ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

01/12/2020

Π. Πέρκα «Δέκα ερωτήσεις για το χωροταξικό πολεοδομικό νομοσχέδιο»

Π. Πέρκα «Δέκα ερωτήσεις για το χωροταξικό πολεοδομικό νομοσχέδιο»



Κατάθεση ερωτημάτων από τη Βουλευτή Φλώρινας και Αναπλ. Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, στη δεύτερη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής, στην ακρόαση των φορέων,30.11.2020, κατά την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας».
«Η επεξεργασία του νομοσχεδίου από τους αρμόδιους φορείς είναι ιδιαίτερα σημαντική διαδικασία  και για αυτό πρέπει να είμαστε σε συνεχή επικοινωνία ώστε να μπορούμε να σώζουμε, κάθε φορά, ότι σώζεται. Οι ερωτήσεις αφορούν όλους τους φορείς των τεχνικών ΤΕΕ, ΕΜΔΗΔΑΣ, ΣΕΠΧΑ,ΣΑΔΑΣ, ΣΕΠΩΧ, εκπροσώπους Δικηγόρων και Συμβολαιογράφων και κάποιες ΔΕΔΗΕ, ΚΕΔΕ ΕΝΠΕ.
Η πρώτη ερώτηση αφορά στα τοπικά πολεοδομικά σχέδια. Πρόκειται για ένα υπέρ φιλόδοξο πλάνο, μιλάμε για 332 δήμους, και ο σχεδιασμός  θα πρέπει να γίνει για όλες τις δημοτικές ενότητες της χώρας και μέχρι το 2023 να έχουν και μέχρι το 2028 να έχουν εγκριθεί αυτά τα σχέδια για το σύνολο του εθνικού χώρου. Μιλάμε δηλαδή σχέδια για όλες τις δημοτικές ενότητες, που είναι περίπου 1100-1200. Είναι δυνατόν να γίνει αυτό;  Για να υλοποιηθεί αυτός ο σχεδιασμός απαιτείται να έχουν προηγηθεί οι προδιαγραφές των τοπικών πολεοδομικών σχεδίων, το π.δ. μετά την έγκριση του ΣτΕ, να γίνει το μητρώο των αξιολογητών, να οριστεί ο συντονιστής και να φτιαχτεί η τεχνική γραμματεία, να στελεχωθεί και να γίνει η ανάθεση, η διαγωνιστική διαδικασία σε ιδιωτικά γραφεία μελετών. Πότε θα γίνουν όλα αυτά; Θεωρείτε ότι είναι εφικτός αυτός ο σχεδιασμός με ορίζοντα το 2023 για την ανάθεση  και το 2028 για την έγκριση;
Δεύτερη ερώτηση έχει να κάνει με την παράκαμψη των δομών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δηλαδή την παράλληλη δομή που αφορά στον Συντονιστή και την τεχνική του γραμματεία και την ανάθεση καθηκόντων επίβλεψης υποβοήθησης σε ιδιώτες μελετητές, που δεν τους λέει επιβλέποντες αλλά πιστοποιημένους αξιολογητές. Η επίβλεψη είναι ένα πολύ σοβαρό έργο, είναι μια αρμοδιότητα που δεν έχει φύγει, ακόμα ευτυχώς, από τη δημόσια διοίκηση και θα ήθελα να ρωτήσω ποιος θα εισηγείται στα αρμόδια όργανα (ΚΕΣΥΠΟΘΑ κλπ) η δημόσια διοίκηση ή οι παράλληλες δομές που δημιουργούνται; Ποιες επιπτώσεις έχουν οι παράλληλές δομές και η παράκαμψη της δημόσιας διοίκησης στον τρόπο λειτουργίας του διοικητικού συστήματος;
Τρίτη ερώτηση. Είναι καθαρό από αυτό το νομοσχέδιο ότι ενισχύονται τα τομεακά ειδικά χωροταξικά πλαίσια σε βάρος των περιφερειακών, δηλαδή ο τοπικός σχεδιασμός που είναι συμμετοχικότερος, δημοκρατικότερος, δεν έχει λόγο, δεν μπορεί να παρεμβαίνει στο τομεακό σχεδιασμό. Θα ήθελα την άποψη της ΚΕΔΕ για το βασικό  σχεδιασμό του νομοσχεδίου, ήτοι την κυριαρχία του τομεακού σχεδιασμού έναντι του τοπικού σχεδιασμού.
Τέταρτη ερώτηση αφορά στην αύξηση του συντελεστή δόμησης στα νησιά, αναφορικά με τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα. Έχουμε τουριστικοποίηση των νησιών με σύνθετα τουριστικά καταλύματα και μικτά τουριστικά καταλύματα μικρής κλίμακας. Είναι φανερό ότι ενώ περιορίζεται ο συντελεστής δόμησης παντού, στα σύνθετα τουριστικά καταλύματα και στα μικτά αυξάνεται. Επίσης το βασικό concept του νομοσχεδίου είναι η πριμοδότηση με ευνοϊκότερους όρους των οργανωμένων υποδοχέων. Τα  σύνθετα τουριστικά καταλύματα και τα μικτά τουριστικά καταλύματα μικρής κλίμακας είναι οργανωμένοι υποδοχείς, δηλαδή είναι σχεδιασμός ή έργο;
Πέμπτη ερώτηση: Είναι άλλο το περιεχόμενο της χρήσης γης και άλλο αυτό της οικονομικής δραστηριότητας, που γίνεται η αντιστοίχιση με ΚΑΔ. Δηλαδή οι χρήσεις γης δεν είναι ούτε έργο ούτε δραστηριότητα. Η αντιστοίχιση, που επιχειρείται με το νομοσχέδιο, των χρήσεων γης με την οικονομική δραστηριότητα και τους ΚΑΔ εξυπηρετεί; Μπορεί να αποδώσει;
Έκτη ερώτηση: Πώς θα βγουν οι οικοδομικές άδειες στα εκτός σχεδίου κατά το μεταβατικό διάστημα αφού το νομοσχέδιο δεν επιλύει το βασικό πρόβλημα των δρόμων, της πρόσοψης δηλαδή σε νομίμως υφιστάμενες δημοτικές οδούς, όπως προκύπτει και από τη νομολογία του ΣτΕ;  Το νομοσχέδιο επιλύει αυτό το πρόβλημα;
Έβδομη ερώτηση: Πώς θα βγουν οι οικοδομικές άδειες στα εκτός σχεδίου κατά το μεταβατικό διάστημα χωρίς τις απαιτούμενες εγκρίσεις πχ αρχαιολογική υπηρεσία, δασαρχείο κλπ;
Όγδοη ερώτηση: Αναφορικά με την αυτοδίκαιη άρση των απαλλοτριώσεων. Αρκετοί υποστήριξαν ότι είναι θετική διάταξη γιατί υπάρχει ομηρία. Σε κάθε περίπτωση, επειδή πρόκειται για πλατείες, κοινόχρηστους χώρους κλπ., και όταν τελειώσει η χρηματοδότηση από το πράσινο ταμείο, εάν τυχόν, ένα δήμος δεν έχει λεφτά ή επικαλεστεί ότι δεν έχει, θα χαθούν αυτοί οι χώροι, που για διάφορους λόγους δεν κατάφεραν μέχρι σήμερα να ολοκληρωθούν. Ισχύει;
Ένατη ερώτηση: για τα θέματα προσβασιμότητας. Υπάρχει κάποια διάταξη που πρέπει να προστεθεί ή να τροποποιηθεί στο νομοσχέδιο, πέραν της επιστολής σας;
Δέκατη ερώτηση: για τα θέματα ενέργειας και τα μέτρα του ΥΠΕΝ για την αντιμετώπιση του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ). Υπάρχουν τρεις περιοχές στη χώρα, οι λιγνιτικές περιοχές, (Κοζάνη, Φλώρινα, Μεγαλόπολη) που είναι σε καθεστώς απολιγνιτοποίησης. Ήδη τα πρώτα τραγικά αποτελέσματα φαίνονται. Υπάρχουν απολύσεις και η κοινωνία είναι σε απόγνωση. Εμείς λέμε να συμμετέχει η τοπική κοινωνία, πχ μέσω των ενεργειακών κοινοτήτων. Μικροεπενδυτές να επενδύουν σε φωτοβολταϊκά. Και εδώ βλέπουμε, υπάρχουν διαμαρτυρίες και από το ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας και  το  Σύλλογο Επενδυτών Φωτοβολταϊκών Περιφέρειας Δυτ. Μακεδονίας (ΣΕΦΠΕ) για τις ρυθμίσεις από το ΥΠΕΝ για την αντιμετώπιση του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) και ειδικά τα διαθρωτικά μέτρα. Είναι τραγικό για όλη τη χώρα, αλλά πιο τραγικό είναι που δεν έχουν εξαιρεθεί οι λιγνιτικές περιοχές. Ο συνολικός αριθμός των υποψήφιων μικροεπενδυτών στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας  που είτε βρίσκονται σε αναμονή στη διαδικασία αξιολόγησης είτε ετοιμάζουν νέα έργα ως μεμονωμένοι ιδιώτες είτε συμμετέχουν μαζικά σε υφιστάμενες και νέες ενεργειακές κοινότητες ξεπερνούν τις 2000. Επίσης υπάρχει σοβαρό θέμα στελέχωσης του ΔΕΔΔΗΕ και κυρίως του γραφείου στην Κοζάνη που δημιουργήθηκε για την υποδοχή των φακέλων της Περ. Δυτ. Μακεδονίας. Θα εξαιρεθούν οι λιγνιτικές περιοχές από τα διαρθρωτικά μέτρα για  την αντιμετώπιση του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) που ανακοίνωσε το ΥΠΕΝ; θα ενισχυθεί η στελέχωση του γραφείου του ΔΕΔΔΗΕ στη Κοζάνη;»



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ