ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

20/11/2020

Θ. Φωτίου: Η κυβέρνηση φέρνει ένα επικοινωνιακό νομοσχέδιο εν μέσω αύξησης της πανδημίας που δεν περιλαμβάνει παρά ελάχιστες θετικές ρυθμίσεις για τους εργαζόμενους, τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά - βίντεο

Θ. Φωτίου: Η κυβέρνηση φέρνει  ένα επικοινωνιακό νομοσχέδιο εν μέσω αύξησης της πανδημίας που δεν περιλαμβάνει παρά ελάχιστες θετικές ρυθμίσεις για τους εργαζόμενους, τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά - βίντεο



Εισήγηση στην κατ’ άρθρον συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων: «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές ρυθμίσεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»

.

Το νομοσχέδιο του Υπ. Εργασίας είναι ένα επικοινωνιακό νομοσχέδιο εν μέσω αύξησης της πανδημίας που δεν περιλαμβάνει παρά ελάχιστες θετικές ρυθμίσεις για τους εργαζόμενους, τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά.
Επιχειρεί με αυτό, μαζί με κάποια πρόσφατα μέτρα, αντιπερισπασμό στην τραγωδία που εξελίσσεται στις ΜΕΘ και τα νοσοκομεία τα οποία αφήσατε ανοχύρωτα, αλλά και στην κοινωνία, λόγω των τραγικών λαθών και καθυστερήσεών σας.
Η δυσανεξία και η τσιγκουνιά σας για το δημόσιο τομέα σας έφτασαν να επιτάσσετε σήμερα άρον-άρον με διπλό τίμημα ιδιωτικές ΜΕΘ, χωρίς να έχετε προετοιμαστεί.
Γι αυτό είπα χτες ότι το νομοσχέδιο είναι αναντίστοιχο της πραγματικότητας που ζει η χώρα. Αυτή την πραγματικότητα που αντιστρέφετε και διαστρεβλώνετε.
Το ζήσαμε χτες στη συζήτηση επί της αρχής του. Άκρατες μεγαλοστομίες και λαθροχειρίες για να συγκροτηθεί η γκεμπελική ρήση: «Όσο μεγαλύτερο το ψέμα, τόσο πιο πιστευτό».
Είπα χτες ότι οι θετικές ρυθμίσεις είναι πολύ λίγες, 9 άρθρα στα 68. Η συντριπτική πλειοψηφία των άρθρων (28) είναι νομοτεχνικές βελτιώσεις υπαρχόντων νόμων και μετατροπή σε νόμο παλιών ΚΥΑ. Άλλα 19 αφορούν μικρό αριθμό ωφελουμένων (περί τα 3.000 άτομα), ενώ 10 από τα 68 πρέπει να αποσυρθούν ή να αναδιατυπωθούν.
Δεν ενισχύετε τους εργαζόμενους με τη μείωση των ασφαλιστικών τους εισφορών για ένα μόνο έτος, το 2021 (άρθρο 31). Διότι η μείωση κατά 1,21% δεν σημαίνει ζεστό χρήμα στις τσέπες των εργαζομένων. Για το 72% των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα που παίρνουν μισθό από 200 έως 1.000 € καθαρά, η αύξηση θα είναι 2,8 δις 14 € το μήνα.
Εμείς προτείνουμε ενίσχυση των εργαζομένων με αναδρομική αύξηση κατά 7,5% του κατώτατου μισθού για το 20 και το 21 όπως είχαμε δεσμευτεί εμείς. Αυτό σημαίνει ότι από τα 650 ευρώ που ανέβασε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2019 τον κατώτατο μισθό, θα πάει στα 750 € το μήνα.
Δεν ενισχύετε τις επιχειρήσεις οι οποίες κινδυνεύουν με τις πολιτικές σας η 1 στις 3 να κλείσει. Η μείωση, κατά 1,89%, των ασφαλιστικών εισφορών σημαίνει αύξηση από 4,1 έως 21 € το μήνα ανά εργαζόμενο. Με δεδομένο ότι το 97% των επιχειρήσεων έχουν κάτω από 9 εργαζόμενους, η μείωση αυτή δεν επιτρέπει, ούτε να σωθεί η επιχείρηση, ούτε να γίνουν νέες προσλήψεις για να χτυπηθεί η ανεργία, όπως καυχιέται ο κ. Βρούτσης.
Εμείς προτείνουμε, αντί για αυτό, μη επιστρεπτέα ενίσχυση
Με τις προτάσεις μας, εργαζόμενοι και επιχειρήσεις ωφελούνται σημαντικά, ενώ διασώζεται και ΟΑΕΔ. Διότι το 3% μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων και εργοδοτών, ύψους πάνω από 1,5 δις, το χάνει ο ΟΑΕΔ , οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι που ωφελούνται από τα προγράμματά του. Δηλαδή πάλι τους ευάλωτους εργαζόμενους και ανέργους ζημιώνετε.
Ήδη ο ΟΑΕΔ έχει έλλειμμα 200 εκ. από τη μείωση του καλοκαιριού, κατά 0,9%, των ασφαλιστικών εισφορών. Χάνονται 500 εκατομμύρια από τον κλάδο ανεργίας ενώ οι σημερινές δαπάνες για την ανεργία, λόγω πανδημίας, έχουν υπερβεί τα. 1,3 δις. Με τη μείωση θα καταργηθούν προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης, απασχόλησης μακροχρόνια ανέργων, άνω των 55 χρόνων που υλοποιούνται σήμερα και μετά θα χρειαστεί να καλυφθούν από το ταμείο ανάκαμψης. Μειώνετε κατά 65% τις εισφορές υπέρ του ΛΑΕΚ (Λογαριασμός Απασχόλησης και Επαγγελματικής Κατάρτισης) που χρηματοδοτεί την κατάρτιση των εργαζομένων στις επιχειρήσεις, καθώς και προγράμματα απασχόλησης για ομάδες ανέργων αποκλεισμένων από την αγορά εργασίας, ενώ χρηματοδοτεί και προγράμματα κοινωνικών εταίρων και φορέων (ΕΟΠΠΕΠ, ΕΙΕΑΔ, ΕΝΝΥΑΕ – φορέας για την υγιεινή και την ασφάλεια στην εργασία).
Με τη διάταξη αυτή οδηγείτε τον ΟΑΕΔ σε συρρίκνωση και ακύρωση κοινωνικών δράσεων και προγραμμάτων. Είναι σαφή βήματα στην κατεύθυνση της κατάργησης ή και ιδιωτικοποίησης συγκεκριμένων δράσεων και προγραμμάτων του ΟΑΕΔ που έτσι στερείται των θεσμοθετημένων πόρων εργοδοτών και εργαζομένων οι οποίοι τον στήριζαν και πλέον η λειτουργία του θα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εκάστοτε προτεραιότητες και δυνατότητες του κρατικού προϋπολογισμού.
Θα διακινδυνέψω μια πρόβλεψη ότι ο ΟΑΕΔ θα παραμεριστεί για να δοθούν με voucher σε ιδιώτες η κατάρτιση και η συμβουλευτική. Έχετε άλλωστε μεγάλη εμπειρία κ. Υπουργέ με τα «σκόιλ ελικίκου».
Δεν ενισχύετε τους ανέργους ούτε με αυτό το νομοσχέδιο. Μέχρι σήμερα:
• από τους 570.000 μακροχρόνια ανέργους μόνο 130.000 θα επιδοτηθούν
• από τους 1 εκ. εγγεγραμμένους ανέργους μόνο 123.000 θα λάβουν τη δίμηνη παράταση των επιδομάτων ανεργίας
• το πρόγραμμα για τις 100.000 επιδοτούμενες θέσεις εργασίας γίνεται θηλιά στο λαιμό των πληττόμενων επιχειρήσεων, αφού δεν έχουν τη δυνατότητα να θέσουν τους εργαζομένους τους σε αναστολή και θα πρέπει να τους καταβάλουν κανονικά το μισθό τους, ακόμη και αν ο τζίρος τους έχει μειωθεί κατά 80%.
Χτες ο υπουργός είχε και το θράσος να πει ότι με τη μείωση κατά 6% που έκανε στις εισφορές υπέρ ΟΑΕΔ την περίοδο 2012-15 έριξε την ανεργία. Το 2015 μας παραδώσατε 1.250.000 ανέργους και το 2019 εμείς σας παραδώσαμε μισό εκατομμύριο λιγότερους, 750.000. Σήμερα τους αυξάνετε και πάλι.
Το άρθρο 63 ενισχύει μόνο μία μικρή ομάδα από τους μακροχρόνια ανέργους, όσους έχουν συμβάσεις περιστασιακής εργασίας μέχρι 70 μεροκάματα το χρόνο. Αυτοί δεν χάνουν την ιδιότητα του άνεργου.
Οι κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις περιλαμβάνουν τρία μέτρα που δίνουν μία μικρή ανάσα στους υπερχρεωμένους πολίτες (τα άρθρα 32, 33, 34) με αύξηση των δόσεων και επανένταξη σε προηγούμενες ρυθμίσεις οφειλών που έχασαν λόγω πανδημίας. Όμως και πάλι, αν δεν πληρώσουν δύο δόσεις χάνουν τη ρύθμιση.
Στο άρθρο 66 δεν περιλαμβάνετε στην εφάπαξ οικονομική ενίσχυση σε δικηγόρους, μηχανικούς και οικονομολόγους, όλους τους επιστήμονες που πληρώνουν 10 € το μήνα στον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας Αυτοαπασχολούμενων. Απαιτούμε να τους περιλάβετε όλους (υγειονομικούς, οδοντίατρους, δικαστικούς επιμελητές κλπ).
Τα άρθρα 57 και 58 συνιστούν διοικητικό πραξικόπημα για πελατειακούς και κομματικούς λόγους και πρέπει να αποσυρθούν.
Ακυρώνονται με αυτά οι διαδικασίες επιλογής που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο για 51 διευθυντικές θέσεις στο Υπουργείο Εργασίας και στο ΣΕΠΕ, κατά τα παράβαση του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου Θεοδωρικάκου. Το επιτελικό κράτος του Υπουργείου Εργασίας υπεράνω του επιτελικού κράτους Μητσοτάκη.
Παράλληλα υποβαθμίζεται περαιτέρω το ΣΕΠΕ, διότι για την κατάληψη διευθυντικής θέσης δεν απαιτείται πλέον προϋπηρεσία στο ΣΕΠΕ. Θα είναι δηλαδή διευθυντής επιθεώρησης εργασίας κάποιος που δεν έχει κάνει ποτέ αυτή τη δουλειά. Αντίθετα, διάταξη προβλέπει τριετή προϋπηρεσία στον ΕΦΚΑ για την ανάληψη διευθυντικής θέσης!!! Βγάλτε τα συμπεράσματα μόνοι σας.
Η πολυδιαφημισμένη άμεση ηλεκτρονική απονομή σύνταξης και εφάπαξ αποτελεί μια ακόμη προκλητική επικοινωνιακή εξαπάτηση. Διότι δεν αντιμετωπίζει την πραγματική αιτία καθυστέρησης που είναι η έλλειψη πλήρους ψηφιακής καταγραφής του εργασιακού βίου κάθε εργαζομένου.
Εδώ και ενάμιση χρόνο ο κ. Βρούτσης κάνει συνεχείς δηλώσεις ότι στο τέλος του έτους οι συντάξεις αναπήρων και υγειονομικών θα απονέμονται εντός τριών ημερών. Χτες το πήρε ήδη πίσω, το μετέφερε κατά τρεις μήνες, για το Μάρτη του 2021. Και το εξήγγειλε αυτό με ύφος θριαμβευτή!!!
Με αυτές τις διαρκείς υποσχέσεις αποκρύπτει την εκτόξευση των εκκρεμών συντάξεων και εφάπαξ σε 360.000. Όπως λένε τα δικά σας στοιχεία από τον ΑΤΛΑ, οι εκκρεμότητες για τις κύριες συντάξεις μεταξύ Ιουνίου 2019 που ήταν 100.323 και σήμερα που είναι 133.000 έχουν αυξηθεί πάνω από 30%. Ωστόσο, δεν προχωρείτε στις αναγκαίες προσλήψεις υπαλλήλων στον ΕΦΚΑ (άρθρο 42).
Η αλήθεια είναι ότι σήμερα η ψηφιακή σύνταξη αφορά στην πολύ μικρή κατηγορία των ασφαλισμένων του τέως ΟΓΑ που έχουν ασφάλιση μόνον από αυτόν τον φορέα και στις περιπτώσεις θανάτου συνταξιούχων, όπου υπάρχει ήδη η απονεμημένη σύνταξη (συντάξεις χηρείας).
Οι μεγαλοστομίες για την ψηφιοποίηση καταρρέουν αφού δεν μπορείτε ούτε δικό σας νόμο να υλοποιήσετε από το Φεβρουάριο του 2020 για όσους έχουν 30 χρόνια ασφάλιση. Δηλαδή δεν υλοποιείτε το πιο απλό για όσους είναι ήδη συνταξιούχοι, αλλάζοντας μόνο μία παράμετρο στο σύστημα.
Αναδρομικά συνταξιούχων: περί τις 80 χιλιάδες συνταξιούχοι είδαν μειωμένα τα αναδρομικά που έπρεπε να πάρουν. Ήταν τα αναδρομικά από τις περικοπές των νόμων του κ. Βρούτση 4093 και 4051 του 2012. Π.χ. έπρεπε να κάποιος να λάβει αναδρομικά 499 € και πήρε 0. Ή έπρεπε να λάβει 1.618 ευρώ και πήρε 890,62. Το ερώτημα είναι αν αυτά θα δοθούν ως το τέλος του έτους.
Και δεν υπάρχει ούτε 13η σύνταξη, ούτε κοινωνικό μέρισμα για χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους που δεν πήραν ούτε ένα ευρώ από τα αναδρομικά τα οποία τους επιδίκασε το ΣτΕ, επειδή εσείς κόψατε την επιστροφή των δώρων.
Τα μέτρα στήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία νομοτεχνικές τροποποιήσεις και προσθήκες, επανάληψη ισχύουσας νομοθεσίας, με ρυθμίσεις για τις οποίες αρκεί ΚΥΑ ή ΥΑ.
Δεν λαμβάνουν υπόψη τη νέα κοινωνική πραγματικότητα για τα ευάλωτα νοικοκυριά, τη μεγάλη φτωχοποίηση του ελληνικού λαού.
Πριν λίγο εξαγγείλατε ένα έκτακτο επίδομα για τα Χριστούγεννα που αφορά 256.000 νοικοκυριά τα οποία διαβιούν σε ακραία φτώχεια. Το επίδομα θα έχει κόστος 54 εκ. και μεσοσταθμικά σημαίνει 200 € ανά νοικοκυριό.
Αγνοείτε ότι εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά που προ πανδημίας εξασφάλιζαν ένα ικανοποιητικό επίπεδο διαβίωσης σήμερα έχουν πρόβλημα επιβίωσης και δεν πήραν μέχρι στιγμής καμία ενίσχυση. Είναι τα μεσαία στρώματα, αυτά που εσείς φτωχοποιήσατε. Γι αυτό καταθέσαμε τροπολογία για την καταβολή Εισοδήματος Έκτακτης Ανάγκης μέσα στον Δεκέμβριο σε νοικοκυριά που έστω και ένα μέλος τους είναι: άνεργος, επιδοτούμενος ή μη, επισφαλώς εργαζόμενος (με μπλοκάκι, εργόσημο, εποχικός), αγρότης, ΑμεΑ, εργαζόμενος στον πολιτισμό, ελεύθερος επαγγελματίας και αυτοαπασχολούμενος και δεν έλαβαν μέχρι στιγμής καμία ουσιαστική ενίσχυση από το κράτος ικανή να ανακόψει τη ραγδαία φτωχοποίησή τους.
Το ποσό της ενίσχυσης είναι 400 € για το πρώτο ενήλικο μέλος του νοικοκυριού, 200 € για κάθε επιπλέον ενήλικο μέλος και 100 € για κάθε ανήλικο μέλος του νοικοκυριού.
Για την καταβολή του Εισοδήματος Έκτακτης Ανάγκης δεν λαμβάνονται υπόψη τα συνολικά δηλωθέντα εισοδήματα του νοικοκυριού του προηγουμένου της πανδημίας έτους, ενώ από την ενίσχυση εξαιρούνται μόνον τα μέλη του νοικοκυριού των οποίων το εισόδημα δεν επλήγη από την πανδημία. Αν όμως παίρνουν κάποιο επίδομα που δεν συνιστά εισόδημα και είναι αφορολόγητο, δεν αποκλείονται.
Μας είπατε χτες ότι τα άρθρα για τις ευάλωτες ομάδες είναι μεγάλες μεταρρυθμίσεις του προνοιακού κράτους. Ας τις δούμε λοιπόν:
«Μεταρρύθμιση στα ΚΔΑΠ ΚΔΑΠμεα. Είναι ένας θεσμός που λειτουργεί από το 2001 μέχρι σήμερα με βάση ΚΥΑ. Το 2019 σας παραδώσαμε 67.500 παιδιά με voucher και εσείς τα μειώσατε το 2020 στα 60.000 παιδιά, αφήνοντας απέξω και άλλες 65.000 με πλήρεις φακέλους. Αυτή τη μεταρρύθμιση κάνατε.
Στο νομοσχέδιο αναπαράγετε όσα ισχύουν μέχρι στιγμής, και για τη ηλικία των παιδιών (5-12 έτη), και για τη στέγαση σε αίθουσες σχολείων. Ξέρετε ότι υπάρχει πρόβλημα επικάλυψης ωραρίου με το ολοήμερο σχολείο αλλά δεν ορίζετε σε 6ωρο το πλήρες ωράριο για τους εργαζόμενους ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠμεΑ για να το λύσετε (άρθρα 1 – 3).
Ωραία τα μεγάλα λόγια για το ΚΔΑΠ όταν μέχρι σήμερα δεν έχετε πληρώσει ούτε ένα ευρώ στα ιδιωτικά και δημοτικά ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠμεΑ από το Σεπτέμβριο.
Τροποποιήσεις μικρής εμβέλειας στον εμβληματικό νόμου του ΣΥΡΙΖΑ για την αναδοχή και υιοθεσία (απαλοιφή της απαίτησης για σωματική υγεία στους συνοικούντες του υποψηφίου αναδόχου –προσοχή, όχι θετού γονέα (άρθρο 6).
Με αφορμή αυτό το άρθρο και εκείνο για τα ΚΔΑΠμεΑ έγινε μεγάλη συζήτηση χτες σχετικά με την ενίσχυση των ατόμων με αναπηρία.
Συγχρόνως όμως εσείς αφήνετε 37.000 αιτήσεις προνοιακών αναπήρων σε εκκρεμότητα για εξέταση στα ΚΕΠΑ τα οποία και πάλι έκλεισαν. Επαναλαμβάνουμε τις προτάσεις μας που κάναμε από την αρχή της πανδημίας: να δώσετε παράταση σε όλους όσους ήδη παίρνουν αναπηρικό επίδομα για έξι ακόμη μήνες και να εγκρίνετε τη χορήγηση του επιδόματος σε όλους όσους κατέθεσαν για πρώτη φορά πλήρεις φακέλους στον ΟΠΕΚΑ
Αλλά επίσης να πληρώσετε τη διάγνωση σε ιδιώτες γιατρούς για 14.000 ανάπηρους που δεν μπορούν να συμπληρώσουν τον ηλεκτρονικό του φάκελο γιατί τα νοσοκομεία, λόγω κορωνοϊού, δεν ανταποκρίνονται. Επίσης προτείνουμε να δώσετε το Δεκέμβριο τουλάχιστον διπλό το επίδομα αναπηρίας και να υλοποιήσετε επιτέλους τα voucher για την κατ’ οίκον φροντίδα ηλικιωμένων και ΑΜΕΑ.
Πολύ λόγο κυρία υφυπουργέ κάνατε και για το «Στέγαση και Εργασία». Εμείς παραλάβαμε το 2015 το πρόγραμμα για τους άστεγους «Στέγαση και επανένταξη» και συνεχίσαμε να το εφαρμόζουμε μέχρι τα τέλη του 2017, οπότε το αντικαταστήσαμε με ΚΥΑ με το πρόγραμμα «Στέγαση και Εργασία». Αυτό νομοθετείτε εσείς σήμερα, και το ονομάζετε δική σας πρωτοβουλία, με τους ίδιους ακριβώς όρους και με τον ίδιο προϋπολογισμό. Εμείς είχαμε βάλει 5 εκ. ευρώ για το 2018 και σεις, όπως είπατε χτες, 10 εκ. για δύο χρόνια. (άρθρο 15).
Την ίδια λαθροχειρία κάνετε και για το στεγαστικό επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων που λειτουργούσε με βάση δύο ΚΥΑ από το 1985 και το 1987. Το 2018 το πήρε από τους δήμους ο ΟΠΕΚΑ. Όλα τα χρόνια που κυβέρνησε ο ΣΥΡΙΖΑ, ο αριθμός των ωφελουμένων παρέμενε περίπου ο ίδιος, ενώ το ύψος του επιδόματος σταθερό. Αυτό συνεχίζετε και με το νομοσχέδιό σας, αυξάνοντας όμως τα όρια ηλικίας των δικαιούχων από τα 65 στα 67.
Τέλος όταν μιλάμε για ρυθμίσεις που αφορούν μικρό αριθμό ωφελουμένων, εννοούμε τις νέες ρυθμίσεις που εσείς εισάγετε. Όπως αυτή για τους 350 άστεγους και κακοποιημένες γυναίκες που διαμένουν σε ξενώνες και στους οποίους δίνετε το ΕΕΕ (πρ. ΚΕΑ) (άρθρο 4), τους δημοσίους υπαλλήλους που πάσχουν από δύο σπάνια χρόνια νοσήματα στους οποίους δίνετε τη δυνατότητα να συνταξιοδοτηθούν (άρθρο 45), ή τους δικαιούχους του πρ. Ταμείου πρόνοιας προσωπικού ιπποδρομιών (άρ. 37). Είναι λαθροχειρία να προσθέτετε σε αυτούς τους ωφελούμενους ωφελούμενους από προϋπάρχοντα προγράμματα και δράσεις.
Αν θέλουμε να μιλήσουμε για πραγματικές μεταρρυθμίσεις, ας μιλήσουμε για αυτές που εμείς κάναμε στην Πρόνοια από το 2015:
• Ιδρύσαμε 245 Κέντρα Κοινότητας και στήσαμε πλήρες ηλεκτρονικό σύστημα εξυπηρέτησης δικαιούχων και ελέγχου όλων των προγραμμάτων, των φορέων και των δικαιούχων
• Κάναμε το ΚΕΑ με νέους όρους και πλήρως ηλεκτρονικό τρόπο απονομής
• Ιδρύσαμε τον ΟΠΕΚΑ και συγκεντρώσαμε εκεί όλα τα προνοιακά επιδόματα
• Δημιουργήσαμε τον ηλεκτρονικό φάκελο του αναπήρου και πλήρως ηλεκτρονική διαδικασία απονομής των αναπηρικών επιδομάτων
• Αναμορφώσαμε το επίδομα παιδιού και από 650.000 € που δίνονταν ετησίως για 1,4 εκ. παιδιά δώσαμε το 2019 1,1 δις διπλασιάζοντας τα ποσά για το 1και 2ο παιδί, καλύπτοντας 1,6 εκ. παιδιά.
• Δημιουργήσαμε από το μηδέν το πρόγραμμα σχολικών γευμάτων που το 2019 έφτασε να δίνει 185.000 γεύματα ημερησίως
• Δώσαμε το επίδομα ενοικίου σε 278.000 νοικοκυριά με 400 εκ. €
• Κάναμε έναν νέο πρωτοπόρο νόμο για την αναδοχή και υιοθεσία που τώρα προσπαθείτε να παρουσιάσετε ως δικό σας
• Κάναμε ένα πρωτοπόρο νόμο για την Επιτροπεία ασυνόδευτων ανήλικων τον οποίο τώρα τροπολογείτε για να διαμοιράσετε τα άρθρα του ανάμεσα στην Υφυπουργό Κοιν. Υποθέσεων και την Ειδική Γραμματέα Ασυνόδευτων Ανήλικων και να έχετε τους εργαζόμενους του ΕΚΚΑ ως λάφυρο.
Δεν χρειάζεται μεγαλύτερη απόδειξη από την εξέλιξη του π/υ της πρόνοιας: παραλάβαμε τον π/υ το 2015 στα 789 εκ. και τον φτάσαμε το 2019 στα 3,5 δις που εσείς αμέσως μειώσατε στον π/υ του 2020 κατά 400 εκ.

 

 

 

 

 

 

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ