ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

17/12/2014

Κατατεθείσα τροπολογία βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ στο σχέδιο νόμου Υπουργείου Ανάπτυξης: Αρμόδιος φορέας για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός μηχανισμού συστηματικής και περιοδικής Διάγνωσης Αναγκών



 


Τροπολογία-Προσθήκη

Στο  σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας α) Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020, β) ενσωμάτωση της οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (EE L 156/16.6.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του ν. 3419/2005 (Α΄297) και άλλες διατάξεις.

Θέμα: «Αρμόδιος φορέας για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός μηχανισμού συστηματικής και περιοδικής Διάγνωσης Αναγκών»

Αιτιολογική έκθεση


 Το έργο της Διάγνωσης Αναγκών εκπαίδευσης, κατάρτισης και δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού είναι αναμφίβολα καίριας σημασίας για τον ορθό προσανατολισμό των πόρων σε προγράμματα που μειώνουν τις αναντιστοιχίες στην αγορά εργασίας, ενισχύουν την απασχόληση, μειώνουν την ανεργία, αναδεικνύουν τους δυναμικούς κλάδους της οικονομίας και γενικά προωθούν την αποτελεσματικότερη σύνδεση εκπαίδευσης/κατάρτισης και αγοράς εργασίας, με θετικές συνέπειες τόσο για τα άτομα όσο και για τις επιχειρήσεις και με προφανή πλεονεκτήματα για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Κατά τη νέα προγραμματική περίοδο 2014 – 2020 το ζήτημα της επιστημονικής προσέγγισης του ζητήματος της Διάγνωσης Αναγκών και της ανάπτυξης και θέσης σε λειτουργία ενός ολοκληρωμένου μηχανισμού που θα παράγει έγκαιρα και έγκυρα εκτιμήσεις για τη δομή της απασχόλησης, της ανεργίας και των υφιστάμενων αναντιστοιχιών στην αγορά εργασίας, ώστε οι δράσεις μας να είναι απόλυτα στοχευμένες και να αξιοποιηθούν κατά το μέγιστο δυνατό όλοι οι διαθέσιμοι πόροι είναι αναμφίβολα έργο μείζονος σημασίας.

Το έργο της Διάγνωσης Αναγκών πραγματοποιείται στην παρούσα προγραμματική περίοδο 2007-2013 αποσπασματικά και όχι ολοκληρωμένα, από διάφορους φορείς (κοινωνικούς εταίρους, ιδιωτικούς φορείς, πανεπιστήμια κ.λπ.), η δε  δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος, του «μηχανισμού Διάγνωσης Αναγκών» δεν μπορεί να βασιστεί σε αποσπασματικές ενέργειες,ακόμα κι αν αυτές διενεργούνται επιτυχώς, διότι στερούνται ολιστικής προσέγγισης.

Το εν λόγω μείζονος σημασίας έργο καθίσταται δε και επιτακτικό τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει πως η υλοποίηση ενός πλήρως λειτουργικού μηχανισμού συστηματικής και περιοδικής Διάγνωσης Αναγκών, αποτελεί προϋπόθεση έγκρισης των δράσεων απασχόλησης, εκπαίδευσης, κατάρτισης και ανάπτυξης δεξιοτήτων στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση.

Κατόπιν των ανωτέρω, έχοντας λάβει υπόψη τον προτεινόμενο σχεδιασμό υλοποίησης  της Διάγνωσης Αναγκών μέσω του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, τις θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επί του ζητήματος, καθώς επίσης την από Νοεμβρίου 2012 Επιτελική Σύνοψη της Μελέτης “Aποτίμηση και αξιολόγηση των πράξεων ΕΚΤ που υλοποιούνται από Κοινωνικούς Εταίρους (με τη σύμπραξή τους ή από κοινού) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013”, για να αποφευχθούν τυχόν καθυστερήσεις και αστοχίες στην υλοποίηση των δράσεων της νέα Προγραμματικής Περιόδου 2014 – 2020,  ευκταίο θα ήταν να εμπλακεί άμεσα στο έργο της Διάγνωσης Αναγκών το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΙΕΑΔ).

Το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού δραστηριοποιείται, εκτός των άλλων, και στον τομέα των ερευνών και μελετών, είναι ο μόνος κρατικός φορέας που έχει επιτελέσει αποτελεσματικά το έργο αυτό στο παρελθόν, διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό και σχετική υψηλήτεχνογνωσίακαι σύμφωνα και με τις εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ο πλέον αρμόδιος φορέας υλοποίησης του εν λόγω έργου. Έχει ήδη σχεδιάσει μηχανισμό Διάγνωσης Αναγκών και έχει πρόσφατα εκπονήσει σχετικό Επιχειρησιακό Σχέδιο, σε συνεργασία και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αξιοποιώντας την εμπειρία του παρελθόντος, τα νέα δεδομένα, και λαμβάνοντας υπόψη τις ανησυχίες  των Κοινωνικών Εταίρων και τα πορίσματα των δικών τους μελετών.

Από τα ανωτέρω διαφαίνεται πως το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία ώστε να επικαιροποιήσει το υφιστάμενο επιχειρησιακό σχέδιο, με έμφαση τόσο στη μεθοδολογία υλοποίησης του έργου όσο και τη σύνθεση των αποτελεσμάτων των επιμέρους αναλύσεων, καθώς τα δύο αυτά θέματα (μεθοδολογία και σύνθεση) αποτελούν κομβικά σημεία για την παραγωγή έγκυρων και αξιοποιήσιμων αποτελεσμάτων.

Από την πράξη αυτή δεν προκαλεί επιβάρυνση εις βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

 


Άρθρο 45 παρ. 9


 Αρμόδιος φορέας για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός πλήρους λειτουργικού μηχανισμού συστηματικής και περιοδικής Διάγνωσης Αναγκών στους τομείς απασχόλησης, εκπαίδευσης, κατάρτισης και ανάπτυξης δεξιοτήτων στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση ορίζεται το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρωπίνου Δυναμικού (ΕΙΕΑΔ).

Αθήνα, 17 Δεκεμβρίου 2014


Οι προτείνοντες Βουλευτές

Θεοπεφτάτου Αφροδίτη

Στρατούλης Δημήτρης

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ