ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

28/01/2016

Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ Προσχολικής Αγωγής ΝΕ Παιδείας



 

Στο πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία, η Οργάνωση Προσχολικής Αγωγής του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ, ΝΕ Παιδείας, διοργανώνει ανοιχτή συζήτηση – εκδήλωση με θέμα: «Δημόσιος Διάλογος για την καθιέρωση Ενιαίου Εθνικού Πλαισίου Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης: Προκλήσεις - Προοπτικές».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 28/01/2016 στις 18:00 στο ξενοδοχείο Stanley (Οδυσσέως 1, Πλ. Καραϊσκάκη).

Την συζήτηση θα συντονίσει η Έφη Καλαμαρά, μέλος ΚΕ, Υπεύθυνη του Τμήματος Παιδείας του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ.

Θα συμμετέχουν ως εισηγητές:

Λιακάκη Σωτηρία, Διδάκτωρ Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Paris Ouest Nanterre La Défense.

Καλαϊτζή Ευαγγελία, Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας, Συντονίστρια ΟΜ Προσχολικής, Πρόεδρος Πανελλήνιου Συνδέσμου Βρεφονηπιαγωγών (ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ.)

Πετρογιάννης Κωνσταντίνος, Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Υπεύθυνος στην Ελλάδα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος CARE.

Κάκουρος Ευθύμιος, Καθηγητής, Ψυχολόγος, Πρόεδρος Τμήματος Προσχολικής Αγωγής, ΑΤΕΙ Αθήνας.

Σακελλαρίου Μαρία, Καθηγήτρια, Πρόεδρος Τμήματος Νηπιαγωγών, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.


Σήμερα, η αναγκαιότητα της Προσχολικής Αγωγής αναγνωρίζεται διεθνώς
. Είναι κρίσιμο και καθοριστικό να εξασφαλιστεί στο παιδί, από την πιο μικρή του ηλικία, εκείνη η εκπαίδευση που θα συμβάλει στην ολόπλευρη νοητική, σωματική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξή του.

Η Διεθνής Κοινότητα έχει κατανοήσει τη σημασία της κοινωνικής επένδυσης στην Προσχολική
Εκπαίδευση και Φροντίδα, καθώς και τα πολλαπλά οφέλη της τελευταίας, με όρους εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς.

Στην Ευρώπη, τα κράτη-μέλη εργάζονται ολοένα και περισσότερο για την ενοποίηση των δομών Προσχολικής Αγωγής σε όλες τις ηλικιακές ομάδες (από τη γέννηση των παιδιών μέχρι και την ένταξή τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση).

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει υιοθετήσει μια ολιστική προσέγγιση σχετικά με την ανάπτυξη των παιδιών, τόσο στο πλαίσιο των πολιτικών όσο και των παρόχων, στη βάση της διαπίστωσης ότι έτσι διασφαλίζονται καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.

Πρόκειται για αξιοσημείωτη εξέλιξη που θα πρέπει να αναδειχθεί και να εισαχθεί δυναμικά στη δημόσια συζήτηση, στο πλαίσιο της διεθνούς συναίνεσης γύρω από το θετικό ρόλο που διαδραματίζουν ολοκληρωμένα συστήματα για την παροχή προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας. Σε χώρες όπως η Σουηδία, η Φιλανδία, η Νορβηγία, η Δανία, η Σλοβενία, η Λετονία και η Ιταλία, έχει θεσπιστεί το μοντέλο του πλήρως ενιαίου συστήματος προσχολικής εκπαίδευσης (από 0 έως 6 ετών), αποτελώντας παράδειγμα βέλτιστης πρακτικής που παράγει καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με τα διχοτομημένα συστήματα που συναντώνται σε Ελλάδα, Ουγγαρία, Μάλτα, Πολωνία, Πορτογαλία.

Η καθιέρωση ενιαίου εθνικού πλαισίου προσχολικής αγωγής, εκπαίδευσης και φροντίδας, αποτελεί την πιο σοβαρή, ωφέλιμη και επιστημονικά τεκμηριωμένη μεταρρύθμιση, η οποία θα συντελέσει στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας με επίκεντρο τον Άνθρωπο.

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ