ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

20/05/2020

Νίνα Κασιμάτη: Το δικαίωμα πρόσβασης των μαθητών με αναπηρία στην εκπαίδευση παραμένει ισότιμο κατά την πανδημία

Νίνα Κασιμάτη: Το δικαίωμα πρόσβασης των μαθητών με αναπηρία στην εκπαίδευση παραμένει ισότιμο κατά την πανδημία



Το δικαίωμα πρόσβασης των μαθητών με αναπηρία στην εκπαίδευση παραμένει ισότιμο κατά την πανδημία. Αυτό δηλώνει η Βουλευτής Β’ Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων και Υγείας της Κ.Σ του Συμβουλίου της Ευρώπης Νίνα Κασιμάτη που έχει καταθέσει Αναφορά στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως ζητώντας:

1) Να επαναλειτουργήσουν άμεσα οι δομές Ειδικής Αγωγής και να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για την ασφαλή επιστροφή και επανένταξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολείο, καθώς επίσης και των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής και του ειδικού βοηθητικού προσωπικού, ομοίως προς τα υπόλοιπα σχολεία.

2) Να εκπονηθεί ειδικός σχεδιασμός για τη λειτουργία των δομών Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης Π.Ε και Δ.Ε. κατά το σχολικό έτος 2020-2021 σε σχέση με τον νέο κορωνοϊό και τη ζωτική ανάγκη των μαθητών ΑΜΕΑ για τη διαρκή και συστηματική πρόσβαση στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση, αποκλειομένης της ηλεκτρονικής εξ’ αποστάσεως συμβουλευτικής.

 

Η Aναφορά κατατέθηκε κατόπιν ανταπόκρισης της Νίνας Κασιμάτη σε κοινή επιστολή που έλαβε από συλλόγους γονέων και σωματείων που εκπροσωπούν άτομα με αναπηρίες, αυτισμό, νοητική υστέρηση, Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές με θέμα «Επιστροφή των μαθητών/τριών σε ΟΛΕΣ τις μονάδες ΣΜΕΑΕ Π.Ε & Δ.Ε» αφού αυτές δεν προβλέπεται να επαναλειτουργήσουν φέτος.

Με την επιστολή τους τα σωματεία και οι σύλλογοι που την υπογράφουν διεκδικούν το δικαίωμα των παιδιών ΑΜΕΑ στην Παιδεία, εν προκειμένω στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, καθώς για εκείνα συνιστά όχι μόνο παιδεία, αλλά θεραπεία. Επισημαίνουν ότι η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων, που εύλογα αποφασίσθηκε για την αποφυγή κινδύνου διασποράς του νέου κορωνοϊού (νόσος Covid-19) και την προστασία της δημόσιας υγείας, είχε ολέθριες συνέπειες στη λειτουργικότητα και τον ψυχισμό των παιδιών ΑΜΕΑ, όπως παλινδρόμηση, έκπτωση δεξιοτήτων, κοινωνικό αποκλεισμό. Απευθύνουν έκκληση σε όλους τους αρμόδιους φορείς να ληφθούν άμεσα τα απαραίτητα μέτρα τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό, και να επαναλειτουργήσουν όλες οι δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Η Βουλευτής Β’ Πειραιά προς επίρρωσιν της επιστολής αναφέρει στην Υπουργό πως η συνθετότητα των ζητημάτων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες επιδεινώθηκε λόγω της έλλειψης συστηματικής παιδαγωγικής παρέμβασης και προγράμματος που παρέχεται από την Ειδική Αγωγή. Επίσης ότι το δικαίωμα στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά είναι ίσο χωρίς διακρίσεις και πρέπει να περιφρουρηθεί ως τέτοιο.

Στη συνέχεια τονίζει ότι η ηλεκτρονική εξ’ αποστάσεως υποστήριξη-συμβουλευτική γονέων και μαθητών Ειδικής Αγωγής που προβλέφθηκε από το Υπουργείο Παιδείας για τον χρόνο της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής λόγω κορωνοϊού δεν μπορεί ούτε κατ’ ελάχιστον να λειτουργήσει ως εναλλακτική της Ειδικής Αγωγής οδηγώντας τα παιδιά και τις οικογένειες τους σε αδιέξοδο.

Περαιτέρω, ότι σε συμμόρφωση με τα άρθρα 5 και 24 της Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών, η Κυβέρνηση οφείλει να υποστηρίξει απαρεγκλίτως το δικαίωμα όλων των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, ενώ πρόσφατα ο ΟΗΕ απηύθυνε έκκληση προς όλες τις κυβερνήσεις να ληφθεί μέριμνα ώστε η πανδημία του κορωνοϊού να μην εντείνει τις ανισότητες και να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και η πρόσβασή τους σε ευκαιρίες εκπαίδευσης και συμμετοχής τους στην κοινωνία.

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ