ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

29/07/2019

Ν. Σαντορινιός: Να μας κάνει γνωστές τις προθέσεις της η ΝΔ για το τι μέλλει γενέσθαι για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας

Ν. Σαντορινιός: Να μας κάνει γνωστές τις προθέσεις της η ΝΔ για το τι μέλλει γενέσθαι για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας



Να μας κάνει γνωστές τις προθέσεις της η ΝΔ για το τι μέλλει γενέσθαι για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας - Πλήρης ιδιωτικοποίηση ή παραχωρήσεις δραστηριοτήτων

Δήλωση του βουλευτή Δωδεκανήσου και τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ

Της ανακοίνωσης της συνάντησης του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τον Πρόεδρο και στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ το οποίο και διαχειρίζεται τα ζητήματα των υποπαραχωρήσεων των 10 λιμανιών της χώρας, ακολούθησε σειρά δημοσιευμάτων που κάνουν λόγο για σενάρια πώλησής τους.
Δεδομένου του θολού τοπίου όπου έχει δημιουργηθεί, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο αρμόδιος Υπουργός Ναυτιλίας οφείλουν να τοποθετηθούν και να ενημερώσουν τον ελληνικό λαό και την Βουλή σχετικά με τις πραγματικές τους προθέσεις για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας μας, ειδάλλως αναμένουμε άμεσα την ολοκλήρωση των μελετών αξιολόγησης που είχαν ξεκινήσει επί ΣΥΡΙΖΑ και αποτελούν μέρος της διαδικασίας παραχώρησης δραστηριοτήτων.
Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, μέσα σε ένα άναρχο περιβάλλον που είχε αφήσει η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, θέσπισε το πλαίσιο των υποπαραχωρήσεων επιτυγχάνοντας, όχι μόνο τη διατήρηση των Οργανισμών Λιμένα σε δημόσιο έλεγχο εξασφαλίζοντας τα συμφέροντα της χώρας, αλλά και δίνοντας ευκαιρίες προσέλκυσης ιδιωτών επενδυτών, οι οποίοι έχουν ειδική γνώση σε συγκεκριμένη δραστηριότητα και μπορούν να αναπτύξουν επιτυχημένες δράσεις στον τομέα τους.
Η αντίθετη επιλογή, αυτής της πλήρους ιδιωτικοποίησηςδεν είναι μόνο αντίθετη με την υφιστάμενη νομοθεσία και το εθνικό συμφέρον, αλλά αντίκειται στις ευρωπαϊκές πρακτικές και τη διεθνή πραγματικότητα. 80% των Ευρωπαϊκών λιμένων λειτουργούν με μοντέλα υποπαραχωρήσεων, ενώ μόλις το 4% με καθεστώς πλήρους ιδιωτικοποίησης, και αυτό γιατί η πώληση ολόκληρου του πακέτου μετοχών τον μόνο που ωφελεί είναι ο ένας και μοναδικός ιδιώτης επιχειρηματίας που θα εγκαταστήσει ένα μονοπώλιο σε υποδομές με δημόσιο ενδιαφέρον, εις βάρος των τοπικών κοινωνιών, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, του ανταγωνισμού και της εθνικής Οικονομίας.
Τα σημαντικά θετικά οικονομικά και εμπορικά αποτελέσματα των λιμανιών των τελευταίων χρόνων δείχνουν ότι οι διοικήσεις τους, υιοθετώντας μια διαφορετική φιλοσοφία διαχείρισης, πέτυχαν στο στόχο τους, μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον, αναδεικνύοντας τις σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές τους. Το Θατσερικό μοντέλο της πλήρους ιδιωτικοποίησης για την Ευρώπη ανήκει στο παρελθόν και αν η ΝΔ σκέφτεται να είναι η μόνη χώρα, ανάμεσα στα 28 κράτη- μέλη, που θα το επαναφέρει οφείλει να το ξεκαθαρίσει πρώτα και κύρια στις 10 τοπικές κοινωνίες.Πειραματισμοί με ξεπερασμένα μοντέλα του παρελθόντος δεν χωράνε σε ένα τόσο κρίσιμο τομέα της οικονομίας, ιδίως τώρα που η Ελλάδα είχε αρχίσει να ανακάμπτει.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ