ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

04/06/2020

Γ. Μπουρνούς: Καταφέρατε να αριστεύσετε στην οπισθοδρόμηση και το συντηρητισμό - βίντεο

Γ. Μπουρνούς: Καταφέρατε να αριστεύσετε στην οπισθοδρόμηση και το συντηρητισμό - βίντεο



ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

4/06/2020

 

Ομιλία του Γιάννη Μπουρνού, βουλευτή Λέσβου ΣΥΡΙΖΑ, στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας (2/6/20)

 

Ξεκινώ με το άρθρο 2, την εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο με δημιουργική απασχόληση.

Εδώ υπάρχει σαφέστατα ένα πρόβλημα παιδαγωγικής. Τα παιδιά έχουν ανάγκη από συγκεκριμένο πρόσωπο αναφοράς. Ένα τρίτο πρόσωπο, χωρίς μάλιστα γνώσεις για τις ιδιαιτερότητες της εκπαίδευσης νηπίων, θα διασπάσει την εκπαιδευτική διαδικασία. Τα νηπιαγωγεία δεν είναι ίδια με τα σχολεία και η εκπαίδευση σ’ αυτά έχει τελείως διαφορετικό χαρακτήρα. Είναι ολιστική, πολύπλευρη, χωρίς περιχαρακωμένα διδακτικά αντικείμενα από καθηγητές ειδικότητας. Η προσχολική αγωγή κοινωνικοποιεί, αναπτύσσει τη συναισθηματική νοημοσύνη, μαθαίνει στα παιδιά πώς να φέρονται, πώς να κινούνται στο χώρο. Η απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων είναι για μεγαλύτερες ηλικίες.

Το δεύτερο άρθρο, που θα ήθελα να σχολιάσω είναι το άρθρο 5, για την αναγραφή της διαγωγή στους τίτλους σπουδών.

Κυρία Υπουργέ, είναι μια απαράδεκτη, αναχρονιστική, νεοσυντηρητική και αντιεπιστημονική αλλαγή, με τιμωρητική διάθεση. Γνωρίζετε την ιδιαιτερότητα της εφηβικής προσωπικότητας; Πώς γίνεται συχνά ασήμαντες πράξεις και η συμπεριφορά ενός εφήβου, που για παράδειγμα αντιμετωπίζει πρόβλημα προσαρμογής, ένταξης, οικογενειακά προβλήματα κ.λπ. να τον σημαδεύουν στην ενήλικη ζωή του; Ακόμη και τα δικαστήρια αναγνωρίζουν ελαφρυντικά και διαφορετική μεταχείριση σ αυτήν την ηλικία. Πώς γίνεται μια προσωπικότητα που ακόμα διαμορφώνεται να έχει τέτοια επίδραση στη μεταγενέστερη διαμορφωμένη προσωπικότητα; Με ποιο δικαίωμα διαιωνίζετε στο χρόνο ένα στιγματισμό, που μπορεί να οφείλεται σε μια δύσκολη περίοδο ζωής ενός ανθρώπου; Ούτε μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά. Δεν είναι σε θέση το παιδί, ο έφηβος να προσμετρήσει τυχόν συνέπειες από αναγραφή κακής διαγωγής στη ζωή που θα κάνει μετά από χρόνια.

Η αρνητική αξιολόγηση της διαγωγής μπορεί να δοθεί σε ένα μαθητή, που αντιδρά σε πρακτικές εκφοβισμού ή διακρίσεων, σε έναν έφηβο που ανακαλύπτει τη ΛΟΑΤΚΙ ταυτότητά του, μια μαθήτρια που υφίσταται απομόνωση ή που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα εκτός σχολείου. Τι κάνετε; Ποινικά μητρώα ανηλίκων φτιάχνετε; Ταιριάζουν αυτά στην παιδαγωγική του 21ου αιώνα ή μας γυρίζετε στην εποχή, που ένας απόφοιτος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που διεκδικεί μια θέση ΔΕ θα μπορεί να χάσει αυτή τη θέση με δεύτερο κριτήριο, μετά τη βαθμολογία, τη διαγωγή, στο μέλλον;

 

Άρθρο έβδομο: Τα Λατινικά αντί της Κοινωνιολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα της πρώτης ομάδας.

Ο εξοβελισμός της Κοινωνιολογίας και των Κοινωνικών Επιστημών έχουμε καταλάβει όλοι ότι είναι αποτέλεσμα μιας γραφικής προκατάληψης από αυτές που φύονται στις αμαθείς συνιστώσες της Νέας Δημοκρατίας, που ταυτίζουν την Κοινωνιολογία με την Αριστερά ή τον Κομμουνισμό, όπως έχουμε ακούσει με τα αυτιά μας.

Η διδασκαλία των Κοινωνικών Επιστημών, τις οποίες σπούδασε και ο Πρωθυπουργός, θυμίζω, είναι θεμελιώδης για την κατανόηση του κόσμου, στον οποίο θα ζήσουν οι νέοι μας και πρέπει να υπάρχει και σαν μάθημα γενικής παιδείας. Η γνώση των κοινωνικών φαινομένων, η κατανόηση του τι χρειάζεται για να λειτουργεί μια κοινωνία με συνοχή, πώς εμφανίζονται φαινόμενα διακρίσεων, βίας, για παράδειγμα ενδοσχολικής βίας, είναι περιττή για τους μαθητές και τις μαθήτριες;

Ας πούμε, τα γεγονότα των ημερών στις Ηνωμένες Πολιτείες: Πόσο πολύ θα βοηθούσαν οι βασικές γνώσεις κοινωνιολογίας για να κατανοήσει κανείς το ρατσισμό, την αγανάκτηση, την αναπαραγωγή στερεοτύπων, τις προκαταλήψεις και τελικά τη δομική βία, όπως λένε οι Κοινωνικές Επιστήμες, που ασκείται στα μέλη μειονοτήτων, που υφίστανται ρατσιστικές διακρίσεις;

Η κοινωνία μας, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, γίνεται όλο και πιο σύνθετη, τα προβλήματα πιο περίπλοκα και είναι κορυφαίας σημασίας να δίνουμε στους νέους τα μέσα να καταλαβαίνουν πώς λειτουργεί ο κόσμος γύρω μας. Έχουμε ανάγκη να κατανοήσουν τον κοινωνικό τους περίγυρο.

Επιπλέον οι σχολές της πρώτης ομάδας προσανατολισμού είναι σχολές Κοινωνικών Επιστημών στη μεγάλη τους πλειοψηφία και συμπεριλαμβάνουν και σχολές εκπαίδευσης σε αυτές. Αν το κριτήριο σας είναι ότι στη Νομική υπάρχουν λατινικοί όροι, τότε θα έπρεπε να ζητάτε περισσότερα Λατινικά και για την είσοδο στην Ιατρική και τη Φαρμακευτική! Σε κάθε περίπτωση, όπως δίνεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ Βιολογίας και Μαθηματικών στη δεύτερη ομάδα, έτσι θα μπορούσατε να δώσετε τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ Λατινικών και Κοινωνιολογίας.

 

Τελειώνω με το άρθρο 9, την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.

Την προηγούμενη φορά που την καθιερώσατε επί συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου το 2014, έπεσαν πολύ οι επιδόσεις στις προαγωγικές εξετάσεις. Είναι η χαρά των φροντιστηρίων, ενώ δεν προάγει, παρά την αποστήθιση και τη μηχανική απομνημόνευση.

Μέχρι σήμερα, κυρία Κεραμέως, πίστευα ότι τα μηνύματα διαμαρτυρίας που έλαβα στο e-mail μου, με αφορμή το οπισθοδρομικό αθλητικό νομοσχέδιο του κ. Αυγενάκη, είχαν δημιουργήσει ένα απλησίαστο ρεκόρ. Γελάστηκα, αφού τα μηνύματα εναντίωσης στο δικό σας νομοσχέδιο, που έχω λάβει τις τελευταίες μέρες από φορείς και πολίτες, έχουν σπάσει πραγματικά τα κοντέρ. Συγχαρητήρια, κυρία Υπουργέ, καταφέρατε να αριστεύσετε στην οπισθοδρόμηση και το συντηρητισμό.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ