ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

29/10/2020

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για τα σοβαρά θέματα στη στελέχωση και στη λειτουργία των σχολείων της ΠΕ Θεσσαλονίκης

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για τα σοβαρά θέματα στη στελέχωση και στη λειτουργία των σχολείων της ΠΕ Θεσσαλονίκης



Σοβαρά θέματα στη στελέχωση και στη λειτουργία των σχολείων της ΠΕ Θεσσαλονίκης αναδεικνύουν με ερώτησή τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

 

Ερώτηση με θέμα «Εικονική πραγματικότητα η εύρυθμη και ασφαλής λειτουργία των σχολείων του Ν. Θεσσαλονίκης» κατέθεσαν είκοσι τρεις (23) βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προς την Υπουργό Παιδείας, με πρωτοβουλία του Βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης, Σωκράτη Φάμελλου, και των Τομεαρχών Παιδείας Νίκου Φίλη και Μερόπης Τζούφη, ζητώντας διευκρινήσεις για τις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων του νομού Θεσσαλονίκης, όλων των βαθμίδων.

Οι βουλευτές αναδεικνύουν την ύπαρξη μεγάλου αριθμού κενών που υπάρχουν ακόμα στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Θεσσαλονίκης, καταδεικνύοντας έτσι την έλλειψη έγκαιρης οργάνωσης εκ μέρους του Υπουργείου. Για τους λόγους αυτούς, οι βουλευτές εκφράζουν την ανησυχία τους για το έλλειμμα στελέχωσης σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της παράλληλης στήριξης, καθώς και των τάξεων υποδοχής. Επισημαίνουν επιπλέον ελλείμματα στην ορθή τήρηση των υγειονομικών μέτρων, στον έλεγχο του συγχρωτισμού και τη σύγχυση που δημιουργεί το πρωτόκολλο αντιμετώπισης κρουσμάτων covid-19 που εφαρμόζεται στα σχολεία.

Οι ερωτώντες Βουλευτές ζητούν από την Κυβέρνηση να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να τους ενημερώσει αναλυτικά για τα υφιστάμενα κενά στα σχολεία του νομού, στις υποστηρικτικές δομές, το χρονοδιάγραμμα κάλυψής τους, αλλά και την κάλυψη του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας με δωρεάν ελέγχους όσες φορές κι αν αυτό απαιτηθεί.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης.

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Εικονική πραγματικότητα η εύρυθμη και ασφαλής λειτουργία των σχολείων του Ν. Θεσσαλονίκης»

Την φετινή σχολική χρονιά που είχε την ιδιαιτερότητα να ξεκινήσει μεσούσης της Πανδημίας, η πολιτεία είχε την υποχρέωση και την ευθύνη να θέσει την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών ως πρώτη προτεραιότητα, προσαρμόζοντας την εκπαιδευτική λειτουργία στις οδηγίες των ειδικών προκειμένου η εκπαιδευτική διαδικασία να εξελιχθεί ομαλά στο φυσικό της χώρο, στα σχολεία, για την εφαρμογή του οποίου απαιτούνταν έγκαιρη οργάνωση από τη μεριά του Υπουργείου .

Αγνοώντας τόσο τις προτάσεις των ειδικών όσο και τις ολοκληρωμένες προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ - Π.Σ. το Υπουργείο όχι μόνο δεν μείωσε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη αλλά προχώρησε σε αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, επιδιώκοντας να περιορίσει όσο μπορεί τις απαιτήσεις για εκπαιδευτικούς. Παρότι είχε η κυβέρνηση όλα τα δεδομένα σχετικά με τις εγγραφές των μαθητών εγκαίρως δεν έκανε τον απαραίτητο προγραμματισμό και δεν τοποθέτησε τους απαιτούμενους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους, υστερώντας ακόμα και σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Στο Νομό Θεσσαλονίκης σήμερα υπάρχουν ακόμα πάρα πολλά κενά στη δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ενδεικτικά, αναφέρουμε πως στις 12/10/2020 σε ένα Γυμνάσιο, σε τρία Γενικά Λύκεια και σε ένα ΕΠΑΛ στο Δήμο Θέρμης δεν υλοποιούνται λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών 139 ώρες του εβδομαδιαίου σχολικού προγράμματος ενώ σε τρία Δημοτικά του ίδιου Δήμου δεν υλοποιούνται για τον ίδιο λόγο 124 ώρες του εβδομαδιαίου σχολικού προγράμματος. Οι μετέπειτα καθυστερημένες τοποθετήσεις αναπληρωτών δεν άλλαξαν σημαντικά την εικόνα, εφόσον οι ελλείψεις ήταν πάρα πολλές. Για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχει μια θολή εικόνα, διότι, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να διαχειριστεί το πρόβλημα με απασχόληση των αναπληρωτών τριμήνου, που προσέλαβε για αντικατάσταση των δασκάλων υψηλού κινδύνου. Ακόμη , δεν έχουμε εικόνα των κενών που υπάρχουν στην παράλληλη στήριξη και στις τάξεις υποδοχής ενώ επιτελούν ένα τόσο σημαντικό έργο.

Ενώ τα κρούσματα εκτινάσσονται στην εύρυτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης εξέδωσε οδηγία κατά την οποία, ένα παιδί που εμφανίζει κάποια συμπτώματα, τα οποία περιέχονται στη συμπτωματολογία του covid-19, απομακρύνεται άμεσα από την τάξη του και μπορεί να επιστρέψει σ` αυτή είτε με αρνητικό αποτέλεσμα σε τεστ, το οποίο υποχρεώνεται να κάνει ιδιωτικά, είτε με βεβαίωση γιατρού ότι δε νοσεί από τον ιό (πως αυτό θα βεβαιωθεί χωρίς τεστ υπεύθυνα), είτε τέλος με υπεύθυνη δήλωση του γονέα και 10ήμερη παραμονή στο σπίτι. Η ίδια διαδικασία ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς. Η οδηγία δηλαδή υποχρεώνει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να επωμιστούν το αυξημένο κόστος της διενέργειας του τέστ και εξομοιώνει την ύπαρξη αρνητικού τέστ με την βεβαίωση γιατρού γεγονός που εκ των πραγμάτων δεν παρέχει το ίδιο επίπεδο ασφάλειας.

Επειδή οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς για την κάλυψη των ωρών διδασκαλίας της φετινής χρονιάς ήταν γνωστές από την αρχή του καλοκαιριού.
Επειδή την προηγούμενη χρονιά, χάθηκαν πολλές εκπαιδευτικές ώρες λογω της καθολικής διακοπής μαθημάτων για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα για τις οποίες έπρεπε να ληφθεί μέριμνα για να καλυφθούν φέτος .
Επειδή η ύπαρξη κενών εκτός από μαθησιακό έλλειμμα δυχεραίνει λόγω συγχρωτισμού και την τήρηση των υγειονομικών μέτρων.
Επειδή η πολιτεία οφείλει μέσω του έγκαιρου προγραμματισμού να διασφαλίζει την εύρυθμή λειτουργία των σχολείων .
Επειδή η πολιτεία οφείλει να διαχειρίζεται αποτελεσματικά και με συγκεκριμένο πρωτόκολλο κάθε κρούσμα στις σχολικές μονάδες διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών
Ερωτάται η κ. Υπουργός :
1. Ποια είναι η εικόνα των κενών, αριθμητικά και συγκεκριμένα, στη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση του Ν. Θεσσαλονίκης;
2. Ποιος είναι ο  αριθμός των κενών που υπάρχουν αυτή τη χρονική στιγμή στην παράλληλη στήριξη καθώς και ο αριθμός των κενών  που υπάρχουν αυτή τη χρονική στιγμή στις τάξεις υποδοχής;
3. Πόσες ώρες διδασκαλίας δεν έχουν καλυφθεί ανά εβδομάδα και ανά σχολική μονάδα παρότι κλείσαμε ενάμιση μήνα από την έναρξη των μαθημάτων;
4. Πότε προβλέπεται να καλυφθούν τα κενά αυτά;
5. Γιατί δεν έχει θεσμοθετηθεί η δυνατότητα ελέγχου δωρεάν όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, όσες φορές αυτό κι αν χρειαστεί;


Οι ερωτώντες βουλευτές
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νίκος
Τζούφη Μερόπη
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αμανατίδης Γιάννης
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Γιαννούλης Χρήστος
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νίκος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ