ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

17/11/2014

Απάντηση της Κομισιόν στον Δ. Παπαδημούλη για την πλήρη αποτυχία της εξίσωσης φόρου πετρελαίου θέρμανσης-κίνησης




•    Την πλήρη αποτυχία της εξίσωσης φόρου πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης ομολογεί η Κομισιόν, σε απάντησή της στο Δημήτρη Παπαδημούλη.

•    Η ελληνική κυβέρνηση η μόνη υπεύθυνη για την εφαρμογή του συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών καυσίμων κατά του λαθρεμπορίου.


Την πλήρη αποτυχία του Μνημονιακού μέτρου της εξίσωσης των ειδικών φόρων κατανάλωσης στο πετρέλαιο, που έχει οδηγήσει χιλιάδες οικογένειες στην οικονομική απόγνωση και την ενεργειακή φτώχεια, παραδέχεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με απάντηση του Επιτρόπου Σεμέτα, στον αντιπρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη.

Πιο συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Παπαδημούλης στην ερώτησή του, αφού αναφέρεται στις καταγγελίες της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων, σύμφωνα με τις οποίες «το σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών καυσίμων σε πρατήρια και διυλιστήρια της χώρας βρίσκεται, ακόμα, εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα να οργιάζει το λαθρεμπόριο καυσίμων», ζητά από την Κομισιόν να τον ενημερώσει για «ποιους λόγους δεν έχει τεθεί σε λειτουργία, στο σύνολο της αγοράς καυσίμων (εισαγωγείς, διυλιστήρια, ναυτιλιακό πετρέλαιο, πρατήρια κτλ), το σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών» και ποιο είναι το «ακριβές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του».

Καταλήγοντας στην ερώτησή του ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ θέτει το θέμα της εξίσωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, ζητώντας από την Κομισιόν να αξιολογήσει «οικονομικά και κοινωνικά, το μέτρο της εξίσωσης του φόρου πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης» και να δηλώσει «πόσα έσοδα έχει αποφέρει το εν λόγω μέτρο».

Στην απάντησή του ο, μέχρι πρότινος Επίτροπος Φορολογίας, κ. Σεμέτα, αφού σημειώνει ότι «το Συμβούλιο έχει ήδη εγκρίνει νομοθεσία για τη θέσπιση μέτρων ελέγχου όσον αφορά ειδικότερα την εμπορία ενεργειακών προϊόντων (καυσίμων) εντός της ΕΕ», καρφώνει την ελληνική κυβέρνηση για τη μη λειτουργία του συστήματος εισροών-εκροών καυσίμων κατά του λαθρεμπορίου, τονίζοντας ότι: «εναπόκειται σε κάθε κράτος-μέλος να αποφασίσει και να θεσπίσει κατάλληλα μέτρα ελέγχου σχετικά με τις διακινήσεις ενεργειακών προϊόντων που πραγματοποιούνται αποκλειστικά εντός της επικρατείας του».

Στη συνέχεια της απάντησης ο ευρωπαίος Επίτροπος ομολογεί την πλήρη αποτυχία του μέτρου εξίσωσης της φορολογίας πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, υπογραμμίζοντας ότι, «τα έσοδα από την εξίσωση των φόρων επί των καυσίμων θέρμανσης και κίνησης ήταν χαμηλότερα από τα αναμενόμενα λόγω της υψηλότερης από την αναμενόμενη μείωσης της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης, καθώς και για κλιματικούς λόγους», ενώ δεν ξεχνά να υπενθυμίσει στην ελληνική κυβέρνηση, αναφορικά με την πρόσφατη μείωση του φόρου πετρελαίου θέρμανσης κατά 30%, ότι «στο πλαίσιο της εν εξελίξει πέμπτης επισκόπησης του προγράμματος προσαρμογής, συζητείται επί του παρόντος πώς θα αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις του μέτρου αυτού».  


Ακολουθούν η πλήρης ερώτηση και απάντηση:


Ερώτηση προς την Επιτροπή
Dimitrios Papadimoulis (GUE/NGL)
Θέμα: Λαθρεμπόριο καυσίμων στην Ελλάδα


Σύμφωνα με καταγγελίες της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, το σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών καυσίμων σε πρατήρια και διυλιστήρια της χώρας βρίσκεται, ακόμα, εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα να οργιάζει το λαθρεμπόριο καυσίμων και το ελληνικό δημόσιο να χάνει, σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου 1 δισ. ευρώ το χρόνο.

Με δεδομένη τη δημοσιονομική κατάσταση της Ελλάδας, αλλά και την υπερφορολόγηση των Ελλήνων πολιτών, οι οποίοι έχουν δει τα τελευταία χρόνια τα εισοδήματά τους να μειώνονται κατά, περίπου, 38%, ερωτάται η Επιτροπή:


•    Για ποιους λόγους δεν έχει τεθεί σε λειτουργία, στο σύνολο της αγοράς καυσίμων (εισαγωγείς, διυλιστήρια, ναυτιλιακό πετρέλαιο, πρατήρια κτλ), το σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών; Γνωρίζει το ακριβές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του;

•    Πώς αξιολογεί, οικονομικά και κοινωνικά, το μέτρο της εξίσωσης του φόρου πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης; Γνωρίζει πόσα έσοδα έχει αποφέρει το εν λόγω μέτρο;


Απάντηση του κ. Šemeta εξ ονόματος της Επιτροπής  


1. Το πεδίο εφαρμογής των νομοθετικών πρωτοβουλιών της Επιτροπής περιορίζεται από τις αρχές της επικουρικότητας και της αναλογικότητας που ορίζονται στη ΣΛΕΕ. Με βάση τις προτάσεις της Επιτροπής, το Συμβούλιο έχει ήδη εγκρίνει νομοθεσία για τη θέσπιση μέτρων ελέγχου όσον αφορά ειδικότερα την εμπορία ενεργειακών προϊόντων (καυσίμων) εντός της ΕΕ. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν το ηλεκτρονικό σύστημα διακίνησης και ελέγχου των προϊόντων που υπόκεινται σε ειδικούς φόρους κατανάλωσης (EMCS) και την εφαρμογή ενός συστήματος φορολογικής σήμανσης του πετρελαίου ντίζελ και του φωτιστικού πετρελαίου, όταν αυτά τα καύσιμα φορολογούνται με διαφορετικό συντελεστή από εκείνον που εφαρμόζεται στα προωθητικά. Τα κράτη-μέλη είναι υπεύθυνα για τον καθορισμό της συχνότητας και της στόχευσης των φυσικών ελέγχων.


Εναπόκειται σε κάθε κράτος-μέλος να αποφασίσει και να θεσπίσει κατάλληλα μέτρα ελέγχου σχετικά με τις διακινήσεις ενεργειακών προϊόντων που πραγματοποιούνται αποκλειστικά εντός της επικρατείας του.


2. Τα έσοδα από την εξίσωση των φόρων επί των καυσίμων θέρμανσης και κίνησης ήταν χαμηλότερα από τα αναμενόμενα λόγω της υψηλότερης από την αναμενόμενη μείωσης της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης, καθώς και για κλιματικούς λόγους. Οι ελληνικές αρχές έχουν θεσπίσει νομοθεσία για τη μείωση του φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης. Στο πλαίσιο της εν εξελίξει πέμπτης επισκόπησης του προγράμματος προσαρμογής, συζητείται επί του παρόντος πώς θα αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις του μέτρου αυτού.


ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ




Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ