ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

30/07/2014

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Οι φετινές μεταθέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης




Ερώτηση

Προς τον Υπουργό Παιδείας,

Θέμα: Οι φετινές μεταθέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης .


Ολοκληρώθηκαν στις 22-7-2014, με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, οι γενικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για μία ακόμη χρονιά ήταν ελάχιστες.

       Η διαδικασία των γενικών μεταθέσεων εκπαιδευτικών Δ.Ε για το 2014, ολοκληρώθηκε μετά από πολλές περιπέτειες, αφού χρειάστηκε το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο (Κ.Υ.Σ.Δ.Ε) να συνεδριάσει δυο φορές!

Από τις 8389 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν τελικά 751 (ποσοστό 8,99%). Η αρχική εισήγηση του ΚΥΣΔΕ την Παρασκευή 18 Ιουλίου μιλούσε για 741 μεταθέσεις (ποσοστό 8,83%). Οι  εκτιμήσεις των κατά τόπους ΠΥΣΔΕ μιλούσαν για 1.717 κενά!

        Οι μεταθέσεις πραγματοποιήθηκαν τελικά με βάση κάτι καινοφανές: να αποδεχτούν τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ επιλεκτικά, εξαιρώντας τους κλάδους ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04.01, για τους οποίους πήγαν στις εκτιμήσεις του συστήματος! Αποτέλεσμα της επιλογής αυτής ήταν από τις 1595 αιτήσεις των φιλολόγων να ικανοποιηθεί ένα ποσοστό γύρω στο 4%, από τις 646 αιτήσεις των μαθηματικών να ικανοποιηθεί ένα ποσοστό γύρω στο 11%, και από τις 526 αιτήσεις των Φυσικών να ικανοποιηθεί ένα ποσοστό γύρω στο 3,5%!


Η διαδικασία με την οποία το Υπηρεσιακό Συμβούλιο υπολόγισε τα κενά και τα πλεονάσματα του εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως αναφέρει και η εγκύκλιος 97338/Δ2/24-06-2014, στηρίζεται στο ΠΔ 50/96, το οποίο ορίζει σαφώς στο  άρθρο 4 παρ. 3, ότι οι εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ προς την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου αποστέλλονται μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου και στο άρθρο 4 παρ. 1, ότι για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων καταρτίζονται μέχρι τις 10 Μαρτίου κάθε σχολικού έτους πίνακες κενών οργανικών θέσεων κατά περιοχή μετάθεσης.  Όλα αυτά καταστρατηγήθηκαν με ευθύνη της ηγεσίας του Υπουργείου


Η μέχρι σήμερα ακολουθούμενη διαδικασία και με όσα ορίζει το ΠΔ 50/96 άρθρο 4, ήταν να υπολογίζονται οι οργανικές θέσεις με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολικής μονάδας και τις ώρες της ομάδας σχολείων, στην οποία ανήκει η σχολική μονάδα. Σύμφωνα, όμως με την εγκύκλιο, τα κενά και πλεονάσματα υπολογίζονται με την ψυχρή λογιστική της διαίρεσης του συνολικού αριθμού των ωρών διδασκαλίας των αντίστοιχων μαθημάτων δια του συνολικού αριθμού ωρών υποχρεωτικού ωραρίου των «οργανικά ανηκόντων καθηγητών» σε κάθε περιοχή μετάθεσης. Η ενοποίηση των περιοχών μετάθεσης και των ομάδων σχολείων, σε συνδυασμό με το αυξημένο διδακτικό ωράριο, σκοπό έχει  να δοθούν ελάχιστα κενά, προκειμένου να μην ικανοποιηθούν  αιτήσεις για μετάθεση και, παράλληλα, να δημιουργήσει διογκωμένα πλεονάσματα, για να οδηγηθούν σε νέες υποχρεωτικές μετατάξεις και μετακινήσεις χιλιάδες εκπαιδευτικοί που θα χαρακτηριστούν «ολικά υπεράριθμοι» .

      Κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς  το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι ήδη επιβαρημένο με τα εξής:

•    Έμμεση παραμονή στο σχολείο με ωράριο 8π.μ έως 2μ.μ.

•    Αξιολόγηση με 3 στους 5 δείκτες να αφορούν μαθητές

•    Καλοκαιρινές ΄΄Διακοπές΄΄ από 10/7 μέχρι 31/8 κάθε χρόνο με δυσβάσταχτα έξοδα μετακίνησης λόγω των καλοκαιρινών εφημερίων.

•    Κουτσουρεμένες διακοπές Πάσχα.

•    Μακριά από τον τόπο τους για χρόνια με αποτέλεσμα την διάλυση του οικογενειακού προγραμματισμού και γενικότερα του θεσμού της οικογένειας.

•    Τα έξοδα μετακίνησης τα πληρώνουν οι εκπαιδευτικοί από την τσέπη

 τους ,αφού για την συμπλήρωση του ωραρίου τους αναγκάζονται να μετακινούνται καθημερινώς χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο διαμονής τους .

•    Κάθε χρόνο αβεβαιότητα και πιθανόν διαφορετικός τόπος εργασίας.

•    Επιπλέον εργασία και επιμόρφωση σε ώρες μη κανονικής εργασίας.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, αναμένεται να οδηγηθούν οι εκπαιδευτικοί σε αυτο-απόλυση.

Πολλοί εξ αυτών, αν λάβουμε υπόψη ότι η πλειονότητα των εκπαιδευτικών είναι μέσης ηλικίας, έχουν οικογένεια και παιδιά, θα εξαναγκαστούν τελικά να αυτο-απολυθούν προκειμένου, να μη μεταναστεύσουν μακριά από τις οικογένειές τους, που είναι και οικονομικά δυσβάσταχτο εν μέσω της κρίσης!

Το ιδεοληπτικό "νοικοκύρεμα" του Υπουργείου Παιδείας θίγει ανεπανόρθωτα δυο βασικές παραμέτρους του εργασιακού τους βίου: συρρίκνωση της δυνατότητας μετακίνησης του εκπαιδευτικού πλησίον του τόπου συμφερόντων του και αύξηση του ωραρίου του.


Επειδή, η εκπαίδευση αποτελεί πρωταρχικό ρόλο της κάθε κυβέρνησης

Επειδή ,  το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται στο αποκορύφωμα της παρελκυστικής λογικής του "βλέποντας και κάνοντας",

Επειδή ,  επί τόσους μήνες το Υπουργείο Παιδείας αδυνατούσε να προσδιορίσει το περιεχόμενο της εγκυκλίου των μεταθέσεων,

Επειδή, οι εκπαιδευτικοί έχουν δεχτεί απανωτές μειώσεις μισθού, πάγωμα της μισθολογικής τους εξέλιξης και αύξηση του ωραρίου τους,

Επειδή, η εγκύκλιος 97338/Δ2/24-06-2014 επικαλείται το άρθρο 7 του Ν. 3848/10, το οποίο αναφέρει ότι "για τον προσδιορισμό των κενών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών υπολογίζεται η τυχόν 2η ειδικότητα, η δυνατότητα διδασκαλίας με 2η ανάθεση", ενώ για τις οργανικές θέσεις υπολογίζονται μόνο οι πρώτες αναθέσεις μαθημάτων, πράγμα που είναι ασύμβατο.

Επειδή ,  ούτε προεξοφλείται ο αριθμός των μακροχρόνιων αδειών, που συνήθως αρχίζουν αρχές Σεπτεμβρίου και ούτε καταγράφεται, από την βάση δεδομένων του συστήματος “My school”

Επειδή , με την συγκεκριμένη διαδικασία των μεταθέσεων , το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει την πολιτική του τύπου «διαίρει και βασίλευε», αφού οι κλάδοι των ΠΕ02,ΠΕ03 και ΠΕ04 αντιμετωπίστηκαν με άλλη λογική από τους υπόλοιπους κλάδους

Επειδή, οι περισσότερες αποχωρήσεις, λόγω συνταξιοδοτήσεις, εκπαιδευτικών αφορούν τις ειδικότητες των φιλολόγων, μαθηματικών και φυσικών


Ερωτάται ο κ. Υπουργός :

1.    Όλα αυτά αποδεικνύουν την “εξορθολογισμένη” και “σοφά μελετημένη” κατανομή θέσεων για τους εκπαιδευτικούς;

2.    Γιατί το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο χρειάστηκε δυο φορές να συνεδριάσει για να ανακοίνωση τις φετινές μεταθέσεις ;

3.    Γιατί δεν ελήφθησαν υπόψη οι εκτιμήσεις των κατά τόπους ΠΥΣΔΕ, στην διαδικασία των μεταθέσεων, για όλες τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών;

4.    Πώς εξηγείται ο αριθμός των μεταθέσεων για τις ειδικότητες ΠΕ02,ΠΕ03,ΠΕ04 , να είναι ο μικρότερος, την στιγμή που εμφανίζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά συνταξιοδοτήσεων τα τελευταία δυο χρόνια;

5.    Θα μπορέσει το Υπουργείο, να κατανείμει το εκπαιδευτικό προσωπικό, ικανοποιώντας ένα μεγάλο ποσοστό εκπαιδευτικών, στη διαδικασία των  αποσπάσεων, έτσι ώστε να είναι στον τόπο συμφερόντων τους και στη θέση τους με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Τριανταφύλλου Μαρία

Κουράκης Τάσος




Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ