ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

26/10/2015

Παναγιώτα Κοζομπόλη: Θέσπιση κανόνων λειτουργίας στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο



Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής (24-10-2015), στην συζήτηση του νομοσχεδίου για τα ΜΜΕ

«Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης - Ίδρυση συνδεδεμένης με την ΕΡΤ Α.Ε. ανώνυμης εταιρίας για την ανάπτυξη δικτύου επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής-Ρύθμιση θεμάτων Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ ) - Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική, Οργάνωση της Επικοινωνιακής Διπλωματίας-Σύσταση Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας και Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης.- τροποποίηση διατάξεων Ν. 4070/2012

Αποτελεί πλέον νόμο του κράτους το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές συχνότητες, που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την ολομέλεια της Βουλής το Σάββατο 24-10-2015.

Στην ομιλία της κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου η Βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτα Κοζομπόλη, μεταξύ άλλων τόνισε:

«Η δύναμη της ραδιοτηλεόρασης ως μέσου πολιτικής και πολιτιστικής επικοινωνίας και επομένως ως μοχλού χειραγώγησης των συνειδήσεων και της κοινής γνώμης, οδήγησε στη συνταγματική ρύθμιση της παρ. 2 του άρθρου 15 του Συντάγματος, όπου ορίζεται, ότι η ραδιοφωνία και η τηλεόραση υπάγονται στον άμεσο έλεγχο του κράτους.

Με τη συνταγματική αυτή διάταξη, η λειτουργία ραδιοτηλεοπτικών σταθμών, ανάγεται σε θέμα δημοσίου συμφέροντος, για τους στόχους που αναγράφονται στη διάταξη αυτή, όπως είναι η αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων, καθώς και προϊόντων λόγου και τέχνης, και η διασφάλιση της ποιοτικής στάθμης των εκπομπών, προς την κατεύθυνση της κοινωνικής και πολιτιστικής ανάπτυξης της χώρας. Το υπάρχον ραδιοτηλεοπτικό τοπίο όχι μόνο δεν υπακούει στην παραπάνω συνταγματική διάταξη, αλλά αυτό που συμβαίνει αποτυπώνεται με τη φράση «άναρχο τοπίο», ή ακριβέστερα, ως χώρος ιδιαίτερα οργανωμένος με διαπλοκή, από εκείνους, που ασκούσαν και ασκούν ένα μέρος της οικονομικής ηγεμονίας αυτού του τόπου. Υπάρχουν μεγάλες ευθύνες, που η ελληνική πολιτεία,(τα δύο κόμματα κυβέρνησαν τα τελευταία 25 χρόνια) δεν άσκησε το δικαίωμά της να αρθεί πάνω από την οικονομική σφαίρα.

Το παρόν νομοσχέδιο θέτει τις βάσεις και το πλαίσιο της λύσης αυτού του προβλήματος. Την κατοχύρωση, και την εξασφάλιση, του πυρήνα της δημοκρατίας και τις συνθήκες της ελευθερίας της βούλησης του κάθε πολίτη. Ουσιαστικά την πρόσβαση σε κάθε πληροφορία που μπορεί να του δώσει τη δυνατότητα να αποφασίζει ελεύθερα. Αυτό το τόσο βασικό ζήτημα, δεν μπορούμε να το αφήσουμε να ρυθμίζεται από τις λεγόμενες “δυνάμεις της αγοράς”. Καλούμαστε να βάλουμε τη σωστή τελεία και παύλα στην ιστορία που άρχισε το καλοκαίρι του 1989, όταν με ν.1866 του έτους αυτού, περί «άδειας μη κρατικής τηλεοράσεως», δόθηκε, σε συγκεκριμένους εκδότες, το δικαίωμα χρήσης δημόσιων συχνοτήτων και τέθηκαν οι βάσεις για τη λειτουργία των πρώτων ιδιωτικών καναλιών στη χώρα μας, σε πλήρες θεσμικό κενό. Κατά τη διάρκεια της 25ετίας, επιχειρήθηκαν διαγωνισμοί για χορήγηση κανονικών αδειών, που όμως ματαιώθηκαν, όμως τα κανάλια, χωρίς αδειοδότηση, συνέχισαν να εκπέμπουν κανονικά.

Ο νόμος για το «βασικό μέτοχο», όπου απαγορευόταν πλειοψηφικό πακέτο κατασκευαστών στα τηλεοπτικά μέσα, ηττήθηκε και κατέληξε στον γνωστό νόμο Ρουσόπουλου, για τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, μια μετάβαση που δεν έβλεπε κανένα ασυμβίβαστο.

Ταυτόχρονα, άνοιξε και τον δρόμο για τα δώρα της «ψηφιακής εποχής» της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου, με το επονείδιστο κλείσιμο της ΕΡΤ και το ξεπούλημα, αντί πινακίου φακής, όλου του φάσματος των συχνοτήτων, που ανήκει στο κράτος , στην Digea.

Σε αυτό το καλά οργανωμένο με τη διαπλοκή σύστημα, Μπαίνει τέλος.

Δημιουργείται, ένα πλαίσιο κανόνων, κοινών για όλους, με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, υπό καθεστώς διαφάνειας:

που εξασφαλίζεται από τα άρθρα 1 και 13 που προβλέπουν τη δημοπράτηση των αδειών από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης.

από το άρθρο 2 που προβλέπει την διαδικασία αδειοδότησης σύμφωνα τους χάρτες συχνοτήτων

από το άρθρο 5 που προβλέπει την υποχρεωτική ονομαστικοποίηση των μετοχών των υποψηφίων

από το άρθρο 6 που προβλέπει τις ασυμβίβαστες ιδιότητες των υποψηφίων και την αιτιολόγηση της προέλευσης των κεφαλαίων που επενδύονται.

Επίσης με τις διατάξεις του άρθρου 8 εξασφαλίζεται η ποιότητα του παρεχόμενου προγράμματος.

Συμμορφώνεται, έτσι, η λειτουργία ραδιοτηλεόρασης, με το Σύνταγμα, που έχει κατάφορα παραβιαστεί, όπως έχει επανειλημμένως κριθεί και από το ΣτΕ, με τις συνεχείς, επί 25 χρόνια, παρατάσεις των αρχικών προσωρινών αδειών.

Έχει σκοπό τη διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος, η υποκριτική συμπεριφορά εκείνων, που καταγγέλλουν το νομοσχέδιο γενικώς, χωρίς να αντιπροτείνουν σχέδιο που θα βάλει τάξη στο μιντιακό τοπίο, ή , εκείνων που κόπτονται τώρα για την δήθεν αντισυνταγματικότητα του νομοσχεδίου.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ