ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

02/12/2014

Η Αδιαφορία της Πολιτείας καταργεί το αυτονόητο δικαίωμα σε 30 παιδιά με αναπηρία από την Δυτική Θεσσαλονίκη να παρακολουθήσουν ομαλά την σχολική διαδικασία




Ερώτηση

Προς τους Υπουργούς:

-Εσωτερικών

-Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Η Αδιαφορία της Πολιτείας καταργεί το αυτονόητο δικαίωμα σε 30 παιδιά με αναπηρία από την Δυτική Θεσσαλονίκη να παρακολουθήσουν ομαλά την σχολική διαδικασία.

Σαν «παιδιά ενός κατώτερου Θεού» αντιμετωπίζονται από την πολιτεία 30 παιδιά με αναπτυξιακές δυσκολίες  στη Δυτική Θεσσαλονίκη τα οποία αναγκάζονται να ταξιδεύουν 3 περίπου ώρες για να φτάσουν στο σχολείο τους (Ινστιτούτο Αναπτυξιακής Αποκατάστασης  Δήμου Νεαπόλεως-Συκεών) και άλλο τόσο για να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Τα  παιδιά ανήκουν σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και είναι παιδιά που ταλαιπωρούνται  από διάφορους τύπους αναπτυξιακών προβλημάτων.

Απίστευτο γεγονός το δρομολόγιο το οποίο αναγκάζονται να ακολουθήσουν κάθε μέρα, όμως είναι απαραίτητο να το περιγράψουμε. Έτσι λοιπόν το δρομολόγιο που εκτελείται ξεκινάει από τα Κουφάλια όπου επιβιβάζονται τα πρώτα παιδιά  με επόμενη στάση στο Μικρό Μοναστήρι και επειδή στο Βαθύλακο υπάρχει ένα βαρύτατο περιστατικό παιδιού για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στο δρομολόγιο λόγω των δυσκολιών του, ο οδηγός κατευθύνεται πρώτα προς την Χαλάστρα και Ανατολικό όπου και κάνει στάση και έπειτα προς Άγιο Αθανάσιο, Βαθύλακο,  Μεσήμβρια, Σίνδο, Διαβατά ,ΚΤΕΛ Μακεδονίας, Νικόπολη, Πολίχνη, Μετέωρα, Νεάπολη και τέλος στο Ινστιτούτο Αναπτυξιακής Διαταραχής που βρίσκεται στα Πεύκα Δήμου Νεαπόλεως - Συκεών.

Αν επιχειρήσει κανείς να μετρήσει την χιλιομετρική απόσταση αυτής της διαδρομής θα μετρήσει περίπου με την επιστροφή  150 χιλιόμετρα!!. Όπως  είναι επόμενο τα παιδιά φτάνουν αργοπορημένα στο σχολείο αφού  από τις 7.30πμ μέχρι στις 10.30πμ ταξιδεύουν. Ουσιαστικά τα παιδιά αυτά  περισσότερο ταξιδεύουν παρά εκπαιδεύονται σ΄αυτό το σχολείο (η επιστροφή ξεκινά στις 12.30μ.μ) και μάλιστα πρόκειται για παιδιά για τα οποία η ποιότητα της εκπαίδευσης τους είναι  πρωταρχικής σημασίας για την συνέχιση της ζωής τους.

Επίσης όπως είναι αυτονόητο τα παιδιά φτάνουν πολύ κουρασμένα και ψυχολογικά πιεσμένα με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται ακόμη πιο πολύ να παρακολουθήσουν έστω αυτό το δίωρο της σχολικής διαδικασίας που τους έχει απομείνει.   

Τραγικές φιγούρες οι γονείς αυτών των παιδιών που απευθυνόμενοι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και  ζητώντας  καλύτερες συνθήκες μεταφοράς των παιδιών τους, δεν έχουν πάρει καμία ουσιαστικά απάντηση.

Η παραπάνω κατάσταση  επιβεβαιώνει δυστυχώς το γεγονός πως τα τελευταία χρόνια η μέριμνα για τη εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία φθίνει δραματικά σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης.

Αναμφισβήτητα η εκπαίδευση όλων των παιδιών αποτελεί βασικό ανθρώπινο και συνταγματικό δικαίωμα. Η εκπαίδευση αποτελεί το θεμέλιο της ατομικής ανάπτυξης του ανθρώπου και πολύ περισσότερο των παιδιών στα οποία αναφερθήκαμε, τα οποία όμως δεν τους δίνεται η δυνατότητα ούτε καν  να την προσεγγίσουν.

Επειδή τα παιδιά στα οποία αναφερθήκαμε παραπάνω αποτελούν μια από τις πιο ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες και δικαιούνται το σεβασμό και την μέριμνα  της πολιτείας .

Επειδή είναι αδιανόητο να μεταφέρονται κάτω από αυτές τις συνθήκες στο σχολείο τους, σε ένα «ταξίδι» που διαρκεί καθημερινά 6 ώρες

Επειδή όλοι οι μαθητές δικαιούνται ασφαλή και έγκαιρη πρόσβαση στη σχολική τους Μονάδα

Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:

1. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε να διαιρεθεί το μοναδικό αυτό δρομολόγιο σε όσα χρειάζονται, και η μεταφορά των μαθητών αυτών να είναι το δυνατό συντομότερη, έγκαιρη και ασφαλής (με την παρουσία και των αναγκαίων συνοδών) από και προς το Ινστιτούτο;

2. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε να οριστεί ταξί για τη μεταφορά του βαρέως  περιστατικού και του συνοδού του από το Βαθύλακο, που θα εξυπηρετεί τόσο το ίδιο, όσο και τη συντόμεση του γενικού δρομολογίου ;

3. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε να δημιουργηθεί επιτέλους ένας ενιαίος δημόσιος φορέας μεταφοράς μαθητών με την ένταξη και δρομολογίων για άτομα με αναπηρίες και των συνοδών τους;


Η Ερωτώσα Βουλευτής

Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία




Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ