ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

20/11/2020

Θ. Φωτίου: Καθαρά επικοινωνιακό το νομοσχέδιο, δεν περιλαμβάνει ουσιαστικές ευνοϊκές ρυθμίσεις για εργαζόμενους, νοικοκυριά και επιχειρήσεις - βίντεο

Θ. Φωτίου: Καθαρά επικοινωνιακό το νομοσχέδιο, δεν περιλαμβάνει ουσιαστικές ευνοϊκές ρυθμίσεις για εργαζόμενους, νοικοκυριά και επιχειρήσεις - βίντεο



Ομιλία στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής για το Σ/Ν του Υπ. Εργασίας «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές ρυθμίσεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»

 

Μιλώντας χθες ως εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής για το Σ/Ν του Υπ. Εργασίας «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές ρυθμίσεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων», η Θεανώ Φωτίου τόνισε τα εξής:

· Το νομοσχέδιο αυτό, είναι καθαρά επικοινωνιακό, αναντίστοιχο της συγκυρίας, και δεν περιλαμβάνει ουσιαστικές ευνοϊκές ρυθμίσεις για εργαζόμενους, νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

· Καταθέσαμε τροπολογία για την καταβολή Εισοδήματος Έκτακτης Ανάγκης μέσα στον Δεκέμβριο σε νοικοκυριά που έστω και ένα μέλος τους είναι: άνεργος, επιδοτούμενος ή μη, επισφαλώς εργαζόμενος (με μπλοκάκι, εργόσημο, εποχικός), αγρότης, ΑμεΑ, εργαζόμενος στον πολιτισμό, ελεύθερος επαγγελματίας και αυτοαπασχολούμενος και δεν έλαβαν μέχρι στιγμής καμία ουσιαστική ενίσχυση από το κράτος ικανή να ανακόψει τη ραγδαία φτωχοποίησή τους. Τα εισοδήματα του νοικοκυριού του προηγουμένου της πανδημίας έτους δεν λαμβάνονται υπόψη. Τα ποσά είναι 400 € για το πρώτο ενήλικο μέλος του νοικοκυριού, 200 € για κάθε επιπλέον ενήλικο μέλος και 100 € για κάθε ανήλικο μέλος του νοικοκυριού.

Αναλυτικότερα, για το νομοσχέδιο, η Αναπλ. Τομεάρχης για την Κοινωνική Αλληλεγγύη επισήμανε:

· Η συντριπτική πλειοψηφία των άρθρων του είναι νομοτεχνικές βελτιώσεις σε υπάρχοντες νόμους και μετατροπή υπαρχουσών ΚΥΑ και ΥΑ σε νόμο.

· Πολλές διατάξεις αφορούν μικρό αριθμό ωφελούμενων και δεν αντιμετωπίζουν τη φτωχοποίηση και την ανεργία που αυξάνονται ραγδαία.

· Κάποιες ρυθμίσεις του πρέπει να αποσυρθούν, άλλες να διευκρινιστούν, ενώ υπάρχουν αρκετές καθαρά επικοινωνιακού χαρακτήρα

· Από τα δήθεν «μέτρα ενίσχυσης εργαζομένων» το 72% των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα που παίρνουν από 200 - 1000 € καθαρά το μήνα θα ωφεληθεί από 2,8 έως 14 € το μήνα. Οι δε επιχειρήσεις, από 4,1-21 €/ εργαζόμενο ανά μήνα.

· Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει αναδρομική αύξηση του κατώτατου μισθού για όλο το 2020 και το 2021 κατά 7,5% και ουσιαστική ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κυρίως με τη μη επιστρεπτέα προκαταβολή.

· Η ενίσχυση των ανέργων αφορά μικρή ομάδα των μακροχρόνιων ανέργων που θα μπορούν να κάνουν έως 70 μεροκάματα το έτος χωρίς να χάνουν την ιδιότητα του ανέργου.

· Οι κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις περιλαμβάνουν ρυθμίσεις που δίνουν ελάχιστη «ανάσα» από τα συσσωρευμένα χρέη.

· Περιλαμβάνουν όμως και διατάξεις που συνιστούν διοικητικό πραξικόπημα στο Δημόσιο, για κομματικούς και πελατειακούς λόγους όπως α) η ακύρωση της διαδικασίας επιλογής 51 διευθυντών στο Υπουργείο Εργασίας και το ΣΕΠΕ που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο κατά τα παράβαση του πρόσφατου νόμου του Υπ. Εσωτερικών, και β) η υποβάθμιση του ΣΕΠΕ, όταν ορίζεται ότι δεν χρειάζεται προϋπηρεσία σε αυτό για να γίνει κάποιος προϊστάμενος.

· Η πολυδιαφημισμένη άμεση ηλεκτρονική απονομή σύνταξης και εφάπαξ αποτελεί προκλητική επικοινωνιακή εξαπάτηση διότι δεν αντιμετωπίζει τη πραγματική αιτία καθυστέρησης που είναι η έλλειψη ψηφιακής καταγραφής του εργασιακού βίου κάθε εργαζομένου.

 

· Σήμερα, υπάρχουν, και κατά την εκτίμηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, 360.000 εκκρεμείς συντάξεις και εφάπαξ.

· Υπόσχεστε ψηφιακή σύνταξη σε τρεις ημέρες όταν δεν έχετε δώσει τα αυξημένα ποσά σύνταξης σε όσους έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης από τον Φεβρουάριο

· Περί τις 80.000 συνταξιούχοι είδαν μειωμένα τα αναδρομικά που έπρεπε να πάρουν από όσα τους είχαν κόψει οι νόμοι Βρούτση του 2012.

· Τα μέτρα στήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία νομοτεχνικές βελτιώσεις και προσθήκες, επανάληψη ισχύουσας νομοθεσίας, ή ρυθμίσεις για τις οποίες αρκεί ΚΥΑ ή ΥΑ.

· Δεν λαμβάνουν υπόψη τη νέα κοινωνική πραγματικότητα : εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά που προ πανδημίας εξασφάλιζαν ένα ικανοποιητικό επίπεδο διαβίωσης σήμερα έχουν πρόβλημα επιβίωσης και δεν πήραν μέχρι στιγμής καμία ενίσχυση.

· Η παροχή του ΚΕΑ (ΕΕΕ) σε αστέγους και κακοποιημένες γυναίκες αφορά μόνον 350 άτομα που διαβιούν σε κλειστές μονάδες προστασίας. Οι άστεγοι δρόμου ήδη το παίρνουν από το 2017.

· Για τα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠΑμεΑ επιτρέπει τη στέγαση ΚΔΑΠ σε αίθουσες δημοτικών σχολείων αλλά δεν λύνει το πρόβλημα επικάλυψης ωραρίου με το ολοήμερο σχολείο και δεν ορίζει το 6ωρο ως πλήρες ωράριο για τους εργαζόμενους.

· Η διαδικασία της απονομής του στεγαστικού επιδόματος ανασφάλιστων υπερηλίκων εφαρμόζεται ήδη με ΚΥΑ, ενώ το όριο ηλικίας δυστυχώς αυξάνεται τώρα από τα 65 στα 67.

· Οι διατάξεις για τα ασυνόδευτα ανήλικα προσφυγόπουλα προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα που η κυβέρνηση δημιούργησε με τη διάσπαση αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπ. Εργασίας και ΕΚΚΑ από τη μια και Υπ. Μετανάστευσης από την άλλη.

· Η διάταξη για την παραχώρηση αδιάθετων κατοικιών του τ. ΟΕΚ σε μη δικαιούχους του, αφορά στην πραγματικότητα 120-150 κατεστραμμένες κατοικίες και μπορεί να εξελιχθεί σε πελατειακό δώρο του εκάστοτε υπουργού

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ