ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

14/01/2020

Ν. Φίλης: Από την «πίσω πόρτα» η συμμετοχή σε διαγωνισμούς του δημοσίου, αποφοίτων κολεγίων χωρίς αναγνώριση

Ν. Φίλης: Από την «πίσω πόρτα» η συμμετοχή σε διαγωνισμούς του δημοσίου, αποφοίτων κολεγίων χωρίς αναγνώριση



Σημεία συνέντευξης του τομεάρχη Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ, στον ρ/σ «Στο Κόκκινο 101,5» στον Νίκο Σβέρκο

Από την «πίσω πόρτα» η συμμετοχή σε διαγωνισμούς του δημοσίου, αποφοίτων κολεγίων χωρίς αναγνώριση - καίριο ζήτημα αντισυνταγματικότητας - θίγονται εκατοντάδες χιλιάδες απόφοιτοι ελληνικών πανεπιστημίων

Μεθόδευση υποβάθμισης των πανεπιστημίων με περαιτέρω υποχρηματοδότηση και δημιουργία χώρου για «μπίζνες» από «κολεγιάρχες» επιδιώκει η κυβέρνηση Μητσοτάκη με το νομοσχέδιο που κατέθεσε, πρόκειται για μικρή ρωγμή που σύντομα θα γίνει μεγάλη πόρτα που θα υποβαθμίσει και την εκπαίδευση και το δικαίωμα των νέων με πτυχίο ΑΕΙ να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς του Δημοσίου, είπε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης.

 

«Φάνηκε, ήταν έτοιμη από παλιά» η κυβέρνηση, «βασική της επιδίωξη είναι η συρρίκνωση και υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης … να σταλούν πελάτες σε “κολέγια” που ουσιαστικά είναι ΙΙΕΚ … είναι προσπάθεια να γίνει η μόρφωση ακριβή, ακριβότερη από ό,τι είναι ήδη. Και να εκχωρηθεί ένα κομμάτι στην ιδιωτική εκπαίδευση», είπε ο κ. Φίλης σχολιάζοντας το περιεχόμενο του νομοσχεδίου που μεθοδεύει εξίσωση του πτυχίου ΑΕΙ με αυτό του παραρτήματος ξένου κολεγίου στην Ελλάδα. Σημείωσε μάλιστα ότι «είναι μία προσπάθεια που συνδυάζεται με διεθνείς επαφές της κ. Κεραμέως κατά την επίσκεψη Μητσοτάκη στις ΗΠΑ … κύκλοι ενδιαφέρονται να “στήσουν μαγαζάκια” στην Ελλάδα, υποβαθμισμένα “κολέγια”, να κάνουν ανάλογες μπίζνες με Έλληνες “κολεγιάρχες”».


«”Φυτεύει” στο νομοσχέδιο μία διάταξη», όπως είπε, «με την οποία απόφοιτοι κολλεγίων που δεν έχουν αναγνωριστεί από τον ΔΟΑΤΑΠ οι ακαδημαϊκοί τους τίτλοι, όπως συνέβαινε ως τώρα, θα έχουν την δυνατότητα ως πανεπιστημιακής μόρφωσης υποψήφιοι να παίρνουν μέρος στον διαγωνισμό για τους διορισμούς στο Δημόσιο. Ουσιαστικά, αυτό σημαίνει αμφισβήτηση του Συντάγματος, που προβλέπει ότι τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα είναι δημόσια και όποια του εξωτερικού είναι ομοταγή πρέπει να περνούν από διαδικασία κρίσης … προσπαθούν να δημιουργήσουν τετελεσμένο νομικό, ώστε οποιοσδήποτε με αδιαβάθμητο τίτλο κολεγίου από το εξωτερικό, με βάση μία ασαφή επαγγελματική αναγνώριση, να μπορεί να παίρνει μέρος σε διαγωνισμούς για το Δημόσιο. Τώρα, είναι μικρή ρωγμή, σύντομα θα γίνει μεγάλη πόρτα που θα υποβαθμίσει και την εκπαίδευση και το δικαίωμα των νέων να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς του Δημοσίου».


Προέβλεψε μάλιστα ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη «σύντομα θα ξηλώσει το νόμο για την προστασία των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία, δηλαδή την προστασία του δικαιώματος των παιδιών σε μία αξιόπιστη εκπαίδευση … αξιόπιστη εκπαίδευση σημαίνει διασφάλιση του δικαιώματος του καθηγητή να κάνει το μάθημα χωρίς παρεμβάσεις από τον σχολάρχη».


Επανερχόμενος στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε, ο κ. Φίλης σημείωσε ότι «η νέα Αρχή Πιστοποίησης των πανεπιστημίων … δεν είναι στην ουσία αξιολόγηση αλλά διαφοροποίηση, προσπάθεια να δημιουργηθούν στο μέλλον πολλές κατηγορίες πανεπιστημίων στην χώρα … συνδυάζει την αξιολόγηση με την χρηματοδότηση σε συνθήκες που υποχρηματοδοτούνται τα πανεπιστήμια στην χώρα μας… κατά την περίοδο της κρίσης μειώθηκε η χρηματοδότηση κατά 45%… και τώρα κόβει 20% από πανεπιστήμια με βάση την “αξιολόγηση”… αντί να αναβαθμίσει την χρηματοδότηση, την υποβαθμίζει».


Καυτηρίασε επίσης την θέσπιση ξεχωριστών κριτηρίων αξιολόγησης των πανεπιστημίων, για έρευνα, εκπαίδευση ή εξωστρέφεια. «Αν κάτι χαρακτηρίζει το πανεπιστήμιο είναι αυτή η σύνδεση έρευνας και εκπαίδευσης… δεν υπάρχει πανεπιστήμιο που δεν αναπαράγεται από μόνο του, μέσω της έρευνάς του… κάνει χρήση των γνώσεων που παράγονται με την έρευνα από το ίδιο και άλλα πανεπιστήμια… θα πάμε προοπτικά σε πολλών κατηγοριών πανεπιστήμια, δηλαδή σε υποβάθμιση των πανεπιστημίων», όπως τόνισε.

Σε θεσμικό επίπεδο, «η νέα αρχή στην ουσία ορίζεται από το υπουργικό συμβούλιο και ο πρόεδρος είναι υπερυπουργός. Στην ουσία, έχουμε μεταφορά αρμοδιοτήτων από την νόμιμη, εκλεγμένη κυβέρνηση, σε ένα όργανο μη νομιμοποιημένο πολιτικά, που θα είναι δήθεν τεχνοκρατών, αλλά στην ουσία θα λαμβάνει πολιτικές αποφάσεις χωρίς να επωμίζεται η κυβέρνηση το πολιτικό κόστος από αυτές τις αποφάσεις», όπως σημείωσε ο κ. Φίλης, προειδοποιώντας ότι «σύντομα, θα δημιουργηθούν συνθήκες κρίσης στα ελληνικά πανεπιστήμια», προειδοποίησε, η κυβέρνηση «πιάνει το νήμα από το νόμο Διαμαντοπούλου … προχωράει εκεί που δεν τόλμησαν τότε, στην εκχώρηση στον ιδιωτικό τομέα του δικαιώματος των παιδιών στην μόρφωση».


Εξάλλου, ο ίδιος σχολίασε το γεγονός ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη που κόβει την χρηματοδότηση στα πανεπιστήμια δίνει 2 εκατ. ευρώ ετησίως στο Θεολογικό Κολλέγιο της Βοστώνης, «όσα δίνουμε σε μεγάλα πανεπιστήμια όπως το Ιόνιο ή το Πελοποννήσου, με χιλιάδες φοιτητές και πολλούς καθηγητές, τα δίνουμε μονοκοπανιά για 80 φοιτητές και 20 καθηγητές, για ένα κολλέγιο που με βάση τα επίσημα στοιχεία των αμερικανικών Αρχών μαστίζεται από διαφθορά και κακοδιαχείριση... υπάρχει έρευνα του υπουργείου Παιδείας της Πολιτείας της Μασαχουσέτης... και προειδοποίηση ότι θα αφαιρέσει από αυτό το κολέγιο την δυνατότητά του να δίνει ακαδημαϊκούς τίτλους... και σε αυτή την φάση έρχεται ο κ. Μητσοτάκης και δίνει 2 εκατ. ευρώ χωρίς όρους καν, χάρισμα... είναι κάτι σαν ψηφοθηρία ... είναι ντροπή αυτή η αντιμετώπιση της ομογένειάς μας στην Αμερική».

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ