ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

16/07/2020

Π. Πέρκα: Η αναγνώριση πτυχίων της αλλοδαπής ισχύει μόνο για τους «απλούς πολίτες» και όχι για τους «Άριστους» της ΝΔ! - βίντεο

Π. Πέρκα: Η αναγνώριση πτυχίων της αλλοδαπής ισχύει μόνο για τους «απλούς πολίτες» και όχι για τους «Άριστους» της ΝΔ! - βίντεο



 

H Βουλευτής Φλώρινας και Αναπληρώτρια Τομεάρχης Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα τοποθετήθηκε στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής με θέμα «Ακρόαση, από τα μέλη της Επιτροπής, σύμφωνα με τα άρθρα 43Α του Κανονισμού της Βουλής και 2 του ν. 4427/2016, του προτεινόμενου, κ. Χρήστου Τσίτουρα, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή, για διορισμό στη θέση του Διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) και διατύπωση γνώμης της Επιτροπής»

Κατά την ακρόαση του κ. Τσίτουρα από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, προέκυψε μετά από ερώτηση της κ. Πέρκα, ότι ο νέος διοικητής της ΑΠΑ δεν είναι μέλος του ΤΕΕ και δεν έχει αναγνωρίσει τα πτυχία του. Η αναγνώριση των πτυχίων από πανεπιστήμια της αλλοδαπής που ισχύει για όλους τους Έλληνες πολίτες δεν ισχύει για τους «άριστους» του επιτελικού κράτους της ΝΔ. Δύο μέτρα και δυο σταθμά. Άλλα ισχύουν για τους «απλούς πολίτες» και άλλα για τους «άριστους» της ΝΔ.

Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης και με τις μη ικανοποιητικές απαντήσεις του κ. Τσίτουρα και του κ. Κεφαλογιάννη η κ. Πέρκα ανέφερε ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν εγκρίνει την επιλογή του κ. Τσίτουρα ως διοικητή της ΑΠΑ και ως εκ τούτου την καταψηφίζει.

Ακολουθεί ολόκληρη η τοποθέτηση της κ. Πέρκα:

«Η Επιτροπή εγνωσμένου κύρους που είχε συσταθεί επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε ολοκληρώσει το έργο της και τα πορίσματά της έφτασαν μέχρι την Επιτροπή θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Η Κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε να ακυρώσει αυτή τη διαδικασία, και να την ξανά κάνει από την αρχή, με νέα Επιτροπή Εγνωσμένου κύρους, με αποτέλεσμα να υπάρχει καθυστέρηση εδώ και ένα χρόνο. Ο εκπρόσωπος της EASA, ο κ. Τζιόλας ήταν εκπρόσωπος και στην Επιτροπή που είχε συσταθεί επί ΣΥΡΙΖΑ. ίσως θα είχε ενδιαφέρον να μας πείτε τι ψήφισε και στις δύο επιτροπές. Θετικά;

Σε κάθε περίπτωση θα κάνω μια περαιτέρω αναφορά γιατί ειπώθηκαν αρκετά. Η ΑΠΑ, όπως σωστά είπε ο κ. Τσίτουρας και ο κ. Τραγάκης, έχει ένα ελεγκτικό, εποπτικό, κανονιστικό ρόλο και είναι πολύ κρίσιμη. Βεβαίως ο διαχωρισμός ΥΠΑ και ΑΠΑ δεν έγινε σήμερα, έχει γίνει από το 2016 με τον ν. 4427/2016, είχαν εκδοθεί και τα σχετικά Π.Δ. και έμεναν μόνο οι Υπουργικές Αποφάσεις. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι η καθυστέρηση για ένα έτος σύστασης της ΑΠΑ, και μάλιστα μεσούσης της πανδημίας. Εδώ πρέπει να επισημάνω ότι στους ελεγκτικούς μηχανισμούς για την πανδημία δεν συμπεριλήφθηκαν οι αερολιμενικοί, και να προσθέσω ότι σε ένα αλλοδαπό αεροσκάφος, είναι οι μόνοι που μπορούν να μπουν για έλεγχο, δεν υπάρχει άλλο εθνικό όργανο για να ελέγχει αν τηρούνται τα πρωτόκολλα.

Το άλλο βασικό θέμα, και θέλω και την τοποθέτησή σας, είναι η συρρίκνωση της ΑΠΑ. Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι η ΑΠΑ της Γαλλίας, που έχει 108 αεροδρόμια έχει 2300 εργαζόμενους. Η Ιρλανδία των 9 αεροδρομίων έχει 220 εργαζόμενους και στην Ελλάδα με 42 αεροδρόμια, 72 ελικοδρόμια, πάμε κάτω από τις 400 οργανικές θέσεις, σχεδόν στις μισές. Αυτό είναι πολύ σοβαρό πρόβλημα. Υπάρχει συρρίκνωση και ταυτόχρονα δημιουργείται μια εθνοκεντρική υπηρεσία χωρίς παρουσία στα περιφερειακά αεροδρόμια των νησιών.

Και πάμε στο επόμενο πολύ σοβαρό ζήτημα. Στη χώρα μας τα 14 πολύ επικερδή αεροδρόμια τα διαχειρίζεται η Fraport με Σύμβαση Παραχώρησης. Για δε το Ελευθέριος Βενιζέλος υπάρχει Σύμβαση Ανάπτυξης. Στην περίοδο της πανδημίας είδαμε ότι δεν υπήρξε καλός χειρισμός σε ότι αφορά στη στήριξη των εταιρειών διαχείρισης των αεροδρομίων αλλά και των αεροπορικών εταιρειών. Βεβαίως έχουν πληγεί οι αερομεταφορές και θα έπρεπε να στηριχτούν. Σε ότι αφορά στην Fraport όμως, η ρύθμιση για την αναστολή των υποχρεώσεων της, είναι προβληματική όταν το 2019 έχει υπερκέρδη και έδωσε bonus στα στελέχη της. Σε ότι αφορά στην Aegean, δανειοδοτήθηκε με 160 εκ. ευρώ με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, για να πληρωθεί η ζημιά, ενώ οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν μπορούν να πάρουν δάνεια. Αυτά είναι θέματα που θέλω να ξέρω, πως τοποθετείστε.

Επίσης, η σύμβαση παραχώρησης σημαίνει ότι ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει ένα ρίσκο. Οποιαδήποτε ρύθμιση θα πρέπει να γίνεται στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης. Στη σύμβαση παραχώρησης της Fraport δεν υπήρχε πρόβλεψη για γεγονός ανωτέρας βίας και επομένως δεν μπορούσε να πάρει κάποια διευκόλυνση λόγω της πανδημίας, υπήρχε πρόβλεψη για δυσμενές συμβάν. Το θέμα είναι ότι η κυβέρνηση αυτενέργησε και έδωσε την αναστολή πληρωμών στη Fraport, εκτός του πλαισίου της σύμβασης. Όταν έχεις σύμβαση παραχώρησης πας με το ανάλογο άρθρο της σύμβασης και διαπραγματεύεσαι βάσει αυτού. Το ζήτημα είναι ότι σε όλα αυτά έλειπε η Ανεξάρτητη αρχή με τον εποπτικό ρόλο που έχει η ΑΠΑ.Εμείς θα παρακολουθούμε τα σχετικά θέματα βήμα- βήμα. Ειδικά με τα αεροδρόμια υπάρχουν πάρα πολλά θέματα και με τα εργασιακά με τις πρακτικές των αεροπορικών εταιριών αλλά και με την τήρηση των όρων των συμβάσεων παραχώρησης στα αεροδρόμια.

Ήθελα επίσης να ρωτήσω τον. κ. Τσίτουρα ποια είναι η άποψη του για τα θέματα των voucher. Πρόσφατα η κυβέρνηση ήταν μεταξύ των 12 χωρών που ήθελαν να αλλάξουν το κανονιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα voucher, δηλαδή το δικαίωμα των επιβατών όταν αναβάλλεται η πτήση του να παίρνει πίσω τα χρήματα. Η Ελλάδα ζήτησε για 18 μήνες να πληρώνουν οι επιβάτες τις αεροπορικές και μετά να παίρνουν τα χρήματα τους αν δεν κάνουν χρήση των voucher για 18 μήνες. Η ΑΠΑ έχει και αυτόν τον ρόλο, την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών. Σε αυτό το θέμα η Κυβέρνηση έκανε λάθος.

Επίσης θέλω να αναφερθώ στην κατευθυντήρια επιτροπή που συστάθηκε στο Υπουργείο με σκοπό την επεξεργασία νομοσχέδιου για την ΑΠΑ όπου θα έπρεπε να συμμετέχει ο Διοικητής της ΑΠΑ και όχι ο Διοικητής της ΥΠΑ, δηλαδή ο εκπρόσωπος του ελεγχόμενου φορέα! Τελικά ο Διοικητής ΑΠΑ δεν υπήρχε, υπήρχε όμως ο Διοικητής ΥΠΑ, τον οποίο καταστήσατε και προσωρινό Διοικητή ΑΠΑ. Ο Διοικητής του Ελεγχόμενου Φορέα αποφασίζει επί του νομοσχεδίου του Ελεγκτή του και απουσία αυτού. Δεν τηρήσατε τουλάχιστον τα προσχήματα να κατατεθεί στην κυβερνητική επιτροπή το νομοσχέδιο μετά τον διορισμό Διοικητή ΑΠΑ. Θεωρώ ότι είναι πολύ λάθος αυτή η διαδικασία. Δηλαδή ο ελεγχόμενος να ρυθμίζει νομοθετικά πως θα λειτουργεί, σε ποιους, σε πόσους και πως θα απαρτίζεται η υπηρεσία, από την οποία θα ελέγχεται.

Σε ότι αφορά την επιλογή της Επιτροπής, θέλω να ρωτήσω τον κ. Τσίτουρα, γιατί δεν εμφανίζεται στη λίστα μελών του ΤΕΕ. Ξέρετε στη χώρα μας για να είσαι μηχανικός πρέπει να είσαι μέλος του ΤΕΕ, για να έχεις επαγγελματικά δικαιώματα. Το πτυχίο σας είναι αναγνωρισμένο; Αυτή είναι η ερώτηση, γιατί μέλος του ΤΕΕ σίγουρα δεν είστε. Και βεβαίως σημειώνω ότι οι αερομεταφορές είναι ένα τελείως διαφορετικό αντικείμενο από ότι είναι ο σιδηρόδρομος και το μετρό. Θεωρείτε ότι διαθέτετε την απαιτούμενη εμπειρία; Περιμένω να τοποθετηθείτε στα θέματα που ανέφερα.

Για τα θέματα και ερωτήματα που έθεσε η κ. Πέρκα, απάντησαν ο κ. Τσίτουρας και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κεφαλογιάννης.

Για την συρρίκνωση της ΑΠΑ: Ο κ. Τσίτουρας ανέφερε ότι στο νέο νομοσχέδιο θα κατατεθεί θα προβλέπεται σχετική πρόβλεψη. Το μέγεθος της ΑΠΑ με τα 172 στελέχη, εφόσον ποιοτικά είναι τα στελέχη που απαιτούνται, μπορούν να επιτελέσουν το έργο και στα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία δεν είναι απαραίτητο να έχουν μόνιμους υπαλλήλους εκεί αλλά μπορούν να εξυπηρετούνται από το κέντρο(!!!)

Για τα vouchers ο κ. Τσίτουρας απάντησε αντιφατικά ότι το θέμα των vouchers, αφορά την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης και δεν άπτεται των αρμοδιοτήτων της ΑΠΑ. Πρόσθεσε όμως ότι η ΑΠΑ έχει κύριο στόχο την προστασία του επιβάτη άρα πάντα θα είναι η θέση της υπέρ της προστασίας του επιβάτη. Τον τελικό λόγο όμως τον έχει η πολιτεία.

Για τις συμβάσεις παραχώρησης και τις ρυθμίσεις, ο κ. Τσίτουρας απάντησε ότι η ΑΠΑ σέβεται τις υπογεγραμμένες συμβάσεις από την πολιτεία και η άποψη της ΑΠΑ πάντα θα είναι σύμφωνα με αυτά που έχουν υπογραφεί και έχουν συμφωνηθεί (η απάντηση αυτή του κ. Τσίτουρα έρχεται σε αντίθεση με την κυβερνητική πολιτική που λειτούργησε εκτός των συμβάσεων)

Για το Τεχνικό επιμελητήριο ο κ. Τσίτουρας απάντησε ότι από τότε που ήρθε από την Αμερική δεν χρειάστηκε ποτέ να ασχοληθεί αμιγώς με τα θέματα μηχανικού αλλά ακολούθησε διοικητικές θέσεις από την πρώτη του δουλειά και ποτέ δεν ήθελε να ασχοληθεί με το Τεχνικό Επιμελητήριο ως στέλεχος του ΤΕΕ γιατί συρρίκνωνε τις δραστηριότητες του!!

Αναφορικά με τα πτυχία του, ο κ. Τσίτουρας απάντησε τα τρία τελευταία είναι από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου. Το δημόσιο πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, το διδακτορικό του. Δεν χρειάστηκε ποτέ να περάσουν από αναγνώριση διότι σε όλες τις διαδικασίες επιλογής του είτε από ξένους φορείς είτε από ελληνικούς και από εγκρίσεις από τη Βουλή δεν υπήρξε ποτέ τέτοιο θέμα!!!

Η κ. Πέρκα ξανά πήρε τον λόγο και ζήτησε διευκρίνηση γιατί είπε ο κ. Τσίτουρας ότι δεν έχει αναγνωρίσει τα πτυχία του και δεν χρειάζεται να τα αναγνωρίσει κιόλας. Μπορούμε στη θέση του διοικητή της ΑΠΑ να μην έχουμε αναγνωρισμένο πτυχίο; Δεν είναι απαραίτητο τυπικό προσόν; Αλλάξατε τον νόμο κ. Υπουργέ όπως και για τον διοικητή της ΕΥΠ;

O κ. Κεφαλογιάννης απάντησε ότι βάσει των κριτηρίων της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος ρητά αναφέρεται ότι ο υποψήφιος πρέπει να διαθέτει πτυχίο ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος της ημεδαπής ή της αλλοδαπής. (υπενθυμίζουμε στον κ. Κεφαλογιάννη ότι σε όλες τις προσκλήσεις, προκηρύξεις κλπ προβλέπεται πτυχίο ημεδαπής ή αλλοδαπής αλλά πάντα με τις απαιτούμενες διαδικασίες για την αναγνώριση πτυχίων της αλλοδαπής από τον ΔΟΑΤΑΠ)

Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης και με τις μη ικανοποιητικές απαντήσεις του κ. Τσίτουρα και του κ. Κεφαλογιάννη η κ. Πέρκα ανέφερε ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν εγκρίνει την επιλογή του κ. Τσίτουρα ως διοικητή της ΑΠΑ και ως εκ τούτου την καταψηφίζει.

Προκύπτει επομένως ότι ο νέος διοικητής της ΑΠΑ δεν είναι μέλος του ΤΕΕ και δεν έχει αναγνωρίσει τα πτυχία του. Η αναγνώριση των πτυχίων από πανεπιστήμια της αλλοδαπής που ισχύει για όλους τους Έλληνες πολίτες δεν ισχύει για τους «άριστους» του επιτελικού κράτους της ΝΔ. Δύο μέτρα και δυο σταθμά. Άλλα ισχύουν για τους «απλούς πολίτες» και άλλα για τους «άριστους» της ΝΔ.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ