01/04/2015
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού
ΘΕΜΑ: Προαστιακή σύνδεση Θεσσαλονίκης- Σκύδρας - Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών και παράκαμψη προς Αριδαία
Η σιδηροδρομική σύνδεση του Ν. Πέλλας απευθείας από Θεσσαλονίκη μέσω Γιαννιτσών αποτελεί πάγιο αίτημα της κοινωνίας της Πέλλας που θα συμβάλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας. Η απομόνωση αυτή είναι αυταπόδεικτη με δεδομένα την μη ολοκλήρωση (απομένουν 3 τμήματα) του οδικού άξονα Χαλκηδόνα- όρια Ν. Φλώρινας, την ανυπαρξία κάθετου άξονα στην Εγνατία από την Πέλλα και εξόδου προς τον Βορρά.
Η κοινωνία της Πέλλας έχει αγωνιστεί για την προαστιακή αυτή σύνδεση επί μακρόν, τόσο μέσω πρωτοβουλίας πολιτών με σημαντικές παρεμβάσεις όσο και μέσω Δήμων κλπ. Στο παρελθόν υπήρξαν μάλιστα και υποσχέσεις για την μελέτη και κατασκευή του έργου, για το οποίο έχει εκπονηθεί μελέτη σκοπιμότητας το 2008 η οποία και έχει τεκμηριώσει την αναγκαιότητα και την ωφελιμότητα του. Ακόμη το έργο είχε ενταχθεί στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Θεσσαλονίκης το οποίο, όπως γνωρίζετε, απεσύρθη πριν την τελική ψήφιση του.
Παρά όμως τα προαναφερόμενα γεγονότα, η σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Έδεσσα και Φλώρινα εξακολουθεί να γίνεται με την υπάρχουσα συμβατική γραμμή μέσω Πλατέως-Βέροιας- Νάουσας- Σκύδρας, με μια διαδρομή που ενδεικτικά για το τμήμα Θεσσαλονίκης- Έδεσσας διαρκεί χρονικά 1 ώρα και 40’ αφού διανύσει ένα τόξο 122 χιλιομέτρων. Με την δημιουργία απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών με ηλεκτροκίνηση η χρονική διάρκεια του ταξιδιού θα είναι περί τα 45’. Την ίδια στιγμή, το πιο πυκνοκατοικημένο τμήμα της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, η ευρύτερη περιοχή των Γιαννιτσών, βρίσκεται εκτός της κάλυψης σιδηροδρομικού δικτύου.
Ο ανορθολογισμός αυτός στο παρελθόν προήλθε από την δυσκολία που προέκυπτε από την ύπαρξη της λίμνης των Γιαννιτσών και δυστυχώς διατηρήθηκε και μετά την αποξήρανση της.
Είναι προφανές ότι το έργο της απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης της Σκύδρας μέσω Γιαννιτσών (γιατί από την Σκύδρα υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο προς Έδεσσα και Φλώρινα) και η διακλάδωση προς Αριδαία (με το τμήμα Σκύδρα- Αριδαία) αποτελεί εξαιρετική αναγκαιότητα για τους ακόλουθους λόγους:
Το έργο έχει μικρές τεχνικές δυσκολίες, με άμεσο αποτέλεσμα το μειωμένο κόστος του, αφού:
Λαμβάνοντας υπόψη, τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Ο ερωτών βουλευτής
Σηφάκης Γιάννης
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ