ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

13/05/2024

Κ. Μάλαμα: Τι συμβαίνει με την διοργάνωση της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης;

Κ. Μάλαμα: Τι συμβαίνει με την διοργάνωση της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης;



Κοινοβουλευτική ερώτηση προς το Υπουργείο Πολιτισμού κατέθεσε η Τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Κυριακή Μάλαμα, σε σχέση με τις καταγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας σχετικά με την διοργάνωση της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης Όπως επισημαίνεται στην ερώτηση, η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα πολύ σημαντικό ορόσημο πολιτισμού για την χώρα. Φέτος, όμως, έχει κατακριθεί έντονα στην οργανωτική της διάσταση από τον εκδοτικό κόσμο. Ήδη, εδώ και μήνες, έχει καταγγελθεί η μονομερής αύξηση του κόστους εκμίσθωσης των χώρων της έκθεσης, με ευθύνες που μετακυλίονται από την ΔΕΘ - HELEXPO στο Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού κι αντίθετα. Επίσης, πριν από μερικές ημέρες, πέντε ενώσεις Εκδοτών προχώρησαν σε αιχμηρότατη ανακοίνωση προς τους διοργανωτές, θέτοντας και μια σειρά από κρίσιμα διαχειριστικά ερωτήματα, που αφορούν θέματα διαχειριστικής διαφάνειας, δαπανηρών επιλογών, σπατάλης πόρων κι έλλειψης διαβούλευσης. Στο πλαίσιο αυτό, η Κυριακή Μάλαμα καλεί το Υπουργείο Πολιτισμού να δώσει διευκρινίσεις στα κρίσιμα ζητήματα που θέτει ο εκδοτικός κόσμος.


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Πολιτισμού

Θέμα: Τι συμβαίνει με την διοργάνωση της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης;

Σε λίγες ημέρες ξεκινά η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, ένα πολύ σημαντικό ορόσημο πολιτισμού για την χώρα. Φέτος, όμως, έχει κατακριθεί έντονα στην οργανωτική της διάσταση από τον εκδοτικό κόσμο. Ήδη, εδώ και μήνες, έχει καταγγελθεί η μονομερής αύξηση του κόστους εκμίσθωσης των χώρων της έκθεσης, με ευθύνες που μετακυλίονται από την ΔΕΘ - HELEXPO στο Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού κι αντίθετα. Όμως, πριν από μερικές ημέρες, πέντε ενώσεις Εκδοτών προχώρησαν σε αιχμηρότατη ανακοίνωση, με την οποία αναφέρουν ότι “δεν πρόκειται να συνεχίσουν να προσφέρουν την ανοχή τους σε φορείς και πρόσωπα ακατάλληλα να αντιληφθούν την αποστολή και τα καθήκοντά τους, και είναι υποχρεωμένοι να αποκρούσουν τον σφετερισμό του διαρκούς έργου τους και τη σπατάλη πόρων εις βάρος των συμφερόντων τους. Η 20ή ΔΕΒΘ που εγκαινιάζεται την ερχόμενη εβδομάδα θα είναι η τελευταία που διοργανώνεται χωρίς αυτούς, η τελευταία χωρίς κεντρικό στόχο να αυξηθεί το αναγνωστικό κοινό, η τελευταία που θα κρύβει μέσω της αδιαφάνειας δαπανηρές και ταυτοχρόνως αναποτελεσματικές επιλογές”.

Επειδή η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου της Θεσσαλονίκης είναι ένας κορυφαίος θεσμός για τον πολιτισμό της χώρας.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός

1. Γιατί αυξήθηκε το λειτουργικό κόστος φέτος για τους συμμετέχοντες στην Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης;

2. Δεν υπήρξε κοινός προγραμματισμός με τους φορείς του βιβλίου για την λειτουργία της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης;

3. Ποιος είναι ο φετινός προϋπολογισμός της διοργάνωσης και τι καλύπτει;

4. Γιατί δεν υπήρξε καμία ενημέρωση (σε κανέναν) για το Διεθνές Πρόγραμμα, το πρόγραμμα Fellowship και το Επαγγελματικό Πρόγραμμα Έκθεσης πάρα μόνο λίγες μέρες πριν; Γιατί οι πλέον ειδικοί στον χώρο του βιβλίου να μην μπορούν να προσφέρουν εγκαίρως και αφιλοκερδώς την τεχνογνωσία τους;

5. Είναι φυσιολογικό, ενώ κάποιοι ξένοι εκδότες και φορείς καλούνται μήνες πριν, οι Έλληνες εκδότες και τα σωματεία τους να ενημερώνονται από τα Δελτία Τύπου του ΕΙΠ; Το τελευταίο δεν υπονομεύει τον ελληνικό εκδοτικό κόσμο;

6. Γιατί δεν ενημερώνονται οι εκδότες βιβλίου για τον Προϋπολογισμό και τον Απολογισμό των Διεθνών Εκθέσεων Θεσσαλονίκης, έστω και επιγραμματικά; Γιατί δεν δίνεται στη δημοσιότητα, πάρα τα διαχρονικά, συνεχή και γραπτά αιτήματα των εκδοτών, αναλυτικός οικονομικός απολογισμός των τελευταίων ΔΕΒΘ;

7. Πέρα από τους ελέγχους του ΕΣΠΑ, γίνεται ουσιαστικός έλεγχος στο ΕΙΠ, για την κατανομή τόσο του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού του, όσο και για την κατανομή εκατομμύριων ευρώ κοινοτικών κονδυλίων; Σκοπεύει το ΥΠΠΟ να διατάξει κάποιο σχετικό έλεγχο;

8. Όλες οι συμβάσεις του ΕΙΠ δεσμεύουν απόλυτα τον νέο φορέα. Πόσες συμβάσεις, ποιες και γιατί έχουν υπογραφεί; Χωρίς αυτή τη γνώση ο νέος φορέας θα είναι όμηρος προηγούμενων δεσμεύσεων.

9. Τι περιλαμβάνει η «Ψηφιακή Αναβάθμιση» της έκθεσης ύψους 438,000 ευρώ; Πώς διενεργήθηκε αυτός το διαγωνισμός; Ποιος ο σκοπός και ποιοι οι στόχοι του; Πως επιμερίζεται αυτό το ποσό; Γιατί οι εκδότες βιβλίου, που αυτούς αφορά η έκθεση, δεν είχαν πριν και δεν έχουν ούτε τώρα καμία ενημέρωση ώστε να προσφέρουν τη γνώμη τους;

10. Τι είναι η «Αναβάθμιση του οικοσυστήματος παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΕΙΠ» ύψους 556.995,60 που κατακυρώθηκε στην Α & Β Advertising-Hostmein IKE;

11. Γιατί δέχτηκε το ΕΙΠ την μετακύληση κόστους από τη HELEXPO, ύψους 40.000€ χωρίς διαπραγμάτευση, ενώ οι υποδομές της έκθεσης είναι πεπαλαιωμένες;

12. Πώς ανέχεται το ΥΠΠΟ την ιδιοκτησιακή αντίληψη που έχει ο πρόεδρος του ΕΙΠ για το Ίδρυμα; Φράσεις όπως «εδώ είναι σπίτι μου» και «εδώ είναι το μαγαζί μου» συνάδουν με το ύφος του προέδρου του Ιδρύματος Πολιτισμού της χώρας;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Μάλαμα Κυριακή



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ