ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

06/05/2020

Επίκαιρη ερώτηση του Χάρη Μαμουλάκη με θέμα «Η σημασία του σχεδιασμού της κυβέρνησης για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού»

Επίκαιρη ερώτηση του Χάρη Μαμουλάκη με θέμα «Η σημασία του σχεδιασμού της κυβέρνησης για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού»



Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χάρης Μαμουλάκης, με θέμα: «Η σημασία του σχεδιασμού της κυβέρνησης για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού».

Όπως αναφέρει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, στην παρούσα συγκυρία, οι οικονομικές επιπτώσεις και το πακέτο μέτρων που θα υιοθετήσει κάθε κυβέρνηση προκειμένου να περιορίσει την έκταση και το βάθος της επερχόμενης ύφεσης βρίσκονται στο επίκεντρο της επικαιρότητας.

Σε πρόσφατη έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής γίνεται αναφορά στην επίδραση των μέχρι σήμερα εξαγγελθέντων μέτρων, δεδομένου ότι η δαπάνη γίνεται είτε με μεταβιβάσεις είτε με αναστολές φόρων που δεν επηρεάζουν άμεσα το ΑΕΠ. Για τον σχεδιασμό των εν λόγω παρεμβάσεων, το κριτήριο του βαθμού επίδρασής τους στο Α.Ε.Π. κρίνεται ως μείζονος σημασίας. Στο ίδιο πνεύμα, το ΚΕΠΕ, επισημαίνει τον κομβικό ρόλο του Δημοσίου Τομέα για τον περιορισμό της ύφεσης, τονίζοντας ότι οι μοναδιαίες πολλαπλασιαστικές επιδράσεις των κρατικών δαπανών στο Α.Ε.Π. και στην απασχόληση δύναται να αντισταθμίσουν σημαντικό μέρος των αρνητικών επιπτώσεων της πανδημίας στην ελληνική οικονομία.

Υπό το πρίσμα των ανωτέρω, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει πως η σημασία υλοποίησης μεγάλων έργων υποδομών, μεταξύ των οποίων και αυτού του ΒΟΑΚ, κρίνεται ως εξέχουσας σημασίας. Για το εν λόγω έργο, η απελθούσα κυβέρνηση είχε προχωρήσει τον σχεδιασμό και τις διαδικασίες κατά τα οριζόμενα στο ν.4412/2016, ωστόσο, σύμφωνα με τις δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού κ. Καραμανλή, δεν είχε προχωρήσει παρά στη δημοπράτηση "... μιας ιδέας με κάτι σκίτσα". Ο κ. Υπουργός έχει δηλώσει ότι η μελετητική ωρίμανση του έργου προχωράει και εντός του καλοκαιριού θα είναι έτοιμες οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Όσον αφορά το χρηματοδοτικό εργαλείο που θα χρησιμοποιηθεί, ο κ. Υπουργός μεταθέτει χρονικά τη γνωστοποίηση του μέχρι το τέλος του τρέχοντος εξαμήνου. Τέλος, ο κ. Υπουργός δήλωσε ότι είναι πολιτική απόφαση της κυβέρνησης και δέσμευση του πρωθυπουργού το έργο ΒΟΑΚ, σε κάθε περίπτωση, να δημοπρατηθεί το 2021.

Με δεδομένο ότι οι οικονομικές επιπτώσεις της επιδημίας του κορωνοϊού πρέπει να μειωθούν και προκειμένου να επιτευχθεί αυτό κρίνονται απαραίτητες παρεμβάσεις, όπως η υλοποίηση του ΒΟΑΚ, με υψηλό βαθμό επίδρασης στο Α.Ε.Π., ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ρωτά τον Υπουργό, αναφορικά με τη μελετητική ωρίμανση του έργου, ποιες συγκεκριμένες μελέτες έχουν ολοκληρωθεί,ποιες υπολείπονται και ποιό χρηματοδοτικό εργαλείο θα χρησιμοποιηθεί.

Αναλυτικά η ερώτηση:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Η σημασία του σχεδιασμού της κυβέρνησης για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού»

Στην παρούσα συγκυρία, οι οικονομικές επιπτώσεις και το πακέτο μέτρων που θα υιοθετήσει κάθε κυβέρνηση προκειμένου να περιορίσει την έκταση και το βάθος της επερχόμενης ύφεσης βρίσκονται στο επίκεντρο της επικαιρότητας.

Σε πρόσφατη έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής γίνεται αναφορά στην επίδραση των μέχρι σήμερα εξαγγελθέντων μέτρων, δεδομένου ότι η δαπάνη γίνεται είτε με μεταβιβάσεις είτε με αναστολές φόρων που δεν επηρεάζουν άμεσα το ΑΕΠ. Για τον σχεδιασμό των εν λόγω παρεμβάσεων, το κριτήριο του βαθμού επίδρασής τους στο Α.Ε.Π. κρίνεται ως μείζονος σημασίας. Στο ίδιο πνεύμα, το ΚΕΠΕ, επισημαίνει τον κομβικό ρόλο του Δημοσίου Τομέα για τον περιορισμό της ύφεσης, τονίζοντας ότι οι μοναδιαίες πολλαπλασιαστικές επιδράσεις των κρατικών δαπανών στο Α.Ε.Π. και στην απασχόληση δύναται να αντισταθμίσουν σημαντικό μέρος των αρνητικών επιπτώσεων της πανδημίας στην ελληνική οικονομία.

Υπό το πρίσμα των ανωτέρω, η σημασία υλοποίησης μεγάλων έργων υποδομών, μεταξύ των οποίων και αυτού του ΒΟΑΚ, κρίνεται ως εξέχουσας σημασίας. Για το εν λόγω έργο, η απελθούσα κυβέρνηση είχε προχωρήσει τον σχεδιασμό και τις διαδικασίες κατά τα οριζόμενα στο ν.4412/2016, ωστόσο, σύμφωνα με τις δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού κ. Καραμανλή, δεν είχε προχωρήσει παρά στη δημοπράτηση “… μιας ιδέας με κάτι σκίτσα”. Ο κ. Υπουργός έχει δηλώσει ότι η μελετητική ωρίμανση του έργου προχωράει και εντός του καλοκαιριού θα είναι έτοιμες οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Όσον αφορά το χρηματοδοτικό εργαλείο που θα χρησιμοποιηθεί, ο κ. Υπουργός μεταθέτει χρονικά τη γνωστοποίηση του μέχρι το τέλος του τρέχοντος εξαμήνου. Τέλος, ο κ. Υπουργός δήλωσε ότι είναι πολιτική απόφαση της κυβέρνησης και δέσμευση του πρωθυπουργού το έργο ΒΟΑΚ, σε κάθε περίπτωση, να δημοπρατηθεί το 2021.

Με δεδομένο ότι οι οικονομικές επιπτώσεις της επιδημίας του κορωνοϊού πρέπει να μειωθούν και προκειμένου να επιτευχθεί αυτό κρίνονται απαραίτητες παρεμβάσεις, όπως η υλοποίηση του ΒΟΑΚ, με υψηλό βαθμό επίδρασης στο Α.Ε.Π., ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Αναφορικά με τη μελετητική ωρίμανση του έργου, ποιες συγκεκριμένες μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και ποιες υπολείπονται;
2) Ποιο χρηματοδοτικό εργαλείο θα χρησιμοποιηθεί;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Μαμουλάκης Χάρης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ