ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

15/01/2021

Σ. Φάμελλος στο «Euro Channel»: Ο κ. Μητσοτάκης έχει σταματήσει τα αναπτυξιακά έργα της Θεσσαλονίκης

Σ. Φάμελλος στο «Euro Channel»: Ο κ. Μητσοτάκης έχει σταματήσει τα αναπτυξιακά έργα της Θεσσαλονίκης



Στα ζητήματα που απασχολούν την Θεσσαλονίκη και στα στοιχεία που θα μπορούσαν να αποτελέσουν «βάση» για την ανάκαμψη της πόλης, την επόμενη μέρα της πανδημίας, επικεντρώθηκε ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, σε παρέμβασή του στο χθεσινό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού «Euro Channel» με το δημοσιογράφο Αλέξανδρο Φερραίο.

 

Ειδικότερα στάθηκε:

Στον πρόσφατο ανασχηματισμό

Ο ανασχηματισμός ήταν τελικά άλλο ένα επικοινωνιακό τρικ της κυβέρνησης Μητσοτάκη χωρίς ιδιαίτερη ουσία. Ο κύριος Μητσοτάκης που προεκλογικά τασσόταν υπέρ μικρών, «σφιχτών» και ευέλικτων σχημάτων στην κυβέρνηση, έχει δημιουργήσει ένα από τα μεγαλύτερα κυβερνητικά σχήματα, διαψεύδοντας για άλλη μία φορά τον εαυτό του. Οι μικροαλλαγές στο κυβερνητικό σχήμα δεν ανταποκρίνονται, σε καμία περίπτωση, στην ανάγκη των πολιτών για αλλαγή κυβερνητικής πολιτικής. Ακόμη και σήμερα δεν υπάρχουν γιατροί στα νοσοκομεία, και δυστυχώς τα Περιφερειακά Ιατρεία και τα Αγροτικά Ιατρεία παραμένουν κλειστά καθώς το υγειονομικό προσωπικό τους έχει μεταφερθεί στα Κέντρα Υγείας και στα νοσοκομεία λόγω πανδημίας, αντί να γίνουν νέες προσλήψεις στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ). Η κυβέρνηση δεν άλλαξε Υπουργό Υγείας, ακόμη και μετά τα εγκληματικά λάθη στην Θεσσαλονίκη που στοίχησαν ανθρώπινες ζωές και παραμένει αρνητική στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για διακομματική συνεννόηση για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

 

Στην υποεκπροσώπηση της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας στην κυβέρνηση

Ενδεικτικό στοιχείο της υποτίμησης της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας αποτελεί το ότι έχει «εξαφανιστεί» το Γραφείο Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη. Δεν υπάρχει συγκροτημένη πολιτική για την πόλη, ούτε το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης κατάφερε να αποδείξει ότι κάνει δουλειά για την πόλη. Βλέπουμε ελλιπή εκπροσώπηση σε όλα τα επίπεδα και κάποιες, λίγες σε αριθμό «αφυδατωμένες και στεγανές» επισκέψεις του κυρίου Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη. Ο κύριος Μητσοτάκης ακόμη και κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην πόλη, στο Ιπποκράτειο νοσοκομείο και στο Παπαγεωργίου, αρνήθηκε να συναντηθεί με τους εκπροσώπους των υγειονομικών που δίνουν τη μάχη για την υγεία στην πρώτη γραμμή.

Ενώ από τις 15.10.2020 υπήρχαν δεδομένα για έκρηξη κρουσμάτων και ήταν ενήμερος ο ίδιος ο κύριος Μητσοτάκης, σε κυβερνητικές συσκέψεις στις 19 και 22.10.2020 με τους κυρίους Τσιόδρα, Χαρδαλιά, παρά τα αιτήματα ακύρωσης του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου και του Αγίου Δημητρίου, αποφάσισε τελικά να μη ληφθούν μέτρα. Και τελικά, ο αρμόδιος Υφυπουργός δήλωσε αναρμόδιος στη συνέχεια για την κατάσταση στη Θεσσαλονίκη σε ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη Βουλή.

 

Στην ανάκαμψη της οικονομίας και της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης

Ο Σ. Φάμελλος στάθηκε ιδιαίτερα στο ερώτημα πώς η Θεσσαλονίκη θα σταθεί ξανά στα πόδια της την επόμενη μέρα της πανδημίας και στα έργα και τις υποδομές που συνδέονται με την ανάκαμψη της οικονομίας της. «Η Θεσσαλονίκη υπήρξε ένα τραγικό, αρνητικό παράδειγμα για όλη την Ελλάδα, ελπίζουμε ότι δε θα αντιμετωπίσει τρίτο κύμα του ιού. Χρειάζεται όμως ένα ειδικό σχέδιο για να επανακάμψει η οικονομία της πόλης που «χτυπήθηκε» από τον κορονοϊό αλλά και από την ακύρωση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Χρειαζόμαστε οριζόντια μέτρα με επιχορηγήσεις για τις επιχειρήσεις και στήριξη της εργασίας αντί της ανεργίας για τους εργαζόμενους, ώστε να μη χάσει κανείς τη δουλειά του αλλά και στήριξη έργων και υποδομών της Θεσσαλονίκης για να μπορέσει να τροφοδοτηθεί η αγορά και να επανεκκινήσει γρήγορα. Η κυβέρνηση που μιλούσε προεκλογικά για επενδύσεις φαίνεται ότι τελικά τις καθυστερεί. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε ολοκληρώσει πέντε (5) μεγάλα σχέδια για αναπλάσεις στην Θεσσαλονίκη, την απόδοση του Παύλου Μελά, την απόδοση του Κόδρα, την ανάπλαση της ΔΕΘ, την ανάπλαση της Δυτικής εισόδου με το Μουσείο Ολοκαυτώματος και το γήπεδο του ΠΑΟΚ, έργα που ενισχύουν την πόλη, έργα που δυστυχώς σήμερα βλέπουμε να καθυστερούν».

 

Το Μετρό Θεσσαλονίκης

Η πόλη χρειάζεται Μετρό και όχι λαμαρίνες στη Βενιζέλου για τρία ακόμη χρόνια. Η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε το έργο ώριμο κατά 75%, τον Ιούλιο του 2019, και, αν συνέχιζε το έργο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, θα μπορούσε η πόλη σήμερα να έχει δώδεκα (12) σταθμούς του Μετρό σε λειτουργία. Η κεντρική γραμμή θα είχε μπει σε λειτουργία τέλος του 2020 και από το 2021 θα έφτανε και στην Καλαμαριά. Για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, θα μπορούσαν να γίνουν οι γεωλογικές έρευνες αφού υπήρχε το προσχέδιο για σταθμούς και γραμμές. Αυτό θα μπορούσε να είχε κάνει ο κύριος Ταχιάος που το μόνο που κάνει είναι να προσπαθεί να κρύψει τις ευθύνες του που δε λειτουργεί σήμερα η κεντρική γραμμή του Μετρό.

Φαίνεται όμως πως δεν τους ενδιαφέρει αν έχει μετρό η Θεσσαλονίκη αλλιώς, δε θα είχαν την ιδεοληπτική εμμονή να αποσπαστούν τα αρχαία από τη Βενιζέλου, σταθμός που τώρα είναι κολλημένος μέχρι το 2023 λόγω προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Οι αντιδράσεις ήταν φυσικά αναμενόμενες καθώς δεν μπορεί έτσι απλά, χωρίς αντιδράσεις, να λαμβάνεται η απόφαση απόσπασης μιας «Βυζαντινής Πομπηίας». Η ανάκαμψη δεν μπορεί να έρθει στη Θεσσαλονίκη χωρίς Μετρό! Ας τρέξει γρήγορα η κυβέρνηση ώστε να λειτουργήσουν σε ένα εξάμηνο οι δώδεκα (12) από τους δεκατρείς (13) σταθμούς, ας συμφωνήσουμε ακόμη και τώρα για να βγει το έργο από το αδιέξοδο. Και να προχωρήσει ο σταθμός Βενιζέλου χωρίς να αμφισβητηθεί η ιστορία της Θεσσαλονίκης.

 

Το διαμετακομιστικό κέντρο (logistics) στο πρώην στρατόπεδο «Γκόνου»

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με Πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα, είχε επιλέξει η Θεσσαλονίκη να αποτελέσει κόμβο επικοινωνίας, εμπορίου, συγκοινωνιών και υποδομών στα Βαλκάνια, ένα αποτέλεσμα συνεργασίας και συμφωνιών με Βαλκανικές χώρες. Στην κατεύθυνση αυτή, είχε αποφασιστεί το πρώην στρατόπεδο «Γκόνου» να μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κέντρο (logistics), άλλο ένα έργο που έχει κολλήσει από τότε που ανέλαβε η Νέα Δημοκρατία. Στον «πάγο» παραμένει ο διαγωνισμός της ΓΑΙΑΟΣΕ, γεγονός που γεννά πολλά ερωτηματικά γιατί είναι δεδομένο ότι το διαμετακομιστικό κέντρο θα μπορούσε να ενισχύσει το εμπόριο, την εργασία, το γεωπολιτικό ρόλο της Θεσσαλονίκης και να αποτελέσει ένα ακόμη «βήμα» για την ανάκαμψη της πόλης. Ο κύριος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση της ΝΔ έχει επιλέξει να παγώσει και αυτό το έργο.

 

Η ανάπλαση της ΔΕΘ

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, προχώρησε το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για την ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, με βάση τις προτάσεις της ΔΕΘ και των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης. Συζητήσαμε τότε και με το Δήμο και με την Περιφέρεια για το πώς η ανάπλαση της Έκθεσης θα την καταστήσει ένα σύγχρονο εκθεσιακό κέντρο και θα αποδώσει παράλληλα το 50% της έκτασης σε δημόσια χρήση, σε ελεύθερο χώρο πρασίνου στο κέντρο της πόλης. Και αυτό έγινε εφικτό με τις προτάσεις από την διευρυμένη διαβούλευση που κατέληξε σε καλύτερες προτάσεις για τον ελεύθερο χώρο. Έχω ενημερωθεί για αντιδράσεις σχετικά με την ανάπλαση, που οφείλω να ενημερώσω ότι δεν είχαν τεθεί από Δήμους και φορείς κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης για το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο. Είναι ένα θέμα που πρέπει να διαχειριστεί ο κύριος Καλαφάτης, ως υφυπουργός ΥΜΑΘ και καθ΄ ύλην αρμόδιος.

 

Στους δασικούς χάρτες

Ο Σ. Φάμελλος έκλεισε την παρέμβασή του με ένα σχόλιο για τους δασικούς χάρτες: «Πρόκειται για μία κρίσιμη μεταρρύθμιση που είχε καθυστερήσει για πολλές δεκαετίες στην Ελλάδα. Η καθυστέρηση αυτή δημιούργησε τροποποιήσεις και αλλαγή χρήσης στις δασικές εκτάσεις, που δεν καταγράφηκαν και δεν αδειοδοτήθηκαν ποτέ. Έτσι αρκετοί αγρότες και ιδιοκτήτες βλέπουν αλλαγές χρήσης που πιθανά δεν ήξεραν. Έτσι όμως θα δρομολογηθεί η λύση όλων αυτών των προβλημάτων, ώστε να ξέρουμε πού μπορεί να γίνει τι. Οι δασικοί χάρτες αποτελούν επιπλέον υποχρέωση για την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου και φυσικά για τη λειτουργία του κράτους δικαίου στην Ελλάδα. Η μεταρρύθμιση αυτή, που έτρεξε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, έπρεπε να γίνει με την παράλληλη ενίσχυση των δασικών υπηρεσιών με προσωπικό, όπως είχαμε εμείς προγραμματίσει, ώστε να επιταχυνθεί η εξέταση των αντιρρήσεων. Ο κύριος Χατζηδάκης, δυστυχώς, σταμάτησε αυτόν τον προγραμματισμό προσλήψεων και προχώρησε στην ακύρωση ακόμα και των κυρωμένων, δηλαδή για το 45% της χώρας, όπου δεν υπήρχαν αντιρρήσεις από τους πολίτες! Σε κάθε περίπτωση η νέα ανάρτηση το επόμενο δίμηνο θα ξεκαθαρίσει πώς θα προχωρήσουν και πώς θα ολοκληρωθούν οι δασικοί χάρτες, κάτι που παρακολουθεί με ανησυχία και η Ευρωπαϊκή Ένωση». ​

 

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ