ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

18/10/2019

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την έγκριση ολιγομελών τμημάτων ομάδων προσανατολισμού σε ΓΕΛ της Θεσσαλονίκης

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την έγκριση ολιγομελών τμημάτων ομάδων προσανατολισμού σε ΓΕΛ της Θεσσαλονίκης



ΕΡΩΤΗΣΗ


Προς
Την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Έγκριση ολιγομελών τμημάτων ομάδων προσανατολισμού σε ΓΕΛ της Θεσσαλονίκης

Έχει περάσει ήδη ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και εκτός από τα κενά και τις ελλείψεις, που καθημερινά παρουσιάζονται σε αρκετά σχολεία στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα, ιδιαίτερη ανησυχία προκαλούν φαινόμενα, όπως η μη έγκριση ή ξαφνική διακοπή, σε αρκετά ΓΕΛ, της λειτουργίας Τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού.
Στην δυσμενή αυτή κατάσταση βρίσκονται σήμερα τουλάχιστον 9 ΓΕΛ στην ευρύτερη περιφέρεια του νομού Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικά το πρόβλημα εντοπίζεται στα :
1) ΓΕΛ Αδένδρου 2) ΓΕΛ Καλοχωρίου 3) ΓΕΛ Αγ. Γεωργίου (Ασπροβάλτα)  4) ΓΕΛ Μαδύτου  5) ΓΕΛ Ρεντίνας (Σταυρός) 6) ΓΕΛ Καλλινδοίων (Ζαγκλιβέρι)  7) 3ο Γυμνάσιο Λαγκαδά με Λυκειακές Τάξεις (Κολχικό) 8) ΓΕΛ Σοχού  9) 2ο ΓΕΛ Κουφαλίων.

Το πρόβλημα, μάλιστα, αποκτά ιδιαίτερες διαστάσεις επειδή αφορά κυρίως μαθητές Λυκείου, οι οποίοι προετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις και εξαιτίας των δυσλειτουργιών αυτών χάνουν σημαντικές ώρες διδασκαλίας και ενίσχυσης, αδυνατώντας ουσιαστικά να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις και τον ανταγωνισμό. Η μεταφορά τους σε νέο σχολικό περιβάλλον δυσχεραίνει τόσο την προσαρμογή τους όσο και την παρακολούθηση μαθημάτων, καθώς είναι φυσικό να μην συμβαδίζουν στη διδακτέα ύλη.
Οι μαθητές των εν λόγω σχολείων δεν έχουν πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα καμία ώρα διδασκαλίας σε βασικά μαθήματα, όπως τη Χημεία, τα Μαθηματικά και την Πληροφορική, γεγονός που τους θέτει εκτός συναγωνισμού σε σχέση με τους συνυποψήφιούς τους ή τους εξωθεί σε φροντιστηριακή διδασκαλία και οικονομική αφαίμαξη.
Για παράδειγμα, στην περίπτωση του ΓΕΛ Αγίου Γεωργίου, το 1/3 της δυναμικής των μαθητών του, δηλαδή 11 μαθητές της Β’ Λυκείου και 18 μαθητές της Γ’ Λυκείου, κινδυνεύουν με υποχρεωτική δυσμενή μετεγγραφή σε γειτονικό σχολείο σε περίπτωση μη λειτουργίας των ολιγομελών τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού.
Η απόφαση για το ΓΕΛ Αγίου Γεωργίου, όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου, είναι προδιαγεγραμμένη, καθώς με έγγραφο της Δ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης γνωστοποιείται ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας δεν προτίθεται να εγκρίνει τη λειτουργία τμημάτων Ο.Π., μεταξύ άλλων και στο συγκεκριμένο ΓΕΛ. Επίσης σημειώνεται ότι δεν εγκρίνονται από τη Διεύθυνση και νέες πιστώσεις για αναπληρωτές καθηγητές, με αποτέλεσμα τα κενά διδασκαλίας να εντείνονται συνεχώς.
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του εν λόγω ΓΕΛ έγκαιρα και ήδη από την έναρξη του σχολικού έτους ενημέρωσε τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για τα υπάρχοντα κενά διδασκαλίας στα μαθήματα της Χημείας, των Μαθηματικών, της Πληροφορικής, αλλά και της Οικονομίας - Κοινωνιολογίας. Ωστόσο, τα κενά παραμένουν λόγω και της μετακίνησης καθηγητών σε άλλα σχολεία ή της απουσίας τους με πολύμηνη άδεια.
Χωρίς τη λειτουργία τμημάτων Ο.Π. δεκάδες μαθητές εξαναγκάζονται σε μετακίνηση σε γειτονικά σχολεία, χωρίς να συνυπολογίζεται το πλήθος παραμέτρων που δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία (ιδίως όταν πρόκειται για σχολεία εκτός του αστικού ιστού της πόλης).
Το πρόβλημα επιτείνεται καθώς δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη για τη μεταφορά – μετακίνηση των μαθητών από την Περιφέρεια. Συνεπώς, η τυχόν προκήρυξη διαγωνισμού θα προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερη καθυστέρηση και ταλαιπωρία στους μαθητές, αλλά και πρόσθετες δαπάνες. Σε όλα αυτά πρέπει φυσικά να προσμετρηθεί και ο παραγωγικός χρόνος, που θα χάνουν εκ των πραγμάτων οι μαθητές, για τη συνεχή μετακίνησή τους σε γειτονικά σχολεία.
Επιπρόσθετα, σε όμορους δήμους και γειτονικά σχολεία δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή για την υποδοχή και νέων μαθητών, καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες διδασκαλίας.
Σημαντική παράμετρος είναι ότι η υποχρεωτική ένταξη των μαθητών σ’ ένα νέο σχολικό περιβάλλον θα λειτουργήσει περισσότερο ανασταλτικά και αντιπαιδαγωγικά, καθώς ούτε σε ίδιο επίπεδο βρίσκονται στη διδακτέα ύλη, ούτε εύκολη θα είναι η διαδικασία ενσωμάτωσης και αφομοίωσής τους μέσα σε λίγους μήνες.
Επειδή, η παροχή δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης με ίσους όρους είναι συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας και δικαίωμα όλων.
Επειδή, η παρεμπόδιση της εκπαίδευσης και ιδίως σε κρίσιμες βαθμίδες και διδακτικά έτη, λ.χ. για μαθητές που προετοιμάζονται για πανελλήνιες εξετάσεις, είναι και αντισυνταγματική και αντιπαιδαγωγική.
Επειδή, η Πολιτεία οφείλει έγκαιρα να μεριμνά για όποια προβλήματα ανακύπτουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και για την άμεση εξεύρεση λύσεων επωφελών για όλους.
Ερωτάται η κα Υπουργός
Τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να καλυφθούν τα κενά διδασκαλίας στο ΓΕΛ Αγίου Γεωργίου Θεσσαλονίκης, αλλά και να εγκριθεί η λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων Ο.Π. ώστε οι μαθητές να μπορούν να μετέχουν κανονικά στην εκπαιδευτική διαδικασία;

Οι ερωτώντες βουλευτές

ΑΥΓΕΡΗ ΘΕΟΔΩΡΑ (ΔΩΡΑ)

ΑΒΡΑΜΑΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ

ΒΕΤΤΑ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ)

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

ΦΑΜΕΛΛΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ

ΦΙΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΧΡΗΣΤΙΔΟΥ ΡΑΛΛΙΑ



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ