ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

27/08/2020

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για την πορεία και την εξέλιξη του Βόρειου Οδικού Άξονα (ΒΟΑΚ) στην Κρήτη

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για την πορεία και την εξέλιξη του Βόρειου Οδικού Άξονα (ΒΟΑΚ) στην Κρήτη



Τις ανησυχίες τους για την πορεία και την εξέλιξη του Βόρειου Οδικού Άξονα (ΒΟΑΚ) στην Κρήτη εκφράζουν προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών 20 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ με ερώτηση τους, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Βαρδάκη.

Όπως τονίζουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα, έργο από το οποίο εξαρτάται η αναπτυξιακή πορεία της Κρήτης, η μη εξέλιξή του μας ανησυχεί ιδιαίτερα, αφού παρά τις διαβεβαιώσεις και χρονικές δεσμεύσεις που λάβαμε ακόμα και στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις που είχαμε με τον αρμόδιο Υφυπουργό του Υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών, το μόνο το οποίο πήραμε στη συνέχεια ως απάντηση ήταν η εκκωφαντική σιωπή γύρω από το θέμα.

Υπενθυμίζουμε ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ οι υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών προκήρυξαν και ανάθεσαν τις μελέτες γεωμετρικών σχεδιασμών για τη σύνταξη μελέτης περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων και την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.

Προκηρύχθηκαν τον Ιούνιο του 2018 δύο διαγωνισμοί, ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση, τον Οκτώβριο του 2018. Η δεύτερη φάση των διαγωνιστικών διαδικασιών προβλεπόταν τον Σεπτέμβριο του 2019, η κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών τον Νοέμβριο του 2019, μαζί με τις γεωλογικές μελέτες που θα υλοποιούσαν οι συμμετέχοντες, στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας και την προκήρυξη αναδόχου τον Δεκέμβριο του 2019.

Επίσης, προβλέφθηκε να ξεκινήσει ο ΒΟΑΚ από το Καστέλι Χανίων και είχε ανακοινωθεί. Αυτό προέκυψε από τις μελέτες που και δικαιολογούν την ένταξη του τμήματος Καστέλι Χανίων – Χανιά, από τους κυκλοφοριακούς φόρτους που μετρήθηκαν, με διατομή αυτοκινητοδρόμου.

Επιπλέον προχώρησαν οι διαδικασίες ωρίμανσης (απαλλοτριώσεις) για το τμήμα Νεάπολης – Αγίου Νικολάου.

Οι διαδικασίες προχώρησαν σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο ν. 4412/2016.

Και ενώ αρχικά ο κ. Υφυπουργός Υποδομών διατεινόταν ότι δεν υπάρχει καμία δρομολογημένη εξέλιξη σε ό,τι αφορά τον ΒΟΑΚ, οι απαντήσεις που δόθηκαν από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, ήρθαν να τον διαψεύσουν και τον ίδιο και τα υπόλοιπα στελέχη της παράταξής του.

Και είναι απορίας άξιο πώς μπορεί κάποια Κυβέρνηση να προχωρήσει στην προκήρυξη ενός έργου, αν δεν ολοκληρωθούν προκαταρκτικά βήματα, όπως έρευνες Προέλευσης – Προσδιορισμού των μετακινήσεων στον ΒΟΑΚ, μετρήσεις φόρτου και σύνθεσης κυκλοφορίας, αξιολόγηση των τεχνικών λύσεων (της αρχικής και της νέας) ώστε να επιλεγεί τελικά η χάραξη που θα υλοποιηθεί και να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η χρηματοδότηση του έργου, να ολοκληρωθεί ο απαιτούμενος έλεγχος οδικής ασφάλειας.

Ο αρχικός σχεδιασμός του έργου προέβλεπε τις προσφορές των συμμετεχόντων τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και την άμεση υλοποίηση εντός πενταετίας. Η κυβέρνησή σας μεταθέτει τις όποιες διαδικασίες στο επόμενο έτος.

Επιπλέον, κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Κρήτη τον Φλεβάρη του 2020, ο ίδιος δεσμεύτηκε για χρηματοδότηση παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, ύψους 70-80 εκ. ευρώ.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών:

-Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι απαραίτητες μελέτες;

-Πώς θα χρηματοδοτηθεί το έργο;

-Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου; Θα τηρηθεί η δημόσια δέσμευση του Πρωθυπουργού από την Κρήτη τον Φλεβάρη του 2020 ότι το έργο θα προκηρυχθεί εντός του 2021;

-Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η χρηματοδότηση των παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας, όπως τις εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός τον Φλεβάρη του 2020 από την Κρήτη;

 

Ακολουθεί η ερώτηση.

 


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Μεταφορών & Υποδομών

Θέμα: «Πορεία και εξέλιξη του έργου ΒΟΑΚ»

Για το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα, έργο από το οποίο εξαρτάται η αναπτυξιακή πορεία της Κρήτης, η μη εξέλιξή του μας ανησυχεί ιδιαίτερα, αφού παρά τις διαβεβαιώσεις και χρονικές δεσμεύσεις που λάβαμε ακόμα και στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις που είχαμε με τον αρμόδιο Υφυπουργό του Υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών, το μόνο το οποίο πήραμε στη συνέχεια ως απάντηση ήταν η εκκωφαντική σιωπή γύρω από το θέμα.

Υπενθυμίζουμε ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ οι υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών προκήρυξαν και ανάθεσαν τις μελέτες γεωμετρικών σχεδιασμών για τη σύνταξη μελέτης περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων και την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.

Προκηρύχθηκαν  τον Ιούνιο του 2018 δύο διαγωνισμοί, ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση, τον Οκτώβριο του 2018. Η δεύτερη φάση των διαγωνιστικών διαδικασιών προβλεπόταν τον Σεπτέμβριο του 2019, η κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών τον Νοέμβριο του 2019, μαζί με τις γεωλογικές μελέτες που θα υλοποιούσαν οι συμμετέχοντες, στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας και την προκήρυξη αναδόχου τον Δεκέμβριο του 2019.

Επίσης, προβλέφθηκε να ξεκινήσει ο ΒΟΑΚ από το Καστέλι Χανίων και είχε ανακοινωθεί. Αυτό προέκυψε από τις μελέτες που και δικαιολογούν την ένταξη του τμήματος Καστέλι Χανίων – Χανιά, από τους κυκλοφοριακούς φόρτους που μετρήθηκαν, με διατομή αυτοκινητοδρόμου.

Επιπλέον προχώρησαν οι διαδικασίες ωρίμανσης (απαλλοτριώσεις) για το τμήμα Νεάπολης – Αγίου Νικολάου.

Οι διαδικασίες προχώρησαν σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο ν. 4412/2016.

Και ενώ αρχικά ο κ. Υφυπουργός Υποδομών διατεινόταν ότι δεν υπάρχει καμία δρομολογημένη εξέλιξη σε ό,τι αφορά τον ΒΟΑΚ, οι απαντήσεις που δόθηκαν από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, ήρθαν να τον διαψεύσουν και τον ίδιο και τα υπόλοιπα στελέχη της παράταξής του.

Και είναι απορίας άξιο πώς μπορεί κάποια Κυβέρνηση να προχωρήσει στην προκήρυξη ενός έργου, αν δεν ολοκληρωθούν προκαταρκτικά βήματα, όπως έρευνες Προέλευσης – Προσδιορισμού των μετακινήσεων στον ΒΟΑΚ, μετρήσεις φόρτου και σύνθεσης κυκλοφορίας, αξιολόγηση των τεχνικών λύσεων (της αρχικής και της νέας) ώστε να επιλεγεί τελικά η χάραξη που θα υλοποιηθεί και να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η χρηματοδότηση του έργου, να ολοκληρωθεί ο απαιτούμενος έλεγχος οδικής ασφάλειας.
Ο αρχικός σχεδιασμός του έργου προέβλεπε τις προσφορές των συμμετεχόντων τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και την άμεση υλοποίηση εντός πενταετίας. Η κυβέρνησή σας μεταθέτει τις όποιες διαδικασίες στο επόμενο έτος.


Επιπλέον, κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Κρήτη τον Φλεβάρη του 2020, ο ίδιος δεσμεύτηκε για χρηματοδότηση παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, ύψους 70-80 εκ. ευρώ.

Επειδή, η οικονομική ανάπτυξη του νησιού είναι συνδεδεμένη άρρηκτα με την υλοποίηση του ΒΟΑΚ.

Επειδή, η υλοποίηση του έργου θα δημιουργήσει συνθήκες οδικής ασφάλειας για τους οδηγούς, ο φόρος αίματος στην άσφαλτο στο νησί είναι δυσβάσταχτος.

Επειδή, είχαν προχωρήσει οι διαδικασίες και ήδη σε λίγο χρονικό διάστημα θα ξεκινούσε η υλοποίηση του έργου με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι απαραίτητες μελέτες;

2) Πώς θα χρηματοδοτηθεί το έργο;

3) Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου; Θα τηρηθεί η δημόσια δέσμευση του Πρωθυπουργού από την Κρήτη τον Φλεβάρη του 2020 ότι το έργο θα προκηρυχθεί εντός του 2021;

4) Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η χρηματοδότηση των παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας, όπως τις εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός τον Φλεβάρη του 2020 από την Κρήτη;


Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Βαρδάκης Σωκράτης


Βαρεμένος Γιώργος

Γκιόλας Ιωάννης

Δρίτσας Θεόδωρος

Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Θραψανιώτης Εμμανουήλ

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)

Πολάκης Παύλος

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης

Χρηστίδου Ραλλία

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ