23/05/2016
Συνέντευξη της εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, στο ραδιοσταθμό Παραπολιτικά 90,1 (Α. Παπαδόπουλος, Μαρ. Πυργιώτη)
Δεν ήταν κάτι που το περίμενα. .. Ήταν μια προσωπική της πολιτική απόφαση πλήρως σεβαστή, όσο κι αν διαφωνεί κάποιος με την απόφαση αυτή. Η κ. Κατριβάνου έχει ένα πλούσιο κοινοβουλευτικό έργο, ιδιαίτερα στο πεδίο υπεράσπισης των δικαιωμάτων και θα λείψει από το Κοινοβούλιο. Την τιμά η παραίτησή της και πιστεύω ότι ο Γιώργος Κυρίτσης θα την αντικαταστήσει επάξια.
Ακριβώς γιατί ψήφισε επί της αρχής του νομοσχεδίου…
Ήταν μια προσωπική της επιλογή. Τώρα τους λόγους για τους οποίους αποφάσισε να κάνει το α ή το β, νομίζω ότι είναι ένα ερώτημα το οποίο πρέπει να απευθυνθεί στην ίδια, δεν θα ήθελα να είμαι εγώ αυτή που θα την ερμηνεύσω..
Σας είπα ότι η επιλογή να παραιτηθεί ήταν δική της προσωπική επιλογή…
Όχι εγώ καταλαβαίνω ότι ψήφισε επί της αρχής, διαφοροποιήθηκε σε δυο τομείς και ήταν δική της απόφαση να παραιτηθεί.
Στις κοινοβουλευτικές διεργασίες, υπήρξε μια πλήρης εξήγηση και από την πλευρά των υπουργών αλλά και από την πλευρά των βουλευτών που πήραν το λόγο, ως προς τη φιλοσοφία και για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αλλά και για τα βήματα που πρέπει να γίνουν από δω και πέρα με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Οπότε θεωρώ ότι στο βαθμό που ήταν ένα αναγκαίο βήμα, ένα δύσκολο βήμα ναι αλλά και ένα αναγκαίο βήμα για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, αυτή τη στιγμή μπορεί να ανοίξει ένας νέος κύκλος τόσο για το κυβερνητικό έργο όσο και για την ίδια τη χώρα στο βαθμό που θα υπάρξει και η αναμενόμενη λύση για το χρέος με ένα σαφές χρονοδιάγραμμα και μια σαφή δέσμευση από δω και πέρα.
Οπότε θεωρώ ότι τα δύσκολα είναι πίσω μας. Όντως ήταν μια δύσκολη συμφωνία αυτή του Αυγούστου. Η εξειδίκευση των μέτρων και η εφαρμογή τους όντως ήταν εμπροσθοβαρής.
Από δω και πέρα θα κριθούμε νομίζω και από το κατά πόσο θα κατανείμουμε τα βάρη δίκαια , αλλά και από το κατά πόσο το κυβερνητικό έργο στο σύνολό του, όχι δηλαδή μόνο σε όσα αφορά η διαπραγμάτευση, αλλά στο σύνολό του θα είναι και αποτελεσματικό, θα γίνει και ακόμα πιο ταχύ και θα αφορά τομείς όπως η ανάπτυξη και η παραγωγική ανασυγκρότηση, ώστε να μην υπάρχουν οι δυσκολίες της προηγούμενης περιόδου.
Αν πάρουμε όλα τα μνημόνια στη σειρά, ξεκινήσατε από το μνημόνιο του 2010, θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι οι οριζόντιες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, που ήταν ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά και τα πιο βαριά εκείνου του μνημονίου, ήταν εκείνο που έδωσε κι ένα ισοπεδωτικό χαστούκι και στη μεσαία τάξη αλλά και στα χαμηλότερα στρώματα…
Για όλους. Γιατί όπως γνωρίζετε καμία αλλαγή είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα δεν αφήνει ανεπηρέαστο το σύνολο της οικονομίας. Δεν μπορεί να πει κάποιος ότι θα μειώσει τους μισθούς στους δημόσιους υπαλλήλους κι αυτό δεν θα έχει επιπτώσεις στο σύνολο της οικονομίας. Εμείς προσπαθήσαμε, μέσα σε μια πολύ δύσκολη συμφωνία, και με μέτρα τα οποία –έχετε δίκιο- είναι πολύ δύσκολα..
.. Αυτό που προσπαθήσαμε και κάνουμε είναι να έχουν το μικρότερο δυνατό κόστος σε εκείνα τα στρώματα τα οποία επλήγησαν περισσότερο από την κρίση. Κι αν κάτι πέτυχε η συμφωνία του Ιουλίου είναι τα χαμηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα σε σχέση με εκείνα που είχε συμφωνήσει η Ν.Δ. στο δεύτερο μνημόνιο… Όταν έχουμε 0,5% στόχο για το 2016, 1,75% για το 2017 και 3,5% για το 2018, δεν μπορώ να καταλάβω τις αντιδράσεις της ΝΔ τις χθεσινοβραδυνές, όταν η ίδια είχε συμφωνήσει σε 4,2% το 2016 και 4,5% για 2017 και 2018.
Ποια ανάπτυξη;…
Γνωρίζετε καλά ότι μόνο από τις αστοχίες στο πλεόνασμα για το ΄14 θα είχαμε 2 δις περισσότερα μέτρα.. Με πρωτογενή πλεονάσματα τα οποία…
Σας λέω για τη συμφωνία του Ιουλίου και σας λέω ότι η πρώτη επιτυχία της συμφωνίας του Ιουλίου, αυτής της δύσκολης συμφωνίας, ήταν ακριβώς τα χαμηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα…
Πετύχαμε χαμηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα ακριβώς επειδή υπήρξε μια κυβέρνηση η οποία διαπραγματεύτηκε γι αυτά τα χαμηλά πρωτογενή πλεονάσματα. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες κυβερνήσεις οι οποίες έβλεπαν μόνο στο δικό τους το μυαλό ένα success story το οποίο δεν μπορούσαν να το δουν ούτε οι μισθωτοί, ούτε οι συνταξιούχοι. Μιλούσαν για τη βιωσιμότητα του χρέους ενώ όλοι φαντάζομαι κατανοούν ότι το χρέος αυτή τη στιγμή δεν είναι βιώσιμο και γι αυτό το λόγο συμφωνούσαν σε πράγματα τα οποία η οικονομία δεν μπορούσε να σηκώσει...
Η πρώτη αόριστη αναφορά ήταν τον Νοέμβρη του ΄12.. Κι επειδή την έχω μπροστά μου, τι λέει η δήλωση του 2012; Ότι τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ «θα μελετήσουν» «περαιτέρω μέτρα και αρωγή», «εάν αυτό είναι απαραίτητο». Ήταν μια αόριστη δήλωση, την οποία ποτέ δεν προσπάθησε, ακόμα κι αυτήν την αόριστη δήλωση να την αξιοποιήσει η κυβέρνηση της ΝΔ, με τον κ. Σαμαρά να λέει ότι είναι βιώσιμο το χρέος…
Δεν είναι μόνο το χρέος, αλλά καταλαβαίνετε, ότι αν αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα σαφές πλαίσιο κι ένα σαφές χρονοδιάγραμμα και ελάφρυνση του χρέους με αντικειμενικά κριτήρια, τότε θα υπάρχει και ένα καθαρό σήμα και προς τις αγορές και προς τους επενδυτές ότι η οικονομία πράγματι γυρίζει σελίδα.
Στο Ταμείο δεν εντάσσεται το σύνολο της περιουσίας. Εντάσσεται μέρος αυτής και δεν εντάσσεται για ξεπούλημα και ιδιωτικοποίηση, αλλά για αξιοποίηση, με τα έσοδα του Ταμείου να πηγαίνουν κατά 50% στο χρέος, και κατά 50% σε επενδύσεις και ανάπτυξη. Σύμφωνα με το νόμο, το υπουργείο Οικονομικών έχει τον τελικό λόγο για την όποια απόφαση αξιοποίησης. Και θεωρώ ότι και σε αυτό το σημείο η κριτική της αντιπολίτευσης είναι καθόλα υποκριτική. Ειδικά από την πλευρά της ΝΔ, η οποία και άλλαξε και στάση μεσοβδόμαδα, στην αρχή ήταν να υπερψηφίσει το Ταμείο, στη συνέχεια αποφάσισε να το καταψηφίσει –δεν ξέρω τι μεσολάβησε- αλλά σε κάθε περίπτωση ήταν μια υποκριτική στάση. Αυτό που προσπαθούμε πραγματικά να κάνουμε είναι να υπάρξουν έσοδα για την οικονομία από ανάπτυξη και επενδύσεις και όχι να πάμε στην τακτική του ξεπουλήματος, που ήταν η πολιτική απόφαση των προηγούμενων κυβερνήσεων.
Σας είπα και πριν ότι πρέπει να ξεχωρίσουμε το νέο Ταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ. Το νέο Ταμείο έχει γενικότερους στόχους. Το ζητούμενο είναι να συγκεντρωθούν τα περιουσιακά στοιχεία που ορίζει ο νόμος κάτω από μία ενιαία στέγη. Αυτό γίνεται ώστε η διαχείρισή τους να γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει καλύτερη αξιοποίηση, να υπάρχει αύξηση των εσόδων από αποτελεσματικότερη διαχείριση και να υπάρχει και μια μακροπρόθεσμη στρατηγική για την αξιοποίηση..
Ακούστε με λίγο. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν χιλιάδες ακίνητα, των υπουργείων π.χ., τα οποία μένουν εκεί, τα οποία δεν ενοικιάζονται καν..
Σας λέω έναν τρόπο με τον οποίον μπορούν να αξιοποιηθούν ακίνητα, τα οποία μέχρι αυτή τη στιγμή πολλά υπουργεία δεν γνώριζαν καν ποια είναι.
Να επαναλάβω αυτό που είπε και ο ίδιος ο υπουργός χθες. Ότι οι ΔΕΚΟ οι οποίες μπαίνουν αυτή τη στιγμή στο Ταμείο δεν μπαίνουν για να ιδιωτικοποιηθούν, μπαίνουν για να αξιοποιηθούν..
Όχι καθόλου… Γιατί είναι συγκεκριμένος ο νόμος και για να παρθεί η οποιαδήποτε απόφαση θα πρέπει να περάσει από το υπουργείο Οικονομικών. Γι αυτό το λόγο, προσθέτω, ότι στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις, κοινωνικής και εθνικής σημασίας, όπως είναι η ΕΥΔΑΠ.. δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν. Αυτό ακριβώς λέω. Και ο νόμος ο οποίος έχει ψηφιστεί προφυλάσσει έτσι ώστε να μην υπάρξει αυτή η έννοια του ξεπουλήματος με την οποία είμαστε αντίθετοι.
Με 4/5… Ακριβώς αυτό καθιστά δύσκολη την οποιαδήποτε παρέμβαση ενάντια στα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου. Ακριβώς αυτό είναι που προασπίζει το δημόσιο συμφέρον.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ