ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

27/01/2021

Τοποθέτηση Α. Μιχαηλίδη στην Ολομέλεια ως εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ στο νομοσχέδιο Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Τοποθέτηση Α. Μιχαηλίδη στην Ολομέλεια ως εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ στο νομοσχέδιο Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής



.

Στην ολομέλεια της Βουλής τοποθετήθηκε ο βουλευτής Χίου και αναπληρωτής τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής Ανδρέας Μιχαηλίδης, ως εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ο Α. Μιχαηλίδης χαρακτήρισε την «Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική στο νησιωτικό χώρο», η οποία αποτελεί το επίκεντρο του νομοσχεδίου, ως «κενό περιεχομένου εφεύρημα» και «κακογραμμένη έκθεση ιδεών». Για να τεκμηριώσει αυτό το συμπέρασμά του, αναφέρθηκε καταρχάς στην απουσία οποιασδήποτε περιγραφής της «θαλάσσιας πολιτικής» και του τι αυτή περιλαμβάνει, καθώς και την έλλειψη διασύνδεσής της με τη νησιωτική πολιτική. Υπογράμμισε, επίσης, την απουσία έστω ονομαστικής αναφοράς στο Μεταφορικό Ισοδύναμο ή άλλες πρωτοβουλίες νησιωτικής πολιτικής της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, όπως τα Ειδικά Αναπτυξιακά προγράμματα του Βόρειου και Νότιου Αιγαίου. Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε, επιπλέον, ότι τα τέσσερα χρηματοδοτικά εργαλεία που δημιουργούνται για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων δεν συνδυάζονται με πρόσθετους πόρους ή ενδεικτικό ύψος προϋπολογισμού, κάτι που δικαιολογεί και τον χαρακτηρισμό «ευχολόγιο» που χρησιμοποίησαν και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης και πλειάδα φορέων.

Αναφορικά με τα υπόλοιπα άρθρα του νομοσχεδίου επί διαφόρων θεμάτων, ο Α. Μιχαηλίδης τόνισε ότι η στήριξη σε ναυτικούς λόγω της πανδημίας είναι απόλυτα ανεπαρκής, ενώ στηλίτευσε την απαξίωση της πλοηγικής υπηρεσίας η οποία ανοίγει το δρόμο ακόμα και στην ιδιωτικοποίησή της – κάτι που εξηγεί και την σημερινή απεργία των πλοηγών.

Επιπλέον, υπογράμμισε της τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και εξοπλισμό των ΑΕΝ ανά τη χώρα. Στηλίτευσε τα άρθρα 25 και 30, τα οποία περιλαμβάνουν απαράδεκτες, αντιπεριβαλλοντικές διατάξεις για τη διαχείριση αποβλήτων πλοίων και τις αδειοδοτήσεις έργων του Λιμενικού, διατάξεις επί των οποίων διατύπωσε ενστάσεις και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής.

Τέλος, αναφορικά με τις τροπολογίες του Υπουργείου που κατατέθηκαν χθες, ο Α. Μιχαηλίδης εξέφρασε την κάθετη αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Τόνισε ότι με την πρώτη τροπολογία, μετά την κατάργηση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων η κυβέρνηση ευνουχίζει και την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ), μιαν ανεξάρτητη αρχή, αφαιρώντας της πλήθος ελεγκτικών αρμοδιοτήτων και παραδίδοντας τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα.

Η δεύτερη τροπολογία του Υπουργείου οδηγεί επί της ουσίας σε μείωση των προστίμων σε ακτοπλοϊκές εταιρείες που παραβιάζουν το ωράριο των ναυτικών· αποτελεί, έτσι, ένα «δωράκι» της κυβέρνησης σε συγκεκριμένους πλοιοκτήτες και οδηγεί σε ξήλωμα των εργασιακών δικαιωμάτων.

Λόγω αυτού του νεοφιλελεύθερου και ρουσφετολογικού χαρακτήρα του νομοσχεδίου, ο Α. Μιχαηλίδης κατέληξε πως ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα το καταψηφίσει.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ