ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

07/10/2020

Π. Πέρκα : Τελικά στη ΝΔ είναι πολύ γρήγοροι στις εξαγγελίες, αλλά πάρα πολύ αργοί και καταστροφικοί πολλές φορές στην υλοποίηση αυτών που εξαγγέλουν - βίντεο

Π. Πέρκα : Τελικά στη ΝΔ είναι πολύ γρήγοροι στις εξαγγελίες, αλλά πάρα πολύ αργοί και καταστροφικοί πολλές φορές στην υλοποίηση αυτών που εξαγγέλουν - βίντεο



Ομιλία της Βουλευτή Φλώρινας του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. Π. Πέρκα στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου και Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος

.

Στην ομιλία της στην συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος επί του Σ/Ν του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/904 σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον, η Βουλευτής Φλώρινας και Αναπλ. Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα, ανέφερε τα εξής:

«Και ο εισηγητής της ΝΔ, αλλά και ο κ. Υπουργός καμάρωσαν ότι στην Ελλάδα λέει έρχονται όλα νωρίτερα απ’ όσο χρειάζεται. Έχουμε τραγική εμπειρία - είμαι Βουλευτής Φλώρινας - είδαμε την εξαγγελία για την απολιγνιτοποίηση και βλέπω την περιοχή μου να ερημώνει, οι θέσεις εργασίας να χάνονται και τίποτα ουσιαστικό να μην έχει συμβεί, αλλά να έχει μείνει η εξαγγελία του Πρωθυπουργού.
Αυτά φοβόμαστε και ήθελα να απαντήσω κι εγώ στον κ. Υπουργό. Δεν είναι μικροπολιτικοί λόγοι που στεκόμαστε απέναντι, με επιφύλαξη μάλλον, σε κάποια που φαίνονται περιβαλλοντικά ή καλά νομοσχέδια, είναι ότι δεν έχουμε εμπιστοσύνη, το έχουμε δει πώς λειτουργεί η Κυβέρνηση. Έχουμε δει και τον αντιπεριβαλλοντικό νόμο, έχουμε όμως και την εμπειρία πια της εφαρμοσμένης πολιτικής.
Για να πετύχει μια μεταρρύθμιση, δεν είναι πολύ απλό πράγμα. Απαιτεί να προσέξουμε και το χρόνο εφαρμογής και τη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους και βεβαίως πάντα να έχει καθαρό θεσμικό πλαίσιο. Οτιδήποτε άλλο «καίει» τη μεταρρύθμιση. Έχουμε πολλά τέτοια παραδείγματα, ένα πρόσφατο, επειδή μιλάω και με την ιδιότητά μου ως Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός, είναι ο ‘Μεγάλος Περίπατος’. Οποιαδήποτε προσπάθεια για εφαρμογή ΣΒΑΚ, ήπιας μετακίνησης στο κέντρο της Αθήνας έχει «καεί» από το κακό παράδειγμα. Εδώ βλέπουμε λοιπόν ότι σ’ αυτή την Κυβέρνηση υπάρχει αδυναμία εφαρμογής, δεν υπάρχει μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία που να μπορεί να πει κανείς ότι θα πετύχει. Πρόσφατο παράδειγμα, η παράταση για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Δεν υπολογίζετε χρόνο, είναι όλα επικοινωνιακά κι εμάς μας στενοχωρεί πιο πολύ, γιατί θα έρθουμε και θα τα κάνουμε, ότι κάποιες προσπάθειες «καίγονται».
Η θετική λοιπόν ενσωμάτωση μιας Οδηγίας κινδυνεύει να «κάψει» όλο το εγχείρημα, λόγω προχειρότητας. Και μη λέμε ότι δεν έχει σημασία που δεν έχουν βγει οι κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ώστε να ξέρουν και οι καταναλωτές, αλλά κυρίως η αγορά, η βιομηχανία, ποια προϊόντα εμπίπτουν, ποια δεν εμπίπτουν. Και βεβαίως, εδώ και το επιτελικό κράτος της ΝΔ, σε κάθε νομοσχέδιο προβλέπεται ΚΥΑ. Αυτές οι ΚΥΑ που έχουν ψηφιστεί σε προηγούμενα νομοσχέδια, τις περιμένουμε ακόμα, δεν έχει βγει καμία. Δε βγαίνουν κι οι νόμοι που ψηφίζετε δεν μπορούν να εφαρμοστούν. Κι ούτε χρόνο στην αγορά δίνετε με το να ψηφίζετε ένα νομοσχέδιο σήμερα όταν δεν έχετε καν διαβουλευτεί μαζί τους απ’ ότι ξέρουμε – μια διαβούλευση διαδικτυακή παίζει το ρόλο της, είναι και υποχρέωσή σας, αλλιώς θα την είχατε καταργήσει κι αυτή, αλλά επί της ουσίας δεν έχετε διαβουλευτεί με τους εμπλεκόμενους, αυτούς που έρθουν να εφαρμόσουν και θα έχουν και επίπτωση. Γιατί είπε ο κ. Υπουργός «Πώς γίνεται να βλάπτει και το περιβάλλον και τη βιομηχανία», εγώ θα πω το άλλο, αφού δε γίνονται και τα δύο μαζί, τι επιλέγει να βλάψει, κάτι απ’ τα δύο άρα επιλέγει να βλάψει.
Κι αν δεν υπάρχουν σαφείς κατευθύνσεις στη βιομηχανία και στην αγορά, προφανώς θα είναι δύσκολα τα πράγματα, να μην αναφερθώ τώρα στα στοιχεία. Όταν πας να κάνεις μια τομή, μια μεταρρύθμιση, κάτι καινούριο, προφανώς έχεις πάντα στοιχεία, βασίζεσαι σε έναν σοβαρό απολογισμό για το τι έχει συμβεί με μια ανάλογη προσπάθεια πριν. Εδώ δεν υπάρχουν στοιχεία καν για τη λεπτή σακούλα, την πλαστική, του 2019. Γίνονται καμπάνιες, όλα τα πλαστικά, μπερδεύονται κι οι καταναλωτές, εδώ υπάρχουν και προϊόντα όπως είναι τα χάρτινα ποτήρια που έχουν όμως επίστρωση πλαστικού, τα οποία μπορεί να είναι μέσα στην Οδηγία. Σήμερα υπάρχει χάος. Αυτά όλα δε συνάδουν με μια σοβαρή Κυβέρνηση και μια προσπάθεια μεταρρύθμισης και τη στρατηγική κυκλικής οικονομίας, τα είπε πολύ καλά και ο κ. Φάμελλος και είμαστε βεβαίως μέσα στις 10 ευρωπαϊκές χώρες που ήδη από το 2018 επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ διαθέτουν Εθνική Στρατηγική Κυκλικής Οικονομίας.
Αλλά θα καταλήξω λέγοντας κάποια θετικά, γιατί προφανώς η ενσωμάτωση της Οδηγίας έχει και πολλά θετικά στοιχεία, όπως είναι η υψηλότερη στοχοθεσία για την περιεκτικότητα σε ανακυκλωμένο πλαστικό των φιαλών για το 2030, η δημιουργία ενός χωριστού ΣΣΕΔ για την εγγυοδοσία φιαλών, η καθιέρωση σήμανσης κτλ. Ακόμα όμως και γι’ αυτά τα θετικά, ευλόγως προκύπτει το ερώτημα. Πώς θα βρει η ελληνική βιομηχανία πλαστικού το ανακυκλωμένο υλικό που χρειάζεται για τα προϊόντα της όταν υποβαθμίζεται η διαλογή στην πηγή με το να προτεραιοποιείται η καύση, δηλαδή δε δίνετε κίνητρα γι’ αυτά. Δεν εφαρμόζεται η πυραμιδική τιμολογιακή πολιτική από τους ΦΟΔΣΑ προς τους δήμους και βεβαίως, να αναφερθεί κι αυτό, η Κυβέρνηση θα επικαλεστεί ότι υπάρχουν επενδύσεις μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, όταν μια πρόσκληση του ΕΠΑνΕΚ των 40 εκ. ευρώ για περιβαλλοντικές υποδομές που ήταν έτοιμη τον Ιούλιο του 2019, πήρε ένα χρόνο για να βγει στον αέρα.
Τελικά, είστε πολύ γρήγοροι στις εξαγγελίες, αλλά πάρα πολύ αργοί και καταστροφικοί πολλές φορές στην υλοποίηση αυτών που εξαγγέλετε».



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ