ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

05/01/2017

Δημ. Παπαδημούλης: Η εκλογολογία βλάπτει την ανάκαμψη της οικονομίας, προσθέτει αβεβαιότητα και δεν υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον

Δημ. Παπαδημούλης: Η εκλογολογία βλάπτει την ανάκαμψη της οικονομίας, προσθέτει αβεβαιότητα και δεν υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον



Αποσπάσματα συνέντευξης του Δημ. Παπαδημούλη στον ρ/σ «Στο Κόκκινο»

Μιλώντας σήμερα στον ρ/σ "Στο Κόκκινο" (Κ. Σαββόπουλο), ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, δήλωσε τα εξής:

Σε μια εποχή μεγάλης αστάθειας και αβεβαιότητας, στην Ευρώπη και στη γειτονιά μας, η ολοκλήρωση της 2ης αξιολόγησης δεν συμφέρει μόνο την Ελλάδα αλλά και τους δανειστές

Τα 77 από τα 80 προαπαιτούμενα της 2ης αξιολόγησης έχουν ήδη κλείσει και οι διαφορές που απομένουν είναι απολύτως γεφυρώσιμες, σε πολιτικό και τεχνικό επίπεδο. Κατά συνέπεια, όλες οι πλευρές θα πρέπει να επιταχύνουν, ώστε να μην υπάρξει καθυστέρηση και εμπλοκή στην ολοκλήρωση της 2ης αξιολόγησης.

Έχουμε στις 12 Ιανουαρίου το EuroWorking Group και στις 26 του ίδιου μήνα το επόμενο Eurogroup. Είναι εφικτό -αν και όχι πολύ εύκολο- να ολοκληρωθεί αυτό το πακέτο μέχρι τις 26 Ιανουαρίου. Αν αυτό δεν συμβεί πρέπει να γίνουν αποφασιστικά βήματα σε αυτό το Eurogroup, ώστε στο αμέσως επόμενο που είναι το Φεβρουάριο -ή και σε ένα έκτακτο- να κλείσει αυτό το πακέτο.

Αυτό, σε μια εποχή μεγάλης αστάθειας και αβεβαιότητας, και στην Ευρώπη και στη γειτονιά μας, δεν συμφέρει μόνο την Ελλάδα αλλά και τους δανειστές μας, οι οποίοι στη μεγάλη τους πλειοψηφία επιθυμούν την ολοκλήρωση της 2ης αξιολόγησης, χωρίς εμπλοκή. Έχουν ήδη αρκετούς πονοκεφάλους και δεν χρειάζεται να προστεθεί και ο ελληνικός... Οτιδήποτε ενισχύει τη σταθερότητα και τη βεβαιότητα στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή συμφέρει τους πάντες.

Αυτό που έχει τώρα σημασία είναι να προχωρήσουμε σε αυτόν τον οδικό χάρτη που έχει προσδιοριστεί και οδηγεί σε εκλογές το 2019, χωρίς μνημόνια.

Το ΔΝΤ θα πρέπει να σταματήσει να φορτώνει τις δικές του καθυστερήσεις στην πλάτη των Ελλήνων και να προσδιορίσει τον ακριβή του ρόλο

Το ΔΝΤ δεν το έφερε η κυβέρνηση Τσίπρα στην Ευρώπη, ούτε μπορεί να το διώξει μόνη της. Και η συμφωνία του 3ου μνημονίου περιλαμβάνει τη συμμετοχή του ΔΝΤ στην εφαρμογή του προγράμματος.

Άρα το ζητούμενο τώρα είναι: Θα μείνει στο πρόγραμμα με πλήρη συμμετοχή και χρηματοδοτική; Αυτό απαιτεί να προσαρμοστεί στις προδιαγραφές του 3ου μνημονίου, το οποίο έχει συμφωνεί εδώ και 1,5 χρόνο και έχει ήδη υλοποιηθεί κατά 80%. Θέλει να παραμείνει σε ρόλο τεχνικού συμβούλου χωρίς χρηματοδοτική συμμετοχή; Δικός τους λογαριασμός. Ας το αποφασίσουν, αλλά χωρίς να φορτώνουν τις δικές τους καθυστερήσεις και τη δική τους αμφιθυμία στην πλάτη των Ελλήνων.

Σε ό,τι αφορά στον κ. Σόιμπλε, ο οποίος θέλει οπωσδήποτε το ΔΝΤ στο πιλοτήριο του 3ου προγράμματος, θα πρέπει να δει τα θέματα ρεαλιστικά, γιατί έχει μια αντίφαση να αντιμετωπίσει. Από τη μια, θέλει το Ταμείο με πλήρη συμμετοχή αλλά λέει ένα ξερό «όχι» και στα δύο αιτήματα του ΔΝΤ για μεγαλύτερη ελάφρυνση του χρέους και προσδιορισμό από τώρα των μεσοπρόθεσμων μέτρων με μεγαλύτερη σαφήνεια και για χαμηλότερα ρεαλιστικά πρωτογενή πλεονάσματα  μετά το 2018.

Μία δυνατότητα είναι να τα βρουν μεταξύ τους στα μισά του δρόμου. Αυτό που δεν είναι δυνατό και παραδεκτό από κανέναν Έλληνα κυβερνήτη και από την πλειοψηφία των Ευρωπαίων δανειστών είναι να αθροίζουν την αδιαλλαξία τους, φορτώνοντας το κόστος αυτής της καθυστέρησης στις πλάτες της ελληνικής κοινωνίας.

Η εκλογολογία βλάπτει την ανάκαμψη της οικονομίας, προσθέτει αβεβαιότητα και δεν υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον. Οι μόνοι που έχουν συμφέρον από τις πρόωρες εκλογές είναι τα διαπλεκόμενα συμφέροντα και οι πιο έξαλλοι κύκλοι στην αξιωματική αντιπολίτευση

Από τη στιγμή που όλοι, και οι δανειστές, θέλουμε το τρίτο μνημόνιο να είναι και το τελευταίο, πρέπει το τρίτο μνημόνιο, που τελειώνει τον Αύγουστο του 2018, να επιτρέψει στην Ελλάδα να μπορεί να δανείζεται από τις αγορές όπως και τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της Ευρωζώνης.

Και για να το πετύχουμε αυτό δεν πρέπει να χάσουμε το momentum. Που σημαίνει Μάρτιο, το αργότερο Απρίλιο, πρέπει όχι απλά να έχουμε τελειώσει με τη 2η αξιολόγηση αλλά και να έχει ενταχθεί η Ελλάδα στο πρόγραμμα Ποσοτικής Χαλάρωσης. Μόνο έτσι «βγαίνει» το πρόγραμμα και οι μεγάλες θυσίες των Ελλήνων έχουν αρχίσει και αποδίδουν καρπούς, με θετικές προοπτικές για τα επόμενα τρία χρόνια για την ελληνική οικονομία.

Ο κ. Στουρνάρας προβλέπει ρυθμούς ανάπτυξης για το 2017, το 2018 και το 2019 της τάξης του 3% και φυσικά ταχύτερη μείωση της ανεργίας. Αυτός ο στόχος συμφέρει και τη χώρα και την κοινωνία.  Οι μόνοι που θα ήθελαν να τον ανακόψουν με πρόωρες εκλογές είναι τα διαπλεκόμενα συμφέροντα, που βλέπουν να ανοίγουν υποθέσεις που τους αφορούν, είτε αφορούν τη Novartis, είτε ανακατατάξεις στον εκδοτικό χάρτη. 

Η εκλογολογία βλάπτει την ανάκαμψη της οικονομίας, προσθέτει αβεβαιότητα και δεν υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον. Το αίτημα για εκλογές δεν το θέλει η σαφής πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών και πιστεύω ότι αυτό έχει αρχίσει να το συνειδητοποιεί και η ηγεσία της ΝΔ, καθώς δεν φωνάζουν πια τόσο δυνατά για εκλογές όσο πριν από μερικές εβδομάδες. Οι μόνοι που έχουν συμφέρον από τον στόχο των πρόωρων εκλογών είναι τα διαπλεκόμενα συμφέροντα και οι πιο έξαλλοι κύκλοι στην αξιωματική αντιπολίτευση.

Κατά τη γνώμη μου, η εκλογολογία δεν πρέπει να τροφοδοτείται ούτε με την έννοια των σεναρίων από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ και των κυβερνητικών στελεχών. Ο στόχος, όπως έχει τεθεί από την κυβέρνηση, τον πρωθυπουργό και τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι σαφής: Εκλογές το 2019, τελεία και παύλα. Θεωρώ λάθος ηγετικά ή κυβερνητικά στελέχη του κόμματος να αναπτύσσουν σενάρια και θεωρίες περί εκλογών μέσα στο 2017.

Δεν πρέπει να χαθεί αυτή η ευκαιρία για την επίλυση του Κυπριακού - Η Ε.Ε. οφείλει να παίξει πιο ενεργό ρόλο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει να παίξει πιο ενεργό ρόλο για την επίλυση του Κυπριακού και ιδιαίτερα στα θέματα της ασφάλειας και των εγγυήσεων. Η Κυπριακή Δημοκρατία είναι εδώ και 12 χρόνια μέλος της Ε.Ε. και έχουν συμφέρον όχι μόνο ο ελληνισμός, οι Ελληνοκύπριοι και οι Τουρκοκύπριοι, αλλά και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ασφάλεια κι η σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή από μια δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού, με βάση τους κανόνες και τις αρχές της διζωνικής-δικοινοτικής Ομοσπονδίας. Υπάρχουν δυνατότητες για μια τέτοια λύση, χωρίς να υποτιμώ τις δυσκολίες.

Θεωρώ ευνοϊκή συγκυρία ότι έχουμε δύο ηγέτες, τον Αναστασιάδη και τον Ακιντζί, που θέλουν λύση, ότι το βασικό κόμμα της αντιπολίτευσης, το ΑΚΕΛ, θέλει επίσης λύση κι είναι σταθερό σε αυτή τη γραμμή, αλλά και το ότι στην Αθήνα έχουμε την κυβέρνηση Τσίπρα, η οποία είναι προσανατολισμένη σε λύση, στηρίζοντας τη γραμμή του ΑΚΕΛ, σε άριστη συνεργασία με τον πρόεδρο Αναστασιάδη.

Βλέπω, επίσης, ότι δεν παίζουν ψηφοθηρικά αντιπολιτευτικά παιχνίδια στο θέμα του Κυπριακού, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, η ΝΔ και ο Κυρ. Μητσοτάκης, το οποίο καταγράφω στα θετικά. Ο αστάθμητος παράγοντας είναι ο Ερντογάν. Πιστεύω όμως ότι υπάρχει σημαντικό συμφέρον, με προστιθέμενη αξία και για την οικονομία και για τη σταθερότητα της περιοχής, από την επίλυση του Κυπριακού. Και νομίζω ότι αυτή η ευκαιρία δεν πρέπει να χαθεί.

Δεν πιστεύω ότι σε λίγες μέρες στη Γενεύη θα ολοκληρωθεί η λύση. Το ζητούμενο είναι να γίνουν τα πρώτα σημαντικά θετικά βήματα και να χαραχτεί ένας οδικός χάρτης, ο οποίος θα οδηγήσει στη λύση. Γιατί αν χαθεί και αυτή η ευκαιρία, τότε θα έχουμε την οριστικοποίηση της Κατοχής και της διχοτόμησης, που είναι η χειρότερη λύση και για την Κύπρο και για τον ελληνισμό και για τα συμφέροντα της ευρύτερης περιοχής.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ