ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

24/10/2014

Ανακοίνωση του Τμήματος Ενέργειας ΣΥΡΙΖΑ για το Νομοσχέδιο απελευθέρωσης της αγοράς Φυσικού Αερίου




Το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου(φ.α.) συνεχίζει την διαδικασία παράδοσης της ενέργειας σε ιδιωτικά συμφέροντα, εις βάρος της κοινωνίας και της οικονομίας.

Είναι βέβαιο πως οι επιπτώσεις από την εφαρμογή του θα είναι άμεσες για τα νοικοκυριά, μιας και το κόστος του επικείμενου διαχωρισμού διανομής και εμπορίας, δηλαδή τα επιπλέον τέλη μεταφοράς και συντήρησης και λοιπών υπηρεσιών θα τα επωμιστούν οι καταναλωτές. Αρκεί κανείς να έριχνε μια ματιά στην ευρωπαϊκή εμπειρία ανάλογων «μεταρρυθμίσεων» και θα διαπίστωνε αύξηση της τιμής φ.α και παράλληλη δημιουργία ολιγοπωλίων.

Είναι βέβαιο επίσης, ότι η όποια μείωση του κόστους προμήθειας για τη βιομηχανία θα είναι πρόσκαιρη. Ως γνωστόν, ευνοϊκά ενεργειακά συμβόλαια πετυχαίνει πάντα αυτός που προμηθεύεται μεγαλύτερες ποσότητες κάτι που μέχρις στιγμής εξασφαλίζει η ΔΕΠΑ και για τον βιομηχανικό τομέα.

Επίσης, παραμένει αναπάντητο το ερώτημα με ποιόν τρόπο ωφελείται ο βιομηχανικός τομέας όταν στα λειτουργικά τους κόστη προστίθεται πλέον και το κόστος από τα τέλη μεταφοράς.

Επιπλέον, η άνευ ανταλλάγματος παραχώρηση χρήσης των δικτύων διανομής ως το 2055 στους ιδιώτες μετόχους των ΕΠΑ και η κατά 49% κτήση των όποιων νέων δικτύων, είναι σκάνδαλο.

Είναι σκάνδαλο γιατί τα δίκτυα κατασκευάστηκαν μόνο με χρήματα του ελληνικού λαού.

Είναι σκάνδαλο γιατί αυτή τη στιγμή το καταναλωτικό κοινό π.χ στην Αττική, ήδη επωμίζεται το κόστος της όποιας επέκτασης δικτύων Χαμηλής Πίεσης όταν οι ιδιώτες δεν έχουν ρισκάρει ούτε ευρώ για κατασκευή υποδομών, όπως όριζαν οι σχετικές άδειες λειτουργίας.  Ειδικά για αυτόν τον λόγο, το κράτος είναι αυτό που θα έπρεπε να αξιώνει αποζημιώσεις για λόγους μη συμμόρφωσης.

Μια άλλη παρενέργεια που θα επιφέρει  το σ/ν, είναι, ότι στις περιοχές που δεν υπάρχει επαρκώς ανεπτυγμένο δίκτυο (περιοχές εκτός υπαρχόντων ΕΠΑ) και που χρειάζονται επενδύσεις για την ανάπτυξη των δικτύων, το τέλος διανομής  θα είναι υψηλό λόγω της  λογικής  άμεσης απόσβεσης. Συνεπώς, η τελική τιμή φυσικού αερίου θα είναι πιο υψηλή από τις άλλες περιοχές, με αποτέλεσμα η διείσδυση να θεωρηθεί ασύμφορη  και τελικά να μην επιτευχθεί. Οι περιοχές  αυτές θυμίζουμε είναι όλη η Β. Ελλάδα (εκτός περιοχής Θες/νικης), η Πελοπόννησος, και η Δ. Ελλάδα.

Στις περισσότερες δηλαδή πόλεις θα εντεθεί η  ενεργειακή φτώχεια, όταν  είναι γνωστές οι επιπτώσεις της κρίσης στον οικονομικό και ανθρωπιστικό τομέα.

Θεωρούμε δε,  ιδιαίτερα ανησυχητικό το γεγονός ότι η πρόβλεψη για είσοδο πολλών χρηστών και παρόχων στην αγορά, θα δημιουργήσει περαιτέρω διάχυση αρμοδιοτήτων σε σχέση με τις διαδικασίες ασφαλείας και άρα θα αυξήσει το βαθμό επισφάλειας των υποδομών.

Επισφάλεια που εντείνεται διαρκώς και στους εργαζόμενους του κλάδου, οι οποίοι διαπιστώνουν ότι η μετάβαση στο επιχειρούμενο καθεστώς δεν διασφαλίζει την εργασιακή τους θέση και τα εναπομείναντα δικαιώματα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ θα σταθεί ενάντια σε αυτό το νομοσχέδιο και δίπλα στις ανάγκες της κοινωνίας και των εργαζομένων.

Δεσμευόμαστε ότι θα στηρίξουμε τις αποφάσεις των εργαζομένων του κλάδου και ως  κυβέρνηση της Αριστεράς θα ανακτήσουμε τον έλεγχο των ενεργειακών υποδομών.

Τονίζουμε για ακόμα μια φορά ότι το σταδιακό ξεπούλημα των ενεργειακών υποδομών σε ιδιώτες, βάζει εμπόδια στην αλλαγή του ενεργειακού μίγματος, αναγκαία τομή όταν αυτή τη στιγμή μεγάλο μέρος  της κατανάλωσης φ.α πηγαίνει στην ηλεκτροπαραγωγή.

Αυτό που έχει ανάγκη η χώρα και αυτό που θα επιχειρήσει η κυβέρνηση της Αριστεράς είναι ένας Δημόσιος Φορέας Ενέργειας που δεν θα σπαταλά τα χρήματα του ελληνικού λαού σε μη παραγωγικές χρήσεις και που θα κατευθύνει την ενεργειακή κατανάλωση σε πιο οικολογική κατεύθυνση με γνώμονα την παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας και προς όφελος όλης της κοινωνίας.

Ο Δημόσιος φορέας ενέργειας, στηριζόμενος σε εργαζόμενους με πλήρη εργασιακά δικαιώματα είναι αυτός που πρέπει να ενδυναμωθεί και να γίνει μοχλός ανάπτυξης και κοινωνικής πολιτικής:

•    Παρεμβαίνοντας ουσιαστικά στην πολιτική των εταιριών παροχής προκειμένου να στηριχθούν κοινωνικές πολιτικές (κοινωνικό τιμολόγιο) και κατασκευής νέων δικτύων με ένα δημόσιο πρόγραμμα επενδύσεων

•    ελαχιστοποιώντας τα κόστη διέλευσης, με την ενιαία διαχείριση των δικτύων

•    εξοικονομώντας επιπλέον κόστος από έναν ενιαίο σχεδιασμό κατασκευής αναγκαίων υποδομών σε όλη την Ελλάδα

•    εξασφαλίζοντας καλύτερες τιμές για τo βιομηχανικό τομέα παράλληλα με τη δημιουργία κοινωνικής ρήτρας απασχόλησης.


ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ




Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ