ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

26/06/2020

Π. Πέρκα: «Οι Μεταφορές στη Θεσσαλονίκη έχουν πλέον ταυτιστεί με την άκρατη κερδοφορία των εργολάβων»

Π. Πέρκα: «Οι Μεταφορές στη Θεσσαλονίκη έχουν πλέον ταυτιστεί με την άκρατη κερδοφορία των εργολάβων»



Δήλωση της Π. Πέρκα, αναπληρώτριας Τομεάρχη Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την παρουσίαση του σχεδίου της Κυβέρνησης για το Flyover

Παρουσιάστηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών (και πάλι με ένα εντυπωσιακό video) το σχέδιο της Κυβέρνησης για το έργο της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού, έργο που χαρακτηρίστηκε ‘πρωτοποριακό’ από τη ΝΔ. Για την ιστορία όμως, να σας θυμίσουμε ότι το συγκεκριμένο έργο είχε παρουσιαστεί την προηγούμενη δεκαετία, πάλι πρόχειρα, ως μέρος ενός κατ’ ευφημισμό μόνο masterplan για τη Θεσσαλονίκη, το οποίο στην πραγματικότητα δεν ήταν παρά μια συγκόλληση διαφόρων προτάσεων, ενώ παράλληλα δεν έτυχε και της αποδοχής των φορέων της πόλης. Πρωτοποριακό μάλιστα δεν είναι καν το όνομα του έργου, αφού αντί για το γνωστό σε όλους μας εδώ και χρόνια ‘Flyover’, πλέον βαφτίστηκε ‘Thessaloniki Flyover’.

Ίδιο λοιπόν το έργο μετά από τόσα χρόνια, ακόμα και η δήλωσή μου σήμερα παραμένει ίδια με δέκα χρόνια πριν, όταν έλεγα πως «ο σχεδιασμός δεν είναι πολυτέλεια» (https://www.facebook.com/perka.peti/posts/1634032463421141?__tn__=K-R). Πραγματικά είναι κρίμα για την πόλη.

Θα συμφωνήσω στο εξής με το Γενικό Γραμματέα Υποδομών, πράγματι κ. Καραγιάννη «τέτοιο έργο δεν έχει ξαναγίνει». Ή τουλάχιστον δε θα γινόταν σε μια χώρα με συνολικό στρατηγικό σχεδιασμό για τα έργα υποδομών και με περιβαλλοντική πολιτική.

Στην Ελλάδα του 2020 όμως, ακόμα γίνονται έργα απλά με μια ανακοίνωση του Πρωθυπουργού. Τι σημασία έχει αν το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών μπαίνει στην άκρη ή αγνοείται πλήρως η απόφαση του ΣτΕ, η οποία ακύρωσε την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου;

Όλα αυτά είναι λεπτομέρειες για τη ΝΔ. Μάλιστα διορθώνονται εύκολα, με μια εκ των υστέρων απόφαση ένταξης του έργου στο σχεδιασμό της Κυβέρνησης και φυσικά με μια εντολή άρσης αναδάσωσης 70 στρεμμάτων στο Σέιχ Σου.

Και πάντα για χάρη των ιδιωτικών συμφερόντων που σε αυτή την περίπτωση θα αναλάβουν την παραχώρηση του έργου. Αν σ’ αυτό προσθέσουμε τις αιτιάσεις για αποζημίωση της κατασκευάστριας εταιρίας στο Μετρό και την περίπτωση του ΟΑΣΘ, όπου μάλιστα σήμερα ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για τη μίσθωση μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων λεωφορείων, καταλαβαίνει κανείς ότι πλέον ο τομέας των μεταφορών στη Θεσσαλονίκη ταυτίζεται με την άκρατη κερδοφορία των εργολάβων. Για να μη θυμηθούμε και την υποθαλάσσια σήραγγα που και εντυπωσιακά video είχε και όνομα, όμως το μόνο που έμεινε τελικά ήταν οι μακέτες του έργου και οι υπέρογκες αποζημιώσεις του Ελληνικού Δημοσίου στους εργολάβους.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ