

Τζένη Βαμβακά

Έφη Γεωργοπούλου - Σαλτάρη

Μαρία Κανελλοπούλου

Γιώργος Πάντζας

Γιάννης Αμανατίδης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ