23/11/2020
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Σοβαρά προβλήματα στην τηλεκπαίδευση και αδυναμία ισότιμης πρόσβασης πολλών μαθητών σε αυτή»
Το συμβάν στην Πεύκη Ηλείας με τους πέντε μικρούς μαθητές να προσπαθούν στην αυλή του καφενείου του χωριού, μέσα στο κρύο, με δύο κινητά τηλέφωνα να συνδεθούν στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Webex του Υπουργείου Παιδείας για να κάνουν μάθημα, κατέδειξε με το πλέον καταφανή τρόπο τα σοβαρά προβλήματα της τηλεκπαίδευσης στη χώρα μας.
Είναι αυτονόητο ότι η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης για να εφαρμοστεί σωστά και να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα απαιτεί να πληρούνται μια σειρά από απαραίτητες προϋποθέσεις, ώστε το σύνολο των μαθητών να έχει ισότιμη πρόσβαση σε αυτή. Βασική προϋπόθεση είναι ο κάθε μαθητής να έχει τον αναγκαίο τεχνολογικό εξοπλισμό (PC/Tablet) και πρόσβαση στο διαδίκτυο, προκειμένου να μπορεί να συμμετάσχει αποτελεσματικά στην τηλεκπαίδευση.
Όπως προκύπτει από δημοσιεύματα, αλλά και από αναφορές γονέων, πολλές οικογένειες σε όλη τη χώρα, στερούνται των απαραίτητων τεχνικών μέσων ή αυτά δεν βρίσκονται σε επάρκεια. Πιο συγκεκριμένα, σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει καθόλου ο απαραίτητος τεχνολογικός εξοπλισμός, ενώ σε πολυμελείς οικογένειες (τρίτεκνες και πολύτεκνες) αυτός δεν επαρκεί για να καλύψει τις συνολικές ανάγκες τους. Επίσης, δε θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η πρόσβαση στο διαδίκτυο, καθώς, πολλές οικογένειες δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα ή την προσβασιμότητα για να έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο. Ειδικά στην Ηλεία, έχουν παρατηρηθεί πολλές περιπτώσεις μαθητών, οι οποίοι λόγω αντικειμενικών δυσκολιών (μη κατοχή των αναγκαίων τεχνικών μέσων, μη πρόσβαση στο διαδίκτυο) δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα τηλεμαθήματά τους, με αποτέλεσμα να στερούνται της εκπαίδευσής τους.
Επιπλέον, σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν πολλοί μαθητές στην προσπάθεια τους να συνδεθούν στη διαδικτυακή πλατφόρμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθώς υπάρχουν αναφορές και καταγγελίες για τεχνικά ζητήματα, με αποτέλεσμα η πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση να καθίσταται αδύνατη.
Επειδή, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να παρέχει δημόσια και δωρεάν παιδεία,
Επειδή, η ισότιμη πρόσβαση σε αυτή είναι επιβεβλημένη,
Επειδή, είναι αναγκαίο κάθε μαθητής να διαθέτει τα απαραίτητα τεχνικά μέσα, ώστε να μπορεί να συμμετέχει στην διαδικασία της τηλεκπαίδευσης,
Επειδή, υπάρχουν πολλοί μαθητές που αδυνατούν για αντικειμενικούς λόγους (έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού και μέσων) να παρακολουθήσουν τα εξ αποστάσεως μαθήματα, υπό το κίνδυνο της αδικαιολόγητης απουσίας, εάν δεν τα καταφέρουν,
Επειδή, δεν έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στο διαδίκτυο,
Επειδή, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και γενικότερα οι πλατφόρμες του Υπουργείου Παιδείας αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, με αποτέλεσμα να αδυνατούν πολλές φορές οι μαθητές να έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση,
Ερωτάται η Υπουργός:
Οι ερωτώντες βουλευτές
Διονύσιος-Χαράλαμπος Καλαματιανός
Αγαθοπούλου Ειρήνη-Ελένη
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Σία
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία
Γκιόλας Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Μανώλης
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Κασιμάτη Νίνα
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλης
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραϊτης Θάνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπαηλιού Γιώργος
Παππάς Νικόλαος
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Γιώτα
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Πάνος
Σπίρτζης Χρήστος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τσίπρας Γεώργιος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτρης
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ