ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

04/11/2019

Τμήμα Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ: Η προσέλκυση επενδύσεων απαιτούν σοβαρή αντιμετώπιση και δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα

Τμήμα Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ: Η προσέλκυση επενδύσεων απαιτούν σοβαρή αντιμετώπιση και δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα



Ο κ. Μητσοτάκης δημιουργεί προσδοκίες για επενδύσεις 1 δις από την COSCO την ίδια στιγμή που η ΕΣΑΛ ζητάει υποβολή ενημερωμένου Master Plan για να δοθεί έγκριση στις ήδη υποβληθείσες επενδύσεις

 

Ποιο είναι άραγε το περιεχόμενο των επενδύσεων του 1 δις από την COSCO, στις οποίες αναφέρθηκε με μεγάλη ευκολία ο κ. Μητσοτάκης στην Κίνα; Η ευχέρεια με την οποία ο κ.Μητσοτάκης και τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας ανακοινώνουν επενδύσεις εκατομμυρίων ή δισεκατομμυρίων χωρίς να δίνουν περιεχόμενο, όχι μόνο παραπλανά τον ελληνικό λαό αλλά εκθέτει τη χώρα στο εξωτερικό.

Ειδικότερα, σε ότι αφορά στην COSCO, το πάθημα φαίνεται ότι δεν τους έγινε μάθημα.

Προεκλογικά δεσμεύονταν ότι μόλις η ΝΔ σχηματίσει κυβέρνηση θα εγκριθεί το master plan, το οποίο όμως είχε ήδη εγκριθεί ως προς τις υποχρεωτικές επενδύσεις ενώ είχαν γίνει αποδεκτές οι πρόσθετες επενδύσεις. Στο ίδιο σημείο είμαστε και σήμερα, οπότε αδυνατούμε να αντιληφθούμε τις πρόσφατες δηλώσεις του κ.Μητσοτάκη από την Κίνα όπου αναφέρει ότι υλοποίησε την προεκλογική του δέσμευση.

Στη συνέχεια περιχαρείς ανακοίνωναν στα τέλη Αυγούστου την πραγματοποίηση πρόσθετων επενδύσεων 200 εκατομμυρίων ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά, οι οποίες τελικά είτε αποσύρθηκαν είτε δεν έγιναν δεκτές από την ΕΣΑΛ, μετά και τις δίκαιες αντιδράσεις των εργαζομένων, των παραγωγικών φορέων και της αυτοδιοίκησης.

Σε πανηγυρικούς τόνους με δελτία τύπου στα τέλη Σεπτεμβρίου και στις αρχές Οκτωβρίου, ανακοίνωσαν την έγκριση του Master Plan και επενδύσεων 600 εκατ. ευρώ, ενώ η Απόφαση της ΕΣΑΛ που αναρτήθηκε στις 29 Οκτωβρίου ορθά καλεί σε υποβολή νέου, διορθωμένου Master Plan, προκειμένου αυτό να εγκριθεί. Συγκεκριμένα η Απόφαση αναφέρει ότι η ΟΛΠ στη βάση των παρατηρήσεων της ΕΣΑΛ«: καλείται να υποβάλει στη Γενική Γραμματεία Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων ενημερωμένο Master Plan, προκειμένου να εκδοθεί η προβλεπόμενη απόφαση έγκρισης του Master Plan η οποία θα δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης». Άρα έγκριση MASTER PLAN με επενδύσεις 600 εκατ. δεν υφίσταται.

Τελικά, παρά τα όσα δηλώνει η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, εγκρίσεις έχουν δοθεί μέχρι σήμερα μόνο για τις υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 300 περίπου εκατ. ευρώ, κατά τη θητεία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, η Απόφαση έγκρισης των οποίων έχει δημοσιευτεί σε ΦΕΚ με παραγγελία του τότε Γενικού Γραμματέα Λιμένων, ενώ για τις υπόλοιπες αναμενόταν η υποβολή νέου Master Plan από τον ΟΛΠ, το οποίο υποβλήθηκε κατά τη θητεία της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη και ο ίδιος προσωπικά οφείλουν να καταλάβουν ότι το θέμα της προσέλκυσης επενδύσεων καθώς και η αξιοποίηση τους προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας απαιτούν σοβαρή αντιμετώπιση και δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ